BB>Forum>Barnfrågor>Stora barn & Tonåringar Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
Irre
Tungvrickare

Reggad: 17:23
Hemort: Norra Sthlm
Extremt mammig 9-årig kille, hur göra?
      #6821825 - 21:08 13/04/2013

Hej! Min son är väldigt mammig. Han vill alltid sova hos mig, det är alltid jag som ska lägga honom på kvällarna. Till saken hör att pappan periodvis varit sjuk (depressioner mm) vilket gjort att jag tagit störst ansvar för barnen genom åren. Nu knakar äktenskapet i fogarna. Sonen har varit hos mormor och morfar en natt för att jag skulle få lite tid för mig själv. Det slutade med att han ringde mitt i natten och storgrät och kunde inte sova. Ikväll är han med sin pappa och nu är det samma sak, han ringde och storgrät nyss.. Vi har inte visat nåt särskilt för barnen medvetet att det är dåligt mellan oss, vi bråkar inte eller så, men det är möjligt att han känner av nåt. Vi har inte sagt nåt heller. Ska på familjeterapi på måndag första gången. Men frågan är hur man ska göra med sonen? Behöver han sin trygghet nu så att jag inte ska vara ifrån honom eller ska man försöka få honom att känna trygghet hos andra..?? Jättesvårt att veta.. Blir såklart jätteorolig för honom...

--------------------
Mamma till Anton (13/2-04) och Amanda (25/2-08).

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
sassa77
Tungvrickare

Reggad: 21:35
Hemort: Upphärad
Re: Extremt mammig 9-årig kille, hur göra? [Re: Irre]
      #6822783 - 10:21 27/06/2013

Jag har inga tips till dej, men min 9-åring är också extremt mammig. Det har han alltid varit, fast det har vart bättre i omgångar. Jag får inte gå ut med mina vänner, för han blir jätteledsen. Jag och hans pappa lever ihop och har det bra, men ändå är det mamma som gäller.
Jag går ut med mina vänner ändå, men hela kvällen skickas det sms, han ringer osv. Jag försöker att inte bry min, men det är svårt.
Förstår att du tycker det är svårt, hoppas du kan få ett bra svar av någon annan

--------------------
Mamma till 2 underbara barn Ida 960630 och William 031018

Gift sedan 17/7-09

Luzis
Guldboomare

Reggad: 16:48
Hemort: 2 mil söder om Göteborg
Re: Extremt mammig 9-årig kille, hur göra? [Re: sassa77]
      #6822967 - 08:27 24/07/2013

Har precis fått höra att 9 åringar hamnar i en identitetskris de inser att mamma inte är där och hjälper dem alltid de är 'ensamma' det kan komma i dödsångest, depression rädsla att vara själva och döds prat. Alltså en del i uppväxten. Väldigt jobbig period. L hade att han inte ville leva, ville döda dig själv, hatade sitt liv etc. Kändes då skönt att för några dagar sedan få höra av mannens faster som är special lärare och utbildad i mycket om barn att det är en fas de går igenom. Hon berättade detta utan att hon visste om L och hur han tänkt

--------------------
LINUS 2004
CORNELIA 2007
På tradera heter jag Luzis

Irre
Tungvrickare

Reggad: 17:23
Hemort: Norra Sthlm
Re: Extremt mammig 9-årig kille, hur göra? [Re: Luzis]
      #6823197 - 19:45 25/08/2013

Tack för svaren! Aha... det är kanske en utvecklingsfas som han måste gå igenom.... Mitt i allt annat familjetrassel vi har... Har funkat något bättre i sommar, han har varit en hel del med sin pappa och då har han sovit gott även fast inte jag varit där. Men han är väldigt ängslig för att vara ensam, törs inte ens gå ut på gården utan mig... Tack igen!

--------------------
Mamma till Anton (13/2-04) och Amanda (25/2-08).

Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 1 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  Jenny2002, NettanMalmö, Viv 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 21590

Hoppa till

Generated in 0.04 seconds in which 0.001 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu