BB>Forum>Föräldrafrågor>Ensamstående föräldrar Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
MEJAN
Guldboomare

Reggad: 19:40
Hemort: Där jag trivs allra bäst!
Vad göra?
      #6816832 - 18:58 06/08/2012

Jag är så ledsen och så förbannad.

Pojkarnas pappa har haft dem TVÅ veckor i sommar, + att vi bestämde att han skulle ha kvar sina helger. Jag har haft dem resterande sex veckor - minus hans helger. Så skulle det varit. Dock har han inte kunnat ha dem sina helger pga annat (viktigare?), och det har bytts och krånglats.

Därför skulle han ha dem helgen som var - och blir då irriterad, då han märkte att det var fotbollscup några mil bort, och han förväntades köra dit lördag och söndag (jag var där i fredags, samt samma ställe för match i tisdags). Så - han var irriterad.

Då det varit så struligt i sommar, sa jag till honom, att han noga skulle kolla schemat, för nu börjar jag jobba - så det inte blir fler missförstånd, eftersom sommarschemat inte var skriftligt, och han säger sig ha sagt att han inte ska ha barnen dessa helger (vilket jag då säger att jag inte hört ett ljud om....).

Han ringer sedan för att säga att han inte kan ha dem sin nästa helg, och ber mig byta. Jag kan inte detta, har andra planer, och talar om det för honom.

Då brakar helvetet lös - han förklarar att JAG inte kan hålla på och bestämma över honom - utan att då får det vara så i stället, att killarna är bara hos mig, och så får de ringa när de känner att de vill träffa honom - så får han svara ja eller nej - utifrån om han kan eller inte.

Jag förklarade att det kan ju inte jag ställa upp på - då kan jag ju aldrig planera mitt liv, samt att han får ju dålig kontakt med sina barn då - som det är nu har han dem 6 av 28 dygn - och så då sommarumgänget.

Han menar då att killarna är så stora, att de får bestämma själva om de vill träffa honom eller inte - och att han är så trött på att jag bestämmer - så han skiter i avtal (ej juridiskt bindande) vi har, och har nu bestämt detta, vilket han skulle förankrat hos killarna i helgen - men uppenbarligen inte har gjort.

Så - vad gör jag nu?

Help, pliiiiis!

Och - handlar inte om att jag inte älskar mina barn, eller att de inte får vara hos mig nästan hur mycket som helst - utan att även jag behöver ha tid jag kan planera, då inte deras fotbollsträningar, cuper och matcher styr allt annat som händer på helgen - jag behöver andas - jag har ett barn till som behöver mig, som behöver få göra lite saker på hennes villkor och slippa fotbollsmatcher varje helg.....

Hur tänker ni?

--------------------
Det är insidan som räknas, men vem f..n vågar chansa?
AP ~ EM ~ AKK

KÄR!!!

www.mejansblogg.blogg.se

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
_cissi_
Original

Reggad: 02:19
Hemort: Borlänge (Dalarna)
Re: Vad göra? [Re: MEJAN]
      #6816943 - 09:57 08/08/2012

Vet tyvärr inte vad du ska göra,men kan säga att mina barns pappa är av samma typ som dina pojkars pappa. Mina äldsta har sovit EN natt på hela sommaren hos sin pappa, och yngsta valde att åka hem på kvällen och sova. Alltså bara varit där några timmar.
I måndags bad jag han köra dom till tennisskola till 8.45 pga att jag började jobba 7.30. Och vad händer, mamma hade ring hem till oss och kolla så dom kommit i väg 8.30. Hade dom det? NEJ! Deras pappa hade "glömt" ställa klockan, jag har bett om EN ÄNDA sak på HELA SOMMAREN och det "glömmer" han. Som tur är så har jag snälla föräldrar som ställde upp och fixade så dom kom i tid till tennisen.

--------------------
Mamma till 2 goa killar Tim 020610 och Elias 040209.

Petra75
Platinaboomare

Reggad: 14:24
Hemort: Hos mig
      #6816954 - 11:26 08/08/2012

Tycker det är tragiskt att han håller på att bråka om detta. Tyvärr inga råd. Men stå på dig gumman. Tycker du reagerar helt rätt

--------------------
♥Porrisen med bästa Goenissen ♥
Kfpm ♥ EM ♥

Jag är inte bara en bitch utan en mamma oxå...

Maria_68
Chattoman

Reggad: 10:20
      #6817061 - 18:27 10/08/2012

Har inga råd jag heller..

Ingen ide att fajtas i rätten, känns det som.. då han iaf verkar bryta avtalet.

Gaaaaah!

Fy fan vilka idiotfarsor det finns!

MEJAN
Guldboomare

#6817140 - 09:11 12/08/2012

Tack till er som svarat. Vi får väl se på onsdag, om han tar sina barn efter jobbet, som tanken är enligt det icke juridiskt bindande umgängesavtal som vi har. Jag ska uppdatera.

--------------------
AP ~ EM ~ AKK

KÄR!!!

www.mejansblogg.blogg.se

Petra75
Platinaboomare

#6817219 - 19:30 13/08/2012

Håller tummarna gumman

--------------------
Kfpm ♥ EM ♥

TextAnnons
sandrasol
Bronsboomare

Reggad: 14:39
Hemort: bruksorten
      #6817287 - 21:20 14/08/2012

hoppas det blir som det ska imorgon, tänker på dina killar.
de måste ju bli besvikna och sårade att bli "dumpad" (i brist på bättre ord) av sin pappa

--------------------
odin
allis
tage

Fjantbloggen

MEJAN
Guldboomare

#6817344 - 19:38 15/08/2012

Han hämtade barnen - kallpratade något - åkte - sa inget om när han skulle lämna dem åter - vi får se vad som händer.............

Tack ni som skrivit!!! Det värmer!!!

--------------------
AP ~ EM ~ AKK

KÄR!!!

www.mejansblogg.blogg.se

Petra75
Platinaboomare

#6817361 - 21:08 15/08/2012

Kram gumman

--------------------
Kfpm ♥ EM ♥

Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 0 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  Viv, NettanMalmö, Jenny2002 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 21439

Hoppa till

Generated in 0.075 seconds in which 0.001 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu