BB>Forum>Föräldrafrågor>Ensamstående föräldrar Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
Grannflickan
Ordakrobat

Reggad: 18:25
Hur gör ni med kläder?
      #6812534 - 14:03 25/04/2012

I början efter separationen gav jag alltid mitt ex 1 av 2 barnbidrag men efter nåt år slutade jag med det eftersom det alltid bara var jag som fick köpa kläder och annat till dem.
Nu har jag även sen i december underhåll (han betalar inget eftersom han är arbetslös).

I början hämtade och lämnade han barnen när han hade umgänge och jag skickade alltid med en väska med de kläder barnen behövde under tiden de var hos honom.
I vintras gick hans bil sönder och jag har inte heller bil så barnen har antingen fått cykla eller ta bussen när de åker mellan oss. Det tar bara tio minuter för dem att cykla.

I vilket fall som helst blev hela väskan med kläder kvar hos honom och dessa kläder borde gott och väl räcka för en vecka. Det är sällan de är hos honom så många dagar i rad.

Grejen är den att jag alltid skickar med pojkarna hela och rena kläder och när de sen kommer hem till mig igen har de oftast ett par trasiga mjukisar på sig. Då har han behållit de nya kläderna och skickat tillbaka gammalt skit.
Detta resulterar i att jag hela tiden får köpa nya kläder så jag har här hemma när han behåller allt nytt jag skickar med.

Yngste sonen har diagnoser och bajsar på sig. Jag tror exet istället för att tvätta kalsongerna kastar dem och sen ber han mig om nya.

Har jag skyldighet att hålla två hushåll med kläder eller kan jag kräva att han skickar tillbaka det jag skickar med dem?

Han verkar tro att jag skiter pengar bara för att jag jobbar, men jag betalar ju förutom alla kläder även dyr ADHD-medicin till den ena sonen, barnförsäkringarna och nu glasögon till yngsta sonen. Jag betalar även deras fritidsaktiviteter, nya cyklar och allt annat.

--------------------
http://www.orangutanger.se/
Kika gärna in på sidan!

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
Petra75
Platinaboomare

Reggad: 14:24
Hemort: Hos mig
Re: Hur gör ni med kläder? [Re: Grannflickan]
      #6812538 - 14:32 25/04/2012

Jag kan berätta hur vi gör.

När sonen är hos mig har han sina kläder som han har hos mig. Likaså hos sin pappa. Han får fixa kläder till vår son.
Vi skickar alltså inga kläder emellan våra hem.

Det är bara hans ytterkläder och nallar som skickas emellan.

För oss funkar det bra. För som du säger, kläderna försvinner hos pappan annars

--------------------
♥Porrisen med bästa Goenissen ♥
Kfpm ♥ EM ♥

Jag är inte bara en bitch utan en mamma oxå...

Grannflickan
Ordakrobat

Re: Hur gör ni med kläder? [Re: Petra75]
      #6812545 - 15:07 25/04/2012

Fast han kommer ju säga att han inte har råd att köpa eftersom han är arbetslös.
Jag hade gärna struntat i underhållet och ett barnbidrag om han köpt egna kläder som de har där, men det kommer aldrig ske.
Han fick ut nån eftersläntare på ett gammalt arv i jan förra året. Av 50 000 kr la han inte ett öre på sina barn.

Det hade ju varit en grej om jag fått tillbaka de kläder jag skickar dit men det får jag aldrig.
Det är lite trist att jag köper och köper kläder, men jag har aldrig några här hemma.

--------------------
Kika gärna in på sidan!

MEJAN
Guldboomare

Reggad: 19:40
Hemort: Där jag trivs allra bäst!
      #6812551 - 15:48 25/04/2012

Säg att det inte gör något om inte allt är trättat när du får tillbaka det, sms:a ett foto på kläderna som är med för varje gång, och säg att du ska ha allt tillbaka! Om inte efterlys direkt, kräv att han ska lämna åter osv. Du är INTE skyldig att hålla honom med kläder till barnen som han inte skickar tillbaka!

Jag packar till mina - tillsammans med dem (de är ju stora och skulle aldrig acceptera sämre kläder på ena stället), och de ser till att få med dem tillbaka till mig - inte alltid allt tvättat eller torrt eller rent - men allt tillbaka!!!

--------------------
Det är insidan som räknas, men vem f..n vågar chansa?
AP ~ EM ~ AKK

KÄR!!!

www.mejansblogg.blogg.se

Grannflickan
Ordakrobat

Re: Hur gör ni med kläder? [Re: MEJAN]
      #6812552 - 15:57 25/04/2012

I början skickade han tillbaka tvätten. Det kunde vara en hel kasse med nedbajsade kalsonger som inte gick att få rena efter några dagar.
Nu har han ingen bil så han går bara utanför dörren en gång i veckan när han handlar.
Grejen är den att pojkarna kan åka från honom till skolan på morgonen och efter skolan kommer de till mig.
Då blir det lite struligt att också frakta kläder.

Jag får helt enkelt låna bil och börja hämta upp kläderna ag skickar med så jag får hem dem igen.

--------------------
Kika gärna in på sidan!

Luzis
Guldboomare

Reggad: 16:48
Hemort: 2 mil söder om Göteborg
      #6812559 - 16:48 25/04/2012

begagnat kostar inte så mkt, och bajsiga kalsonger får han bannemig tvätta. lägg i handfat direkt och på med hanskar om han är äckelmagad, Ge honom en prislista på vad kläder kostar så kanske han förstår att man ec inte bara kastar kläder för att de är smutsiga typ...

KAn han inte ta med kläderna till skolan så hämtar du där? de dagar det är byte
å så samma kläder som du skickar med ska tillbaka, tvättade/ el smutsiga skit samma funkar det att bara få med dem hem kanske det är värt en extra tvätt...

--------------------
LINUS 2004
CORNELIA 2007
På tradera heter jag Luzis

TextAnnons
ako
Chattoman

Reggad: 22:48
Hemort: Ludvika
      #6812565 - 18:43 25/04/2012

Hade samma problem själv. Skulle jag skicka med kläder varje gång skulle ja aldrig få tillbaka dem. Jag gjorde ist så att jag köpte 3 uppsättningar kläder var och lämnade dit- då behöver ja aldrig packa ngr väskor, och slipper till stor del att irriteras över att kläder inte kommer tillbaka. Visst saknas det nåt plagg ibland men inte så mkt i jämförelse med om jag hade packat en väska varje gång..

--------------------
Stolt Ensamstående Mamma till Jacob och Loke!
Nu har mosters Krax kommit- En liten Elliot blev det!
Målvikt nådd! Nu gäller det att hålla i den!

Teesa
Guldboomare

Reggad: 13:37
Hemort: Platsen Gud glömde...
      #6812577 - 20:04 25/04/2012

i början lämnade jag kläder till honom, men nu får han fixa kläder själv. Fick aldig tillbaka så lämnade bara beg kläder.
Nu lämnar jag dem i samma kläder de kom i från honom, tom strumpor o kalsonger byter de till pappas för de vet att de annars inte får tillbaka sina favoritkläder.

--------------------

Ensamstående mamma till Jonathan 10 år & Hampus 8 år och Katten!!!!!!
Jag vill ha ett LIV

Lilly7
Babyboomare

Reggad: 13:36
Hemort: Västerbotten
Re: Hur gör ni med kläder? [Re: Teesa]
      #6812617 - 09:10 26/04/2012

Jag skulle sluta att skicka med kläder. Ang att han säger att han inte har råd att köpa kläder så förstår jag inte resonemanget. Om han aldrig skickar tillbaka barnens kläder så måste det ju redan finnas kläder hemma hos honom som de kan använda. Ids han inte tvätta kalsonger så är det väl han som får stå för det och köpa nya - inte du!

--------------------
Mamma till 2 grabbar numera.

Petra75
Platinaboomare

Reggad: 14:24
Hemort: Hos mig
      #6812626 - 11:15 26/04/2012

Ja... ibland har man dåligt ställt. Så är det. Då får man prioritera annorlunda... jag tycker du ska stå på dig gumman

--------------------
♥Porrisen med bästa Goenissen ♥
Kfpm ♥ EM ♥

Jag är inte bara en bitch utan en mamma oxå...

druantia
Beroende

Reggad: 20:25
Hemort: Södra Sverige
      #6812670 - 22:15 26/04/2012

Ja, du vet ju vad jag tycker om det hela

Idiotjävel rent ut sagt är vad han är

--------------------
Mamma till en 04:a och en 06:a.
Bonusar en 03:a och en 06:a

TextAnnons
Grannflickan
Ordakrobat

Re: Hur gör ni med kläder? [Re: druantia]
      #6812693 - 11:58 27/04/2012

Det är ju lite problem att föra ett vettigt samtal med honom eftersom all kontakt sker via sms och han svarar på det han vill svara på. När jag ringer svarar han aldrig.
Dessutom funderar jag på om han är lite smått utvecklingsstörd eftersom han har så svårt att fatta.
Jag har bestämt mig för att säga till honom att samla ihop ALLA kläder han har där hemma, så hämtar jag dem och börjar om med att skicka.
Jag känner på mig om att han kommer ta den där om att han inte har några.
Sen kommer jag börja skriva upp igen vad jag skickar med dit.

--------------------
Kika gärna in på sidan!

trasselsudd
Järnboomare

Reggad: 15:20
      #6812704 - 13:54 27/04/2012

Skicka med extrakläder som inte kostar så mkt om dom inte är där så ofta.
Det nöts ju mindre och gör mindre om dom inte kommer hem.

finns ingen anledning att skicka nya kläder om han inte står o betalar ngt själv

Crybabe
Chattoman

Reggad: 07:11
Hemort: Västmanland
Re: Hur gör ni med kläder? [Re: Petra75]
      #6813521 - 15:36 14/05/2012

I början med bonusdotter så skickades kläder mellan. men det funkar inte.. för hennes mamma skickar icke tillbaka några kläder så vi var dumma nog att handla massor ett tag för att hon skulle ha kläder att använda hemma hos oss. SÅ nu har vi sagt att det vi handlar stannar hos oss och mamman får handla kläder hon använder där. Dock klagar hon över att hon inte har råd trots att hon får hela barnbidraget varje månad även fast vi har halva tiden var. Vi hade även problem med att kläder alltid var trasiga eller förstörda i tvätt när dom varit hos bonusdotters mamma. Även skor har blivit förstörda i tvättning. Hur man nu kan lyckas med det, att både förstöra kläder och skor genom att tvätta dem rena!?

--------------------
Lowe - 22/3 2012 [Mitt hjärta]
Wåge - 31/7 2013 [Mitt hjärta]

Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 1 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  Viv, NettanMalmö, Jenny2002 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 22258

Hoppa till

Generated in 0.109 seconds in which 0.001 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu