BB>Forum>BarnfrÃ¥gor>Förlossningsberättelser Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
gottis
Ordmiljonär

Reggad: 14:02
Hemort: sundsvall
När Cornelia äntligen ville titta ut
      #1297252 - 13:27 06/01/2004

Tisdagen den 14 okt så skulle jag och min sambo in på ett ul för att se om jag skulle sättas igång, hade nämligen gått 16 dagar över tiden. När ul var klart var det dags att åka ner på fl för att träffa en läkare som skulle avgöra om jag skulle bli igångsatt eller ej. Som tur är så har jag för lite foster vatten så de bestämmer för att sätta igång mig.

Upp på bb och in på ett rum där jag får träffa en bm som ska gela mig kl 12.00. Tiden går och kl 17 känner jag en fruktansvärd smärta, ringer bm och tror att det änligen är dags när hon väl känner efter är jag bara öppen 1 cm.

Ligger ytterligare några timmar, värken är outhärdlig, och kl 22 ringer jag igen på bm, hon känner efter endast 1 cm fortfarnade, kände att allt var pest och pina.

Nå väl pratar med bm och hon beslutar att ge mig en morfin spruta för att väsken ska avta, deb hjälper ca 2 timmar sen är det dags igen för ytterligare värk, bm kommer in och ser att jag har öppnat mig hela 2 cm har nu alltå gått 12 timmar. Bestämmer sig för att ge mig en bricanylspruta för underlätta verken. Vilket den gör i 3,5 timme, sen är det dags för att åka ner på fl. Inser att jag har sån frukansvärd värk att jag måste få bättre hjälp.

Väl nere på fl är jag mer död en levande känns detsom, men som tur är möts jag av en underbar bm som ber mig att gå och ställa mig i en massage dusch för att lindra värkarna, orkar stå i duschen max 20 min sen så har jag sån fruktansvärd värk.

Får lägga mig inne på ett rum där jag får börja med lustgasen vilket är som en dröm, värken bara avtar och jag bara suger i mig gasen, håller på så i några timmar ca 6, då det kommer en annan bm och ser hur jag suger i mig av gasen och ber mig sluta, får panik och känner att värkarna sätter fart igen. Nu är kl 13.00 den 15 okt och ingen bebis vill tita ut,kollar hur mycket jag är öppen, 5 cm, tårarna bara sprutar ut på mig och det känns som det är helt meningslöst att få nån bebis.

Kl 14.30 bestämmer dom sig för att sätta dropp och ge en ryggbedövning, vilket är helt underbart. Tiden går och rätt som det är så tappar don kontakten med min bebis, 10 st olika människor bara dyker in i rummet medans en annan inte fattar nånting.

Det tas en massa prover och dom bestämmer sig för att kanske ta kejsar snitt när dom plötligt får kontakt igen. Då sänker dom ner droppet igen och det blir lungt i ytterligare en timme. Kl blir 17.00 och värken sätter igång igen, kollar mig hur mycket jag är öppen 8 cm.

Bmorskorna ber mig gå på toaletten för att få kissa lite, när jag väl ställer mig upp känns det som om jag ska b...sa på mig. Ber att få lägga mig igen, kollar hur mycket jag är öppen, å vips hela 10 cm som jag väntat på 1 26 timmar, därefter sätter jag igång och krystar. Kl 19.04 den 15 okt är Cornelia född med sina 3380 g.

Efter 16 dagar i övertid och en 27 timmars förlossning är hon äntligen i min famn.

--------------------
Mamma till 3 trollungar Cornelia,Amanda och Whilda

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
ingela
Bronsboomare

Reggad: 18:25
Hemort: Sundsvall, Västernorrlands län
Re: När Cornelia äntligen ville titta ut [Re: gottis]
      #1298374 - 18:38 06/01/2004

Jättebra skrivet!
Låter som en jobbig o lång förlossning men du fick lön för mödan på slutet!

--------------------

Kramar/Ingela mamma till Simon 030523 och Sam 060314

Blyger
Original

Reggad: 12:38
Hemort: Lilla Salem utanför Stockholm
      #1303150 - 17:09 07/01/2004

Ja snacka om att du fick jobba för din guldklimp... Grattis till tösen!!

Kram

--------------------
Kram Nettan
Mamma till Julia -96, Emma -04, Leo -04
och lilla Max 090620

Anonym
Oregistrerad

#1304188 - 20:05 07/01/2004

Lång förlossning, bra skrivet tycker jag,Grattis till tösen i efter skott

Marie.L
Pratmakare

Reggad: 20:23
Hemort: Hufvudstaden
      #1307273 - 10:42 08/01/2004

Fint skrivet Grattis

--------------------
Mamma till Alicia 4/4-03 och Adam 10/6-05

Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 9 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  NettanMalmö, Viv, Jenny2002 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 1559

Hoppa till

Generated in 0.034 seconds in which 0.001 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu