BB>Forum>Föräldrafrågor>Ensamstående föräldrar Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
trasselsudd
Järnboomare

Reggad: 15:20
jag sa nej
      #6811878 - 19:11 11/04/2012

Ett par dagar före påsk skrev jag till vår dotters faster som bor i sthlm.
Jag har inte träffat henne sen sommaren 08 men hon har varit på mig ett par ggr för att jag blivit arg på hennes bror då han brister så mycket som pappa.
Hon har hävdat att vårat barn är jätte viktigt för honom och att han blir SÅ glad då han får träffa henne.

Mitt ex var hos sin syster med familj förra julen då han hörde av sig med sms till mig.
Tillslut pratade han med vår dotter (som blev jätte glad för att han äntligen hörde av sig) och hennes faster passade också på att prata lite.
Hon berättade att han visat bilder på henne och pratade SÅ mycket om henne.

Därefter lovade han ju att NU skulle han verkligen skärpa sig och finnas i vår dotters liv och jag sa till honom att nu var det faktiskt sista chansen.
Det är inte acceptabelt att man som förälder kommer och går som det passar och gång på gång sviker sitt eget barn.

Att vänta 10½ månad med att alls höra av sig tycker jag är vansinne då han faktiskt bor i samma stad.

Hur som helst så berättade jag för hans syrra då jag skrev till henne att dom bara träffats den 4 januari och sedan hade det inte blivit något mer.
Jag skrev att jag förstår att det är svårt att se hennes bror som den han är speciellt då han förmodligen kommer med en hel del lögner om att jag inte låter honom träffa vårat barn. Det säger han till många.

Jag berättade vad familjerätten sagt till mig och att jag kommer att neka honom att hämta upp vår dotter nästa gång han ber om att få träffa henne eftersom att det gått 3 månader nu och att han har förbrukat sina chanser.
Nästa gång dom ses ska vara för att han verkligen ska vara pappa på riktigt och finnas där för henne, höra av sig oftare osv och då ska vi gå via familjerätten och skriva ett nytt umgängesavtal.

Hon svarade och uppskattade att jag hörde av mig och berättade hur det var med allt och att hon var mycket förvånad att dom inte träffats mer eftersom att det verkligen lät på honom i julas att han skulle ta hand om allt nu.

Sen skrev hon att hon och hennes familj skulle komma upp nu i påsk och att dom gärna ville träffas.
Dom har två små barn som M aldrig ens träffat.
Vi bestämde att dom skulle komma till oss på annandagen.

Strax före påskhelgen hörde M´s pappa av sig och undrade hur det såg ut för oss i påsk.
Jag berättade om våra planer.
Han sa att hans syster skulle komma upp med barnen och att han ville att M skulle få träffa sina kusiner.
Jag sa att jag höll med och att dom faktiskt skulle komma och hälsa på hos oss.

Då lät han konstig men sa sedan att dom inte alls behövde komma till oss, han skulle kunna komma och hämta henne.
Det var då jag sa nej för första gången.
Jag sa att det först gick 11 månader tills dom träffats och sedan 3 månader nu senast och att det inte är ok.
Vill han träffa henne mer får han höra av sig till familjerätten men då ska det vara för att han VERKLIGEN tänker skärpa sig, inget mer tjafs.
Annars är det bättre att hon själv hör av sig om hon vill då hon blir äldre.

Han la på luren....
Förmodligen ville han visa upp M för sin syrra och visa att dom faktsikt träffas och jag förstörde det.

Det var jäte trevligt då hennes faster med man och deras två barn kom hit i måndags. Det kändes inte ens konstigt utan var väldigt avslappnat och trevligt!
Jag tycker att det var ett mycket bra intiativ av henne att vilja komma hot så att M fick möjlighet att träffa sina småkusiner

Även om hennes andra faster, farmor och pappa som bor i samma stad som oss inte hör av sig så är det ju en enorm bonus om hon får en chans att lära känna sin faster och sina småkusiner från sthlm.
Dom pratade om att komma upp till sommaren och då vill dom gärna komma och hälsa på igen!

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
Wilbes
Guldboomare

Reggad: 07:57
Hemort: på mälardalens högskola känns ...
Re: jag sa nej [Re: trasselsudd]
      #6811886 - 22:02 11/04/2012

Va roligt för M att få träffa sina kusiner.

tråkigt att ditt ex inte kan växa upp och faktiskt se vad han gör mot sitt barn men en del blir väl aldrig vuxna antar jag

hoppas ni haft en trevlig påsk!

--------------------
// Jessica mamma till 2 små troll och fru till min underbara make

trasselsudd
Järnboomare

Reggad: 15:20
Re: jag sa nej [Re: Wilbes]
      #6811897 - 10:07 12/04/2012

ja det känns jätte bra med kusinerna och jag hoppas att det kommer att fortsätta

Vi har haft en fin påsk, tack.
Min sambo fyllde 30 så det har varit både påskmat och "kalas".

Wilbes
Guldboomare

Reggad: 07:57
Hemort: på mälardalens högskola känns ...
Re: jag sa nej [Re: trasselsudd]
      #6812005 - 00:09 15/04/2012

va roligt

--------------------
// Jessica mamma till 2 små troll och fru till min underbara make

Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 1 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  Viv, NettanMalmö, Jenny2002 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 20735

Hoppa till

Generated in 0.042 seconds in which 0.001 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu