BB>Forum>Föräldrafrågor>Ensamstående föräldrar Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
trasselsudd
Järnboomare

Reggad: 15:20
En del behöver inte växa upp
      #6814713 - 08:08 10/06/2012

Jag har fått frågan om jag kanske borde ha hållit liv i umgänget mellan min dotter o hennes pappa längre, för hennes skull.

Jag har nyss sett färska bilder på mitt ex
35 år är han, umgås med 20 åringar och har fjortisfester.
En del växer inte upp helt enkelt?

Dom satt med tamponger i näsan och munnen då dom skulle dricka öl tex.

Sen umgås han med andra som har samma prioriteringar som han själv som det verkar.
Intill honom på korten satt en tjej och matade sin bäbis med flaska.
Såg inte ut som rätt miljö för den bäbisen, men måste mamman vara på fest så måste väl bäbisen?
Eller??

Det känns inte som att det var förtidigt att sluta hålla liv i det där umgänget.
Även om det är tufft att han inte finns där i hennes liv så var han absolut ingen som kunde tillföra något av vikt.
Kanske förstår hon det en dag...

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
LillaSessan
Original

Reggad: 10:15
Hemort: Norr
Re: En del behöver inte växa upp [Re: trasselsudd]
      #6814720 - 10:34 10/06/2012

Tror inte att du ska ställa krav på dej själv att hålla liv i umgänget. Det sliter bara på dej. När han blir intresserad får ni komma överens om ett umgänge som framförallt är baserat på Moas behov och inte på hans plötsliga lust.

trasselsudd
Järnboomare

Re: En del behöver inte växa upp [Re: LillaSessan]
      #6814732 - 12:16 10/06/2012

Han borde inte ha ett umgänge med henne förrän han själv blivit vuxen, för hennes skull.

Om dom börjar umgås när hon kommer upp i tonåren skulle han säkert låta henne börja testa alkohol tillsammans med honom.
Så växte han själv upp med sina alkisföräldrar.

Mer än nödvändigt har han visat prov på hur han är som person och hur svårt han har för att förstå att barnets behov går före hans.
Han verkar inte ens veta vad som är rätt och fel, eller vad som menas med ansvar.
(Stölder, flera ärenden hos krono, värkt från lägenheten, körförbud osv)

En sån person ska ju helst inte ta hand om ett barn själv, utan att någon med mer ansvarskänsla har koll på vad som händer och sker.

Jag vill inte att M ska börja med alkohol och annat bara för att dom umgås.
Det skulle vara väldigt onödigt.

Det här är inget jag griper ur tomma luften.
Jag vet hur hans egna intressen har fått styra även då M var mindre och vi nyss hade separerat.
Hur hon fått vara ute mitt i natten för att han skulle köra bil på stan (raggar-rundan),
hur hon fått dela säng med sin pappa och en tjej han hittade nere på stan samma kväll osv.

Det är större risk att samma betéende fortsätter för honom än att han plötsligt förändras med tanke på att han väljer att umgås med andra som delar samma tänk och fortfarande beter sig som en fjortis trots att han är 35.

För egen del hoppas jag att dom inte ska umgås alls, inte för att jag är egoistisk utan för att jag är rädd för vad konsekvenserna skulle bli.
Sen är det oerhört tugnt att hon saknar honom, men det får jag också leva med.

LillaSessan
Original

Reggad: 10:15
Hemort: Norr
Re: En del behöver inte växa upp [Re: trasselsudd]
      #6814759 - 21:11 10/06/2012

Det är ju egentligen saknaden som är den riktigt svåra biten att hantera där man på något sätt måste hjälpa sitt barn oavsett vad man tycker om den andra föräldern.
I vårat fall är det mycket som är annorlunda men när det kommer till kritan är det hennes saknad som jag verkligen måste hjälpa henne med.
För den andras förälderns förmåga eller vilja att ta ansvar kan man inte göra något årt hur frustrerad man än är.

Du har säkert rätt i att det är bättre för henne att inte träffa honom som det år nu och om han vill träffa henne är det ju inte heller självklart att han ska göra det ensam.

trasselsudd
Järnboomare

Re: En del behöver inte växa upp [Re: LillaSessan]
      #6814911 - 11:55 13/06/2012

ja, det är ju den närvarande föräldern som får se och bära den där saknaden...inte föräldern som orsakat det hela.

Om han kommer tillbaka och propsar på att få träffa henne och till och med går med på att träffas hos familjerätten (vilket står som ett krav om jag ska valsa in i hennes liv igen, ska det vara något ska det vara på riktigt.
Och även familjerätten tyckte att det skulle vara bäst att träffas hos dom så att dom får "känna honom på pulsen" och om han verkligen menar allvar)
Då ska jag höra mig för om det går att ordna så att någon finns med vid deras träffar.

Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 1 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  Viv, NettanMalmö, Jenny2002 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 20861

Hoppa till

Generated in 0.061 seconds in which 0.001 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu