BB>Forum>Barnfrågor>Gravid Föregående tråd Tidigare Innehåll Nästa tråd Nästa Listvisning Platt  
Jenny2002Moderator
Bronsboomare

Reggad: 02:14
Hemort: Örby
21 dagar kvar!
      11:01 13/09/2010

Nu börjar deadline på den här graviditeten nästan att komma inom räckhåll. Idag är det exakt 3 veckor kvar till planerat snitt.

Frågan är bara om jag verkligen står pall så länge . Sover uruselt på nätterna, magen trycker på tarmarna när jag ligger och det gör att det moler i hela buken. Varje gång jag vaknar till har jag naturligtvis väldigt bråttom till toan för att kissa (även om det väl där bara visar sig vara ett par droppar...) men det tar en hel evighet att knö sig ur sängen och aldrig utan smärta. Kan knappt stå på benen längre, det värker överallt, insidan, utsidan, baksidan och framsidan av låren, fogarna knakar och brakar och jag har så mkt vätska i kroppen att man knappt kan se fotknölarna, plus att fingrarna är supertjocka och ömmar som sjutton, kan knappt greppa ngt längre.

Sambon är förstående och sköter det mesta av markservicen här hemma (så gott han hinner), men barnen förstår ju inte. Salma känner sig ratad för att jag inte orkar göra saker med henne och Lovisa är för liten för att prata med, hon sträcker upp sina små armar och vill bli lyft i tid och otid.. Som tur är så är hon ganska pappig, men när han har fullt upp med matlagning eller annat så slutar det ofta med att jag lyfter 10kg ett och ett halvt åring trots att jag verkligen inte borde.

Inser att jag ändå är rätt så lyckligt lottad som har en sambo som är hemma och tar hand om allt, jag behöver inte hämta eller lämna någon, varken på skola eller dagis. Har inte mkt krav alls på mig just nu, förutom att hjälpa till att resonera kring inköpslistor och vad vi ska äta till middag .

Men, den här tyngden och smärtan som den medför håller på att bryta ner mig fullständigt. Jag kryper ur skinnet snart känner jag. 21 dagar är ändå överkomligt, speciellt när det faktiskt är bokat och klart och inte blir längre. Men varje natt när jag ligger med mina molande smärtor (som är i tarmarna, men rätt så snarlika värkar) så hoppas jag att det ska komma igång så att jag slipper ur det här lite tidigare.

Alla fysiska krämpor till trots så är det jobbigaste av allt ändå den ständiga oron. Jag var helnojjig när jag väntade Lovisa och det är inte bättre den här gången . Rör bebisarna på sig tillräckligt mkt? Rör de på sig för mkt? Tänk om det är ngt fel? Hur vet jag att BÅDA är aktiva och inte bara en som fäktar med armar och ben på båda sidor om magen? När man väntar en bebis så vet man åtminstone säkert vem det är som rör på sig när de stökar runt, men nu kan det ju vara en som rör på sig hela tiden och den andra må dåligt utan att jag märker det. Sambon tycker att jag är knäpp när jag nojjar och det har han förmodligen rätt i .

Shit, vad långt det här blev! Har bara så mkt känslor i mig som jag vill vräka ur mig någonstans. Tack om du orkat läsa ända hit!!

--------------------
Jenny, mamma till
Salma nov-02,
Lovisa feb-09 samt
Hedda & Sofia 29/9-10

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!     Meddela moderator

Hela tråden
Ämne Inlagt av Inlagt den
* 21 dagar kvar! Jenny2002Moderator 11:01 13/09/2010
. * * Re: 21 dagar kvar! _AnNa_   05:53 15/09/2010
. * * Re: 21 dagar kvar! adnillen   11:25 14/09/2010
. * * Re: 21 dagar kvar! Kickan84   11:08 13/09/2010
. * * Re: 21 dagar kvar! Ina   14:08 13/09/2010

Extra information
0 registrerade och 2 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  Viv, NettanMalmö, Jenny2002 

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Läst ggr: 839

Hoppa till

Generated in 0.014 seconds in which 0.001 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu