BB>Forum>Barnfrågor>Stora barn & Tonåringar Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
Isabelle
Pratmakare

Reggad: 18:07
Hemort: Stockholm
Håriga ben
      #6819209 - 09:25 03/11/2012

Min dotter är 8 år och har alltid varit lite "luden". Tror mest att det beror på att hon har en enorm ämnesomsättning och är smal. Men nu är det inte längre ljusa hår på benen utan de börjar att mörkna mer och mer. Vet att hon gärna vill ta bort det men jag har hittills sagt stopp. Men nu vet jag inte, är jag dum i huvudet som tar bort hår på benen på en 8 åring? Hela mitt inre skriker att så gör man inte, men jag förstår att för henne är det en stor sak. Det ser onekligen märkligt ut med så mycket hår på benen när man är så liten.

--------------------
Isabelle med Max 12år och Ebba 8år

f.d. stolt medlem i VBOA

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
lillilinda
Pratmakare

Reggad: 19:06
Hemort: oslo
Re: Håriga ben [Re: Isabelle]
      #6819289 - 10:23 06/11/2012

svårt... jag hade velat skicka ut ett varsel till henne att om hon välbörjar raka eller så så måste hon göra det om o om o om igen. det är bättre att acceptera vem hon är o att hon ser ut så ett tag till. vet inte, det är bara du o hon som kan komma under fund med vad som är rätt för er/henne.

--------------------
Tänk att JAG får vara mamma till dom TRE bästa barnen som finns på snart 6år,3år o 1år <3

sandrasol
Bronsboomare

Reggad: 14:39
Hemort: bruksorten
      #6819297 - 15:16 06/11/2012

oj svårt. förstår dilemmat. det är klart att man vill lära sina barn att man "duger" som man är,
men när barnet själv tycker det är jobbigt så kanske det är bättre att låta hennes önskan gå före.
men om hon tycker det är jättejobbigt så hade jag nog använt någon sorts kräm för att ta bort håret, inte raka.

--------------------
odin
allis
tage

Fjantbloggen

MammaCamilla
Fingerflink

Reggad: 01:29
Hemort: Västerås
      #6819809 - 19:34 27/11/2012

Min dotter på snart 11 år har en större hårväxt på sina armar, vilket hon mår riktigt dåligt över! Var till läkaren pga de, men läkaren sa åt mig även fast jag inte hade tankar att ta bort det själv så skulle jag inte göra de alls, då jag kan göra det mkt värre för henne o att det växer fortare o blir kraftigare i framtiden. Att håret kan börja växa fortare o bli större o längre över armarna. Vi skulle vänta till tonåren med henne o mår hon då ff lika dåligt pga hårväxten så ska vi få remiss till en läkare som lasar bort de.

Isabelle
Pratmakare

Reggad: 18:07
Hemort: Stockholm
Re: Håriga ben [Re: MammaCamilla]
      #6820196 - 10:34 25/12/2012

Tack för era svar. Just nu verkar hon inte bry sig, det går i perioder (och när det krävs klänning). Men jag vill helst hålla det så länge det går. OM det blir ett problem får vi tänka över det, men just nu så väntar vi.

--------------------
Isabelle med Max 12år och Ebba 8år

f.d. stolt medlem i VBOA

Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 6 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  Jenny2002, NettanMalmö, Viv 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 7791

Hoppa till

Generated in 0.037 seconds in which 0.001 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu