BB>Forum>Föräldrafrågor>Ensamstående föräldrar Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
trasselsudd
Järnboomare

Reggad: 15:20
Allvarligt....
      #6805007 - 20:42 12/01/2012

Han träffade sin dotter nu efter 11 månader.
Ett par dagar senare pratar jag åter igen med honom om att jag vill ha enskild vårdnad och han förstår inte varför?!
Han säger att det känns som att jag drar undan mattan under hans fötter.
MEN STACKARE!!

M har två tänder fram som är mycket lösa, men de nya tänderna kommer fram bakom så mjölktänderna trycks inte bort helt och vi får inte röra dom alls.
Hon är rädd för blod och allt.
Det är tänkt att vi ska boka tid hos tandläkaren för att ta bort dom nu eftersom att vi verkligen inte får ta bort dom hemma.

Det visade sig att hennes frånvarande pappa hade samma bekymmer som liten. Och så säger han i telefon "När ska hon till tandläkaren?
Jag kan ju ta med henne dit"

Men allvarligt!?!?
Han har inte träffat sin dotter på 11 månader, inte tagit hand om henne direkt alla på alla hennes 8 år.
Och nu tycker han att han ska ta med henne till tandläkaren?
Fattar han inte alls att han varit borta från sitt barn helt frivilligt i nästan ett helt år?
Det tar tid att bygga upp ett förtroende och han känner henne inte ens. han vet inget om hennes behov och verkar inte vilja ta till sig hur jobbigt det varit pga hans totala frånvaro.

Inte skickar jag väl mitt barn som kommer att tycka att läkarbesöket är skitjobbgt, med någon som i stort sett är en främling, en egoistisk sådan.
Hans verklighet är så väldigt långt från min man kan komma. begriper inte vilken fantasivärld han lever i.

Då dom träffades förra lördan hade han inte med sig hennes bilkudde (som egentligen är mina föräldrars som dom aldrig fått tillbaka) än fast jag sa till om det i telefon dagen innan.
Nä, den var ju i garaget.

Min sambo följde med ut till parkeringen för att ta ut vår bilstol ur bilen.
I M´s biologiska pappas bil sitter hans senaste flickvän!
Inte ens första gången efter 11 månader får M träffa sin pappa själv, nä senaste bruden ska ju tydligen vara med.

Vi kommer att strama till det med väldigt tydliga krav från vår sida.
De kommande gångerna dom träffas ska det vara utan främlingar och nya fruntimmer oavsett om dom bor ihop eller ej.
Handlar det inte om kvalitetstid för M´s del så blir det inget.
Och sen, den dagen vi går med på att han blandar in nya tjejen.
Då ska han först dra hit henne till vår dörr och presentera henne så att vi får sevem det är som ska finnas i närheten av vår unge.
Går han inte med på det är det ju hans förlust.
Han får gnälla om krav om han vill men vem är det som tagit hand om hans barn alla år då han bara glidit runt?

idiot

Ändrad av trasselsudd (20:46 12/01/2012)

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
Katten
Guldboomare

Reggad: 17:54
Hemort: ORSA
Re: Allvarligt.... [Re: trasselsudd]
      #6805008 - 20:54 12/01/2012

Jag finner inga ord just nu..

--------------------
Våga-vägra-kommentarer-på-kort

Luzis
Guldboomare

Reggad: 16:48
Hemort: 2 mil söder om Göteborg
      #6805031 - 00:16 13/01/2012

Nya tjejen som var nyfiken på hans dotter?? nä fy stackars din dotter att ha en sådan ointresserad pappa

--------------------
LINUS 2004
CORNELIA 2007
På tradera heter jag Luzis

trasselsudd
Järnboomare

Re: Allvarligt.... [Re: Luzis]
      #6805065 - 16:28 13/01/2012

Om flickvännen var nyfiken så har han bara träffat nyfikna flickvänner sen vi separerade.
Dom har alltid varit med, även då dom inte ens hunnit bli helt tillsammans utan bara umgåtts.
Han tog ju till o med hem en tjej som han träffade ute på stan då han hade M varannan helg och var ute o körde bil med M i baksätet.
Den tjejen fick dela säng med både han och dottern eftersom att han inte hade ordnat med en egen säng till M ännu.
"Det var ju inte planerat, det bara blev så"

Jag tror att han har svårt för att vara med henne själv faktiskt. Men då är det ju ännu större anledning att träffas själva så att han klarar av det.
Hon är 8 år nu, vem vet hur många år till hon ens är intresserad av att umgås med honom?

trasselsudd
Järnboomare

#6805066 - 16:30 13/01/2012

Han ringde idag och jag la fram våra "krav" på hur vi ville att det skulle vara om han tänkt fortsätta träffa M.

Både det att dom borde träffas bara dom två, så att hon verkligen får känna att tiden med henne är prioriterad nu och att det får vara så ett tag framöver.
(Det var något som dom på familjerätten gång på gång påpekade men då satt han ju bara med armarna i kors och såg nonchalant ut)

Och sen att vi vill att han presenterar sin tjej som han tydligen bor med om hon nu ska finnas i M´s närhet då hon är med sin pappa.

Det var ju helt sjukt tyckte han, båda sakerna.
Han hade ju inget intresse av att veta vem min sambo är, sa han.
Och jag poängterade då att vi tänker olika, att vi bryr oss om M och att det ligger i vårat intresse att veta vem som finns där hon är då inte vi är där.

Nu är det möjligt att våra krav är skyhöga och jätte konstiga för många. Men han har varit borta helt frivilligt i nästan ett år och före det tog han inte heller hand om henne.
Vi vill se att det är för hennes och inte HANS skull som dom ska träffas nu. Går inte han med på det här tycker jag inte att han behöver höra av sig mer och vill han ändå ha ett umgänge så kan han ju ringa familjerätten och boka en tid för samarbetssamtal.

Jag tänker inte vika en tum för honom om han fortfarande är lika egostisk och omogen och bara ska glida in och ut i M´s liv som det passar honom och när det passar honom.
Det förstör mer för henne än om han inte finns där alls.

Maria_68
Chattoman

Reggad: 10:20
      #6805069 - 17:25 13/01/2012

Om han ni vill ha umgänge.. och att du vill att M ska ha umgänge..

MED krav och allt de du/ni vill..

Jag hade dragit det till tings..och få till avtal på vad som gäller... för att slippa allt tjafs sen....

Skiter han sen i det.. så kommer det att ligga honom i fatet om du vill söka enskild vårdnad.

TextAnnons
trasselsudd
Järnboomare

Re: Allvarligt.... [Re: Maria_68]
      #6805088 - 19:35 13/01/2012

Att han bröt förra umgängesavtalet,
ligger det honom också i fatet?
Det tog 11 månader innan dom träffades igen och det var för att jag tillslut skrev till honom.

Just nu vet jag inte om jag svill skriva ngt nytt umgängesavtal, jag vill inte att dom tvunget ska träffas med jämna mellanrum. Han är för opålitlig och det är skitjobbigt att behöva ha kontakt med honom alls.

Men M vill gärna träffa honom så just nu kan jag gå med på att dom träffas ibland, om han visar att han kan skräpa sig.

Ändrad av trasselsudd (20:13 13/01/2012)

LillaSessan
Original

Reggad: 10:15
Hemort: Norr
      #6805096 - 20:23 13/01/2012

Ja, han har så lite insikt ivad det är att vara förälder och sin skyldigheter som föräldrar att man häpnar.
Det värsta är att han kommer ju alltid att finnas alternativt inte finnas i Moas närhet, oavsett vilket kommer han att vara ett "problem" eftersom han verkar vara så fruktansvärt omogen.
Försök att tänka ut hur du kan skydda dej själv från att han ska ta energi från dej.
Tror du att det blir lugnare om ni har dom på vårdnad och umgänge i tingsrätten? Eller kommer problemen att kvarstå?
Tycker absolut att ni kan ställa hårdare krav på honom utifrån vad du anser vara Moas bästa.
Usch, förstår att du har det jättejobbigt.
Lycka till

trasselsudd
Järnboomare

Re: Allvarligt.... [Re: LillaSessan]
      #6805131 - 16:51 14/01/2012

Tack LillaSessan

kram

Maria_68
Chattoman

Reggad: 10:20
      #6805137 - 21:03 14/01/2012

Ok.

ja, jag förstår det.

Starshine
Champion

Reggad: 17:40
Hemort: Västerås
Re: Allvarligt.... [Re: Maria_68]
      #6806440 - 23:54 28/01/2012

Men han försöker ju och har tagit massor av initiativ...nu är det ju du som är motsträvig i stället.

--------------------
SELMA 23/10 03
KRISTINA 31/12 09
ALEXANDER 14/9 11

Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 1 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  Viv, NettanMalmö, Jenny2002 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 1898

Hoppa till

Generated in 0.065 seconds in which 0.001 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu