BB>Forum>BarnfrÃ¥gor>Förlossningsberättelser Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
lillilinda
Pratmakare

Reggad: 19:06
Hemort: oslo
21.08.12
      #6817953 - 14:56 28/08/2012

kom ju världens vackraste lilla salma till oss
Här kommer en sammanfattad fl berättelse.
inte så mycket inlevelse o så pga att jag har kopierat den från familjeliv i en tråd ang. igångsättning.

jag har blivit igångsatt 2 ggr på olika sätt o av olika anledningar o dessvärre har jag inget gott att säga om det. Men jag vet att många har toppen upplevelser trots igångsättning.

Nu blev jag igångsatt 11 dagar efter bf.
eller egentligen började det med en hinnsvepning på dag +7 =inte ett skit hände
här sätts man igång om man vill, man kan välja att avstå om bebis har det bra o så på dag10-12

Så på dag 10 fick jag en ballong kateter in i tappen som var bakåtlutad o omogen = lite pinvärkar under kvällen
men ingen förändring på tappen mer än att ballongen kunde dras ut utan att tömmas.

Fick komma in på morronen på dag11 då, blev inlagd på riktigt o dom drog som sagt katetern.
Min tapp var väldigt högt upp o det smärtsamaste var att dom skulle gräva sig in o trycka upp fingrar här o där FY FAN vilken smärre våldtäkt... inte kul alls.

Nästa steg i igångsättningen var gel/tbl i tappen. därav all gräving för att hitta tappen o öppningen.
Det skedde vid 10 snåret på morronen. O nån öppning nämndes inte eftersom den var så bakåtlutad o omogen (hur nu allt ser ut o fungerar??) Men eftersom ballongne åkte ur räknar jag med att de va öppen 3.. värrldens bauta ballong.
Fick efter en timme lite pinvärkar som kändes men inte gjorde väldigt ont. Ctgn registrerade det som etablerade värkar. 1 min långa o regelbundna. En ny dos tbl skulle ges efter 6 timmar pga mitt tidigare ks. Annars 4 timmar.

Jag blev undersökt på nytt vid 16 först pga mina "värkar" men snopet snopet nog var tappen oförändrad.
Då fick jag en ny dos införd.
Efter en sån tbl ska man ligga ner i en timme o lagom till den timmen var över hade värkarna ändrat karaktär
o började fort göra skit ont. Att stå upp var nästan oaktuellt. Men jag klarade mig ganska fint till 18
Men då började automat tårarna komma, smärtan var helt jävlig o värkarna kom hela hela tiden.
kl19 ville jag inte vara tapper längre o ringde på larmet me tårar överallt.
Fick förklarat att vid igångsättning kan allt smälla till o bli väldigt intensivt o lite chockartat. ja tack...

fick iaf en fl rum 1930 men var fan lika omogen då men kanske 4 cm öppen.
När man blir igångsatt så bevakar dom fosterljuden med skalpelektrod här så vid 8 snåret
sattes en sån efter att hon tagit vattnet. (smärta o ve o fasa!!!!!)
sen blev det bara värre smärtmässigt. värkarna kom utan paus, kanske sekunder emellan.

kl 21 var hon tvungen att sätta om elektroden för att den satt fel eller nått var inte mer öppen än 5 cm o bebis låg högt upp... jippi... sätter mig på säng kanten o bölar att jag vill ha epiduralen.. sitter där o stånkar lite
när själva urkvinnans alla krafter flög över mig i den 1a krystväken.. KRYSTVÄRK!? kl var 21:20. alltså full öppning från 5 cm på20 min. Fostervattnet flög ut, kan inte säga det annorlunda. huvvet måste ha dimpat ner i full fart.. .

Bebis fick en liten chock o navelsträngen blev lite för stram runt halsen o hjärtljuden var nere o surrade på 40..
O jag tackar gud att jag fick ut min 4.6kg klump på 9 min.. Ser framför mig hur enkelt det hade kunnat bli ett akut snitt...
Så 21:30 kom hon ut. Lite blå o lite medtagen men fick apgar 8-9-9 iaf.
värdensvackraste lilla/stora tjej. 4.6kg 52cm o huvudomfång 38.
Jag sprack lite neråt där när jag krystade som en galning men sååå värt det! <3
<3 <3

--------------------
Tänk att JAG får vara mamma till dom TRE bästa barnen som finns på snart 6år,3år o 1år <3

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
hoppitossan
Bronsboomare

Reggad: 22:25
Hemort: Eksjö
Re: 21.08.12 [Re: lillilinda]
      #6817955 - 15:52 28/08/2012

du är en riktigt kämpe, tur att du fick din belöning till slut

--------------------
Ottilia f. juni 2008

Ellen f. maj 2012

Karin79
Ordmiljonär

Reggad: 13:34
Hemort: Forshaga, Värmland
Re: 21.08.12 [Re: lillilinda]
      #6818024 - 01:34 31/08/2012

Tänk att man kan få sådana krafter ibland! Det är verkligen helt otroligt. Stort grattis till er SALMA! Väldigt fint namn tycker jag.

--------------------
Sofia 031215 Nils 070211 Selma 100911
http://www.bakbokmat.wordpress.com

Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 3 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  NettanMalmö, Viv, Jenny2002 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 21304

Hoppa till

Generated in 0.034 seconds in which 0.002 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu