BB>Forum>BarnfrÃ¥gor>Förlossningsberättelser Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
Erika_Saga
Chattoman

Reggad: 10:23
Hemort: Boden,Norrbotten
31 minuter var allt som behövdes!
      #6813078 - 14:38 07/05/2012 Bifogad (333 nedladdningar)

Då dotter nr 2 kom efter endast 35 minuter efter vattenavgång som oxå var första tecknet så var vi rätt inställda på att det kunde gå fort även denna 3:e gång så vi hade ett antal olika planer på hur vi skulle gå till väga då det väl satte igång.

Ingen av dessa behövde vi verkställa visade det sig sen.
Jag hade bf 11/5 och i ungefär v 34 fick jag högt blodtryck, inte så högt att det var tvunget medicineras till en början men täta kontroller blev det. I v 35+5 fick vi åka in till förlossningen då jag hade rejäla förvärkar med 7-10 minuters mellanrum och var orolig för att jag börjat öppna mig, så var inte fallet tack och lov men jag fick en ny tid en vecka senare för ny kontroll, blodtrycket fortsatte att stiga så nästa besök blev jag insatt på medicin, fortfarande hade inget hänt på öppningsfronten så det kändes som att det skulle dröja innan det var dags...

1 vecka senare hade jag så tid igen på specmödra (nu i v 37+5) då visade det sig att blodtrycket var galet högt så medicineringen höjdes, jag fick bltr sänkande intravenöst och blev till min stora fasa inlagd på bb för observation, blev även undersökt vaginalt och fortfarande hade inget hänt, jag skickade hem maken för jag kände att det inte skulle bli bebis än på länge...
eftermiddagen gjordes 3 ctg-kurvor med täta blodtryckskontroller och allt var ändå under kontroll, bebis mådde bra och trycket hade sjunkit något så det kändes lugnt.

Natten var orolig, jag vaknade 1 gång i timmen, sov oroligt och tänkte att det nog var för att jag var själv där, vaknar sedan 06:16 av att jag är pinknödig, ligger kvar nån minut innan jag känner "knäppet" och inser att vattnet går nu! Ställer mig upp och syndafloden kommer, ringer maken 06:18 och säger att han får skynda sig nu. Ringer på klockan och talar om för bm att vattnet gått, hon vill att vi går över till förlossningen direkt med tanke på mina tidigare snabba förlossningar, hon frågar om jag har värkar men det känns bara som de vanliga förvärkarna, väl på förlossningen vill de lägga mig ner för ctg men jag vill inte alls ligga, jag vandrar runt några minuter innan bm övertalar mig att iaf lägga mig så hon får sätta en skalpelektrod. När jag lagt mig och hon undersöker är jag öppen 7 cm(!) endast 10 minuter ungefär efter vattenavgången.

Min mamma kommer upp då hon jobbat natt våningen nedanför (maken ringde henne ifall han inte skulle hinna fram) mamma kommer och jag kan slappna av lite, jag är iaf inte helt ensam!

Nu får jag dessvärre inte kliva upp mer utan tvingas ligga kvar, blodtrycket stiger och jag får ännu mer intravenös medicin, efter ca 10-15 minuter till känner jag att det börjar trycka på lite, blir undersökt och är nu fullt öppen- bara att krysta alltså! Krystar 1 gång innan maken kommer in genom dörren, då ser han huvudet på bebis, 2-3 krystningar senare är bebis ute! 06:49 är hon född, endast 31 minuter efter syndaflods vattenavgången!

Därefter börjar jag skaka nåt enormt och är för lättretad i mina reflexer så 2 läkare tillkallas och de är oroliga för att jag ska börja krampa, blodtrycket är fortfarande galet högt, får magnesium intravenöst under 1 timme och sedan magnesiumdropp, tösen mådde dock jättebra direkt!

Allt som allt gick det jättebra, har nu varit med om 2 störtförlossningar och tycker fortfarande att föda barn är det häftigaste som finns!
Göta var 49cm och vägde 3410gr, hon föddes 15 dagar före bf och är alldeles alldeles perfekt! Nu har vi vår triss i damer och hade inte kunnat vara lyckligare!

--------------------
Gift, stolt mamma till
Saga 21/12-04
Märta 8/1-09
Göta 27/4-12

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
Lilly7
Babyboomare

Reggad: 13:36
Hemort: Västerbotten
Re: 31 minuter var allt som behövdes! [Re: Erika_Saga]
      #6813272 - 09:38 10/05/2012

Grattis! Vilken snabb tjej!

--------------------
Mamma till 2 grabbar numera.

Erika_Saga
Chattoman

Reggad: 10:23
Hemort: Boden,Norrbotten
Re: 31 minuter var allt som behövdes! [Re: Lilly7]
      #6813274 - 10:51 10/05/2012

Tack=) Ja, alla mina tjejer har varit snabba, men de 2 yngsta snabbast, Märta tog bara 35 minuter så Göta kortade rekordet med 4 minuter ;-)

--------------------
Gift, stolt mamma till
Saga 21/12-04
Märta 8/1-09
Göta 27/4-12

Karin79
Ordmiljonär

Reggad: 13:34
Hemort: Forshaga, Värmland
      #6813669 - 04:12 17/05/2012

Stort grattis!

--------------------
Sofia 031215 Nils 070211 Selma 100911
http://www.bakbokmat.wordpress.com

sandrasol
Bronsboomare

Reggad: 14:39
Hemort: bruksorten
      #6814007 - 17:58 27/05/2012

grattis!!

--------------------
odin
allis
tage

Fjantbloggen

Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 4 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  NettanMalmö, Viv, Jenny2002 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 22843

Hoppa till

Generated in 0.048 seconds in which 0.002 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu