BB>Forum>Övrigt>Diskutabelt Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1 | 2 | 3 | (Visa alla)
NettaniGbg
Chattoman

Reggad: 16:18
Hemort: Göteborg
Re: Busshyfs? [Re: Sessan]
      #6666239 - 09:33 19/05/2010

Svar till:

Svar till:

Kom på en irriterande sak till.
Att många bara kan med att sprida ut sig över 2 säten när det finns stående. Eller sätter sig på yttersta sätet och lämnar innersta tomt.

Fast det där med att sätta sig på yttersta sätet kan ju ha en orsak T ex så kan det vara för att man inte ska åka så långt eller vill prata med någon som sitter på andra sidan gången eller liknande. Det går ju alldeles utmärkt att andra sätter sig på innersta platsen

Visst kan det finnas orsaker till det men i de fall jag retar mig på det är när det är sista hållplatsen innan bussen skall köra 25 minuter på E45 in till Göteborg. Detta är på morgonen och under rusningen, samma människor varje dag, stående passagerare varje dag.

--------------------
Mamma till
Viktor -04 och Tina -07

Viktor har pillat zönder datorn, därav alla z. Är det jobbigt att läza, zkit i att göra det då.

Ändrad av NettaniGbg (09:35 19/05/2010)

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
NettaniGbg
Chattoman

Reggad: 16:18
Hemort: Göteborg
Re: Busshyfs? [Re: mam]
      #6666241 - 09:37 19/05/2010

Svar till:

När bussen lämnar hållplatsen före trycker jag på knappen. Vinkar till mig barnen från vart dom nu sitter. Talar om för dom att hålla i sig hårt och när det är 20 meter kvar till hållplatsen tar jag dom i varsin arm och står beredd att springa av. Tjopp-tjopp-tjopp är ett vanligt förekommande ord när jag gör saker med barnen.

Som ni kanske vet är jag för ett tidseffektivt samhälle. Och eftersom 90 % av mina medmänniskor inte är av samma åsikt undviker jag dom i mesta möjliga mån.

Jag tycker vi Göteborgare borde lära oss av Stockholmarna vad gäller bussköande. Och av alla andra städer verkar ha rulltrappehyfs. Jag lär mina barn att stå till höger i rulltrappan för at släppa förbi de som har bråttom. 7-åringen har redan kopplat ihop rulltrappan med motorvägen. I högerfil kör de som vill köra långsamt. I vänster de som vill köra fort.

Låter som en drömpassagerare.
(Om inte barnen står och hoppas i sätena under resan förstås)

--------------------
Mamma till
Viktor -04 och Tina -07

Viktor har pillat zönder datorn, därav alla z. Är det jobbigt att läza, zkit i att göra det då.

Sessan
Platinaboomare

Reggad: 05:30
Hemort: Stockholm
Re: Busshyfs? [Re: NettaniGbg]
      #6666242 - 09:47 19/05/2010

Svar till:

Svar till:

Svar till:

Kom på en irriterande sak till.
Att många bara kan med att sprida ut sig över 2 säten när det finns stående. Eller sätter sig på yttersta sätet och lämnar innersta tomt.

Fast det där med att sätta sig på yttersta sätet kan ju ha en orsak T ex så kan det vara för att man inte ska åka så långt eller vill prata med någon som sitter på andra sidan gången eller liknande. Det går ju alldeles utmärkt att andra sätter sig på innersta platsen

Visst kan det finnas orsaker till det men i de fall jag retar mig på det är när det är sista hållplatsen innan bussen skall köra 25 minuter på E45 in till Göteborg. Detta är på morgonen och under rusningen, samma människor varje dag, stående passagerare varje dag.

Sedan kan jag ju säga att för egen del sitter jag helst på ytterplats eftersom jag är för bred om rumpan för att få plats på ett säte och lämna plats till den som ska sitta bredvid.

--------------------
Light travels faster than sound, that is why some people appear bright until you hear them speak
HaJ-medlem + KfPM, AP i kvadrat

Sidor i denna tråd: 1 | 2 | 3 | (Visa alla)

Extra information
0 registrerade och 8 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  NettanMalmö, Viv, Jenny2002 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 6038

Hoppa till

Generated in 0.035 seconds in which 0.003 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu