BB>Forum>Övrigt>Diskutabelt Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
smulis_72
Platinaboomare

Reggad: 20:44
Hur mycket kan klubbar kräva av föräldrar?
      #6822231 - 12:46 13/05/2013

VAd det gäller idrott?

Baka kaka, kaffe, sälja lotter, prylar osv - hur mycket kan klubben ställa som krav?

Hur mycket ställer ni upp på era barn och dess idrotter? Bakar ni och ställer glatt och villigt upp eller gör ni det motvilligt?

Struntar ni i det helt och låter alla andra hjälpa till eftersom ni inte anser att ni har tid?

Hur mycket kan klubben kräva?

--------------------
Linus * Emma * Oscar
KfPM*AP*EM
jag är en tyrannosaurus kärring!

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
Effi
J?rnboomare

Reggad: 12:37
Re: Hur mycket kan klubbar kräva av föräldrar? [Re: smulis_72]
      #6822238 - 16:57 13/05/2013

Jag jobbar i en fotbollsklubb och vi kräver inget av våra föräldrar mer än att de följer vår policy om hur man beteer sig och så vidare. Jo, vi kräver att man betalar sina avgifter

Sen finns det lag som i sin tur kräver MASSOR av föräldrarna. Detlägger vi oss inte i så länge det inte går mot policyn eller på anat sätt är olämpligt. Vi har exempelvis ett lag som aköter hela vårt fik.. 5 dar i veckan

För mig är det helt otänkbart att kräva det men någonstans måste jag väl tänka mig att de kommit överrens om att driva det.

Som förälder har jag kokat och sålt kaffe EN gång och sonen har spelat fotboll i 3 år.

Jag betalar hellre... nu vet jag att alla inte har råd att göra det. Men jag tycker det ska finnas två möjligheter ställa upp/jobba eller betala. För det handlar om pengar till lagkassan.

Om klubben kräver att ni som föräldrar SKA göra en massa saker så ska det framgå när ni blir medlemmar. Om det är laget som kräver så hade jag tagit mig ett snack med dem. Det finns gränser...

Ändrad av Effi (17:00 13/05/2013)

Teesa
Guldboomare

Reggad: 13:37
Hemort: Platsen Gud glömde...
      #6822256 - 14:48 14/05/2013

vissa kräver massor har jag hört.
I Jonathans innebandy får man en ggn/säsong antingen tvätta matchkläderna, sitta i sekretariatet eller baka o stå i kafeterian en hemma match.
ska det säljas n massa skriker jag rätt ut kan jag tillägga... Det är något jag verkligen hatar men iofs är det ju J som ska sälja...

--------------------

Ensamstående mamma till Jonathan 10 år & Hampus 8 år och Katten!!!!!!
Jag vill ha ett LIV

myran1973
Veteran

Reggad: 10:14
Hemort: Östergötland
      #6822402 - 09:16 22/05/2013

Tyvärr börjar det nu öka med önskemål om föräldranegagemanget i sonens fotboll. Det handlar om att stå i cafeterian på matcher och att sälja kalendrar (vilket jag hatar att prångla på andra, tur att det bara är 3 st). Att tvinga barnen att gå runt och sälja saker tycker jag inte om!
Dottern är så liten så de har inte börjar med matcher än, men hon går i en annan klubb, så vi får allt dubbelt upp vartefter...

--------------------
Erik 9 år
Emma 6,5 år

Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 4 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  NettanMalmö, Viv, Jenny2002 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 21045

Hoppa till

Generated in 0.041 seconds in which 0.002 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu