BB>Forum>Föräldrafrågor>Barnens utrustning Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
ZaMaNDa
Entusiast

Reggad: 19:33
Hemort: Lidköping
VIlken barnvagn ska man köpa?
      #6820810 - 17:52 03/03/2013

Har haft Brio Duo till våran stora grabb 2003, köper inte igen då den var klumpig och tung och liggkorgen använde vi bara i 5 mån sen körde vi åkpåse för han ville komma upp och kika!
Sen fick han en Brio Sitty när han blev lite större plus att vi haft några paraplyvagnar mellan där!

Andra grabben fick en Teutonia Mistral med mjuklift som jag bara älskade! Smidigt att man kunde göra om mjukliften till åkpåse när han inte ville ligga ner längre! Men tycker ändå den är stor å tung mot alla smidiga vagnar man kan köpa på marknaden idag..
Sen köpte vi en Teutonia Timmy till honom 2008 som jag älskade så mycket, nackdelen med den är ju att den bara var framåtvänd, men liten, smidig och lätt!

Så jag va sugen på en Teutonia Fun el Cosmo denna gång men nackdelen nu är att 2009 börja teutonia ändra sina suffletter på Made for you så det är små fönster på sidan som inte går att täcka!
Så tyvärr kommer jag dissa Teutonia pga det annars hade vagnvalet redan varit klart! =P

Vi vill ha en smidig och lätt sittvagn med mjuklift men har inte hittat någon som passar oss!

Vi va och spana in Brio Go idag igen, har kollat in den flera ggr, de sägs att det inte går att ha mjuklift i sittdelen men vi pröva idag och de va inga problem! Den nya Brio Smile va ett snäpp lägre ner i liggdelen men inte alls stor skillnad så vi funderar faktiskt på att köpa sittdelen med mjuklift! Barnet ligger ju rakt i mjukliften ändå och den använder man ju bara i några mån!

Man sparar dessutom tusenlappar på att slippa köpa korgen!
Ska testa med mjuklift i morgon igen innan vi bestämmer oss! Men annars gillar jag Go jättemycket!!

Vad har ni för vagnar eller tänkt köpa??

--------------------
Älskar Mina Underbara Barn Samuel -03 <3 Sebastian -07 <3 Selma -13 <3

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
Melinda_73
Veteran

Reggad: 18:45
Hemort: Västmanland
Re: VIlken barnvagn ska man köpa? [Re: ZaMaNDa]
      #6821122 - 18:41 16/03/2013

Svårt det där med vagnar. Jag har fn en Emmaljunga duo edge 2012. Tycker att den va suverän som liggvagn då den va rymlig så man kunde använda den länge sen har den en ryggstödsplatta som man kunde fälla upp när dottern blev lite större. Nu har jag bytt till sittvagnsdelen och den är väl okej lite klumpig och jag irriterar mej lite på sufletten som liksom sitter så löst den blir inte riktigt ombonad.

Till mina andra barn har jag haft Brio kombi och jag va väldigt nöjd med dom fast det är ju som du säger lite klumpiga.

Så Välkommen in i barnvagnsdjungeln...Har du hittat någon?

--------------------
**Tre döttrar födda 1995, 2002 och 2012**

FruK
Ordmiljonär

Reggad: 18:52
Hemort: Gävleborgs Län
Re: VIlken barnvagn ska man köpa? [Re: Melinda_73]
      #6822477 - 22:03 27/05/2013

Jag har oxå en Emmaljunga Edge Duo -12 som jag är supernöjd med än så länge...har bara haft sittdelen på i några veckor bara...

Sen ska jag få en äldre Britax Vigour, så kan inte uttala mig om den än
Nu var det enkelt för oss att välja vagn, då vi redan bestämt oss sedan länge innan jag ens blev gravid!

Lycka till!

--------------------
Försökt få bebis sen 06/07

Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 75 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  Viv, NettanMalmö, Jenny2002 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 22159

Hoppa till

Generated in 0.032 seconds in which 0.001 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu