BB>Forum>BarnfrÃ¥gor>Förlossningsberättelser Föregående tråd Tidigare Innehåll Nästa tråd Nästa Listvisning Platt  
fantasyforever
Entusiast

Reggad: 15:55
Hemort: Umeå
Kevin gör entré!
      12:40 28/07/2004

Ja jag kan väl inte vara sämre jag, här kommer min (vår ) förlossningsberättelse!

Beräknat förlossningsdatum var den 25/4-04, "inrikta dig på två veckor senare" sa min barnborska, hon menade på att då slapp jag (vi) bli besvikna om jag gick över tiden, som så många förstföderskor gör..
Men tjurig och hoppfull som jag var så inriktade jag mig snarare på två veckor i förväg .. Redan v 38 var jag beredd på att få en bebis när som helst..

Men ingetting hände , inte ens en liten förvärk kännde jag, trots att jag fortfarande red dagligen ..
tiden gick..och gick.. och gick.. Den 25:e kändes allt precis som alla andra dagar, jag tog en ridtur på min häst i förhoppningen att det skulle vara den sista för ett tag framöver (det blev ett gäng med "sista ridturer" )

på bm kontrollen den 26:e så visar det att jag har lite äggvita och förhöjt blodtryck..
JA tänkte jag, nu kanske det händer något men jag fick gå på kontroller varannan dag fram tills på måndag den 3/5 då frågar läkaren mig om jag vill bli igångsatt, do hade dom upptäckt att jag hade väldigt lite fostervatten oxå..
Jag och min kille tittade på varandra och nickade ;ja jag ville bli igångsatt! Så då bestämdes det att jag skulle komma in den 5/5 för att bli ingångsatt, om inget redan hade hänt.. Och naturligtvis fortsatte det att vara lugnt som i graven..

Natten till den onsdagen fick jag inte mycke sömn, jag var nervös!! jag hade fram tills nu inte alls varit oroligt för förlossningen och det faktum att det skulle göra så ont, inte förrän nu, då jag hade ett fast datum..

PÅ onsdag halv åtta åkte vi ni, dom gjorde då en massa kontroller, som visade att jag redan var öppen två cm, halv tio satte dom droppet, då var jag rädd för vad som skulle komma och kunde inte hålla mig för att gråta.. jag är så glad att min kille fanns där hos mig hela tiden
jag började så smått känna av värkarna lite men de gjorde inte ont, vid tolv halv ett började jag bli otålig och ville att det skulle hända något..

Kl 13:25 tog dom hinnorna, det kändes som om jag kissade på mig.. Mysko..
SEN tog det fart, en halvtimme stod jag ut sen tog jag lustgas.. å de va billig fylla den hjälpte mig i en timme ungefär, sedan hade jag så fruktansvärt ont att jag låg och vred mig i sängen och skrek i masken vid varje värk(som komme med en minuts mellanrum), jag tror aldrig att jag sett min kille se så förstörd ut någonsin han kände sig så hjälplös då han såg hur ont jag hade..

kl 15:10 jag bad om eda, men jag fick vänta trekvart innan en narkosläkare dök upp, och vid det laget var jag så omtöcknad att jag knappt kunde prata...Då dycker det upp en praktikant från ingenstans som skall presentera sig och fråga om det är ok att han var med, som om jag var i det tillståndet att jag orkade tänka dpå det då... edan hjälpte mig men jag hade ändå fruktansvärt ont "därnere"..Jag hade nog förväntat mig att eda:n skulle hjälpa mer än den gjorde...

18:02 satte krystvärkarna igång, det var det värsta jag varit med om det gjorde så ONT!! hade jag vetat i förväg hur ont det skulle göra att föda så skulle jag aldrig skaffat barn (så det var ju tur att jag inte visste det )
I 30 minuter (de längsta minutrarna i mitt liv) så kämpade jag (emot )... "jag tror att jag klipper ett snitt" sa min bm "hjälp" tänkte jag, det hade jag bävat för, att behöva bli klippt..

Men det blev inte så, för hjärtljuden på min bebis började plötsligt gå ner, så helt plötsligt stod det en läkare brevid mig och presenterade sig och förklarade att han tänkte lägga sugklocka ,å gick det fort..18:44 föddes KEVIN! När jag såg på min kille efter det att dom la upp kevin på min mage så grät han , Av lycka Den bilden av han har etsat sig fast i min järna, det var så fint! 3600g 0ch 51 lång var vår fina kille!

Det var ganska läckert för i samma ögonblick som kevin var ute, så försvann smärtan! moderkakan kom ut lätt, den kände jag knappt! sprack gjorde jag , en hel del både invändigt och utvändigt men det gjorde inte så ont att sy som jag trodde att det skulle göra! SÅ man kan ju säga att allt gick toppenbra, men som sagt så hade jag aldrig kunnat föreställa mig hur ont det skulle göra att föda fram ett nytt litet barn till jordens yta.. men det är en otrolig känsla då man fått upp bebisen på magen och "allt" är över!!

--------------------
Den 5/5-04 föddes Kevin!!

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!     Meddela moderator

Hela tråden
Ämne Inlagt av Inlagt den
* Kevin gör entré! fantasyforever 12:40 28/07/2004
. * * Re: Kevin gör entré! Anneli77   19:09 28/07/2004
. * * Re: Kevin gör entré! fantasyforever   21:13 28/07/2004
. * * Re: Kevin gör entré! Tippex   00:46 29/07/2004

Extra information
0 registrerade och 7 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  NettanMalmö, Viv, Jenny2002 

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Läst ggr: 1602

Hoppa till

Generated in 0.014 seconds in which 0.001 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu