BB>Forum>Barnfrågor>Småbarn Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
lillilinda
Pratmakare

Reggad: 19:06
Hemort: oslo
ett par frågor =)
      #6482432 - 20:42 16/06/2009

hej jo

i går när jag jobba kväll så ramlade min lilla tös o slog i över läppen, nu i kväll så såg jag ju att den strängen under läppen e kapad.. kan det få konsekvenser på nå vis?

Exem, va gör man med exem? ska man försöka få bort exem eller kan som bara va där?
det börjar bli större. Sitter på underarmen, handleden. varför får man exem?

--------------------
Tänk att JAG får vara mamma till dom TRE bästa barnen som finns på snart 6år,3år o 1år <3

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
lillstrumpa_1
Ordakrobat

Reggad: 14:49
Hemort: Oslo
Re: ett par frågor =) [Re: lillilinda]
      #6482493 - 21:51 16/06/2009

Strängen under läppen gör man ingenting åt om den går av. Jag slant med tandborsten för några år sen och då slog jag av strängen... Känns inget speciellt nu, förutom att läppen fladdrar lite extra i motvind... (skoja bara )

Eksem kan man ju få av många olika orsaker och det bör en läkre se på och diagnostisera vilken typ det är, speciellt om besvären ökar.
Det allra vanligaste är väl "torrhets"eksem och det kan man ju enkelt åtgärda med en mjukgörande salva. Barn har ju också väldigt lätt att få böjveckseksem.
Allergi är ju också en stor orsak till eksem, tex matvaror, pälsdjur, tvättmedel m.m
Som sagt, kan finnas många anledningar och var orsak har sin behandling så låt en doktor kika på henne

--------------------
Mamma till mina härliga barn; Emma 2/1-07 och Leo 11/4-09

Molnet
Veteran

Reggad: 13:09
Re: ett par frågor =) [Re: lillstrumpa_1]
      #6482500 - 21:56 16/06/2009

Om jag vore du skulle jag kontakta tandläkaren om hon har slagit i läppen. Det kan även ha påverkat hennes tänder, så då är det bra att ha det dokumenterat för framtiden!

lillilinda
Pratmakare

Reggad: 19:06
Hemort: oslo
Re: ett par frågor =) [Re: ]
      #6482566 - 06:48 17/06/2009

ja, jag har inte tid att svara så bra nu. Jag kan ta kort på exemet i em kanske, ser hissigt ut men hon ser inte ut att plågas av det. jag har svårt att tro för att hon är torr, jag smörjer ansikte o tar resten på händer o armar varje kväll :S
jag va själv allergiskt mot diverse när jag va liten skrolla, våran doktor e så dryg bara, jag har vart där när aminah fått utslag i aniskte men hon säger bara att hon är torr trots att jag säger att jag e allergiskt.. suck..
kanske ska gå till tl då, men jag tror inte hon slog sig hårt, bara "rätt"
tack för svar!

--------------------
Tänk att JAG får vara mamma till dom TRE bästa barnen som finns på snart 6år,3år o 1år <3

Yolanda
Babyboomare

Reggad: 19:05
Hemort: Uppsala-trakten
Re: ett par frågor =) [Re: lillilinda]
      #6482990 - 19:04 17/06/2009

strängen går oftast av, av sig själv ändå... Tuvas gick av för typ 6 månader sen.
Min egen är ocå av , går den inte av får man ofta en glugg.
Har även fått höra om en liten tjej som fått den "av opererad" så då sliper hon ju det
tror dock inte att en sån OP är så vanlig...

--------------------

Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 4 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  Jenny2002, Viv, NettanMalmö 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 3144

Hoppa till

Generated in 0.037 seconds in which 0.001 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu