BB>Forum>BarnfrÃ¥gor>Speciella barn Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
Tezz_81
Original

Reggad: 11:45
Hemort: Nånstans i detta land
Min lilla flicka
      #6819178 - 10:11 01/11/2012

Min lilla bella på 3,5 har gjort lite psykologtester. Hon har redan sen hon varit lite varit sen med mycket inte följt utvecklingen som hon ska. Framåt går det men inte som det borde, massor av utredning har gjorts på henne. Igår fick vi beskdet att att hon har en utvecklingsförsening, hon fyller 4 år i mars, men kan räknas som en 2 år i utvecklingen. Tidigast om 1,5 år kan en ny utredning hos psykologen göras, visar de samma som denna utredning kommer hon få diagnosen utvecklingsstörning.

Jag var nog ganska beredd på detta man har känt ändå att något är fel, men man har bara trott att hon är sen, men när hon är sen med allt så blir det lite extra jobbigt, och trodde jag skulle hantera detta bra visst de gör jag, men jobbigt och inte veta vad framtiden för henne utvisar. Men skönt att ha det gjort så man kan sätt in hjälp och resurser för henne redan i tidig ålder.

--------------------
Glöm dina bekymmer imorgon kommer nya.

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
Thette
Original

Reggad: 18:43
Hemort: Mjölby
Re: Min lilla flicka [Re: Tezz_81]
      #6819208 - 09:09 03/11/2012

Skickar styrkekramar!

Det är jobbigt. Vi ha ju samma med våran kille. Han är i dag 4 år och det gjordes en utredning på honom för ett år sedan som visade att han utvecklingsmässigt var som en 18 månaders ungefär.
Nu står han på väntelista på habiliteringen för utredning. Vi tror på någon from av autism och habiliteringen är inne på samma spår som oss.

Vissa dagar är det jobbigt och andra dagar är det enklare att hantera att ens barn har ett slags "handikapp"...

Hoppas ni får den hjälp ni vill ha utan att behöva kämpa för den allt för mycket...
Vi har haft enorm tur med en underbar förskola i ryggen som gett oss så mycket stöd och hjälp!!

--------------------
Rasmus 2/11-08
Emil 3/12-12

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 3 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  Jenny2002, NettanMalmö, Viv 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 998

Hoppa till

Generated in 0.018 seconds in which 0.001 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu