BB>Forum>Föräldrafrågor>Familjeliv Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
_smulan_
Tungvrickare

Reggad: 00:10
Vilken skola och en fråga om lån....?????
      #6765242 - 17:26 30/03/2011

Vi bor nu i ett område och vår grabb på 5 år har gått på ett dagis som är in ett annat område (ca 10 minuters promenad)
Och i det området han går dagiset på så bor farmor o farfar som vill att vi ska ta över deras hur så småningom...

Nu är frågan om grabben ska börja förskoleklass där vi bor, eller om han ska följa med sina kompisar till den andra skolan, där han kommer att gå om vi tar över deras hus.
Det är inte så långt mellan skolorna, kanske 2 kilometer...
Vad ska man göra?

Om vi nu tar över deras hus...måste man in med 10 %av värdet av köpessumman för att kunna få låna?
Finns inte en chans att vi ska kunna få ihop med den hyra vi har där vi bor nu...

Eller räcker det att man har nån som kan gå god för en?

Åh så svårt det blev med boende o vilken skola, vad säger ni??

--------------------
Lycklig 3 barnsmamma

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
mapo51
Original

Reggad: 09:59
Hemort: Solna
Re: Vilken skola och en fråga om lån....????? [Re: _smulan_]
      #6765263 - 19:37 30/03/2011

Rent spontant så skulle jag med det avståndet låta honom gå i den skolan där hans kompisar går, oavsett om jag hade köpt huset eller inte.

Reglerna nu är att man inte kan få boLån på mer än 85% av värdet av huset eller köpesumman (värdet används om man vill öka sitt bolån). Beroende på vad man har för inkomster och hur mycket bolånet är så kan man få låna ytterligare men då blir det ett blanco- eller konsumtionsLån och det är betydligt högre ränta på dem (kan dock få ganska stora rabatter på såna lån) och man kan inte binda den räntan.

--------------------
Mamma till Albin född dec-07 och Joel född okt-10

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 51 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  Viv, NettanMalmö, Jenny2002 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 1454

Hoppa till

Generated in 0.027 seconds in which 0.001 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu