BB>Forum>Föräldrafrågor>Familjeliv Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
Bella_zacke
Babyboomare

Reggad: 13:35
Hemort: Ånge
Får han ha skyddat nr för mig?
      #6811203 - 20:40 31/03/2012

Barnens pappa har två mobilnr. Ett nr som jag har sen tidigare, men som ibland tar honom dagar att svara på. Sen så har han ett nr som barnen får ringa ifrån som är skyddat och han vägrar lämna ut nr åt mig. Inte heller får jag nr till hans sambo (bott ihop i 3 år).

Tycker detta känns riktigt obehagligt. Så i julas fick äldsta dottern en mobil av oss, men hon har inte alltid koll på att det är batterier på den.

Får barnens pappa, som har dom 50%, ha skyddat nr från mig? Och borde jag inte få hans sambos nr oxå? För i nödfall alltså. Hon bor ju trots allt med mina barn varannan vecka. Han har ju fått nr till min man ifa ngt skulle hända barnen och han har många ggr ringt det nr istället för mitt.

--------------------
10/5-04 IzaBella 4015 gr +6
20/8-05 Zacharias 3630 gr +10
24/1-11 Rocky 2975 gr -3
24/7-12 Molly 3125 gr -13
Bf 3/5-14 med Pixie lr Alfonz

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
smulis_72
Platinaboomare

Reggad: 20:44
Re: Får han ha skyddat nr för mig? [Re: Bella_zacke]
      #6811208 - 09:30 01/04/2012

Det finns ingen lag som säger att han inte får ha även om det mest logiska självklart säger att du skall ha hans nummer.

Vad har han angett för skäl till att du inte får hans nummer?

--------------------
Linus * Emma * Oscar
KfPM*AP*EM
jag är en tyrannosaurus kärring!

Bella_zacke
Babyboomare

Reggad: 13:35
Hemort: Ånge
Re: Får han ha skyddat nr för mig? [Re: smulis_72]
      #6811224 - 13:21 01/04/2012

Inget, han svarar inte på mina frågor. Han svarar inte när jag ringer om det inte är så att barnen är i närheten, då låter han dom svara och väntar jag kvar i telefon efter att jag pratat med barnen så läggen han på. Han säger att jag inte får ringa honom så länge som jag inte ska prata med barnen. Detta efter att jag sa åt honom att han MÅSTE komma ihåg att smörja dottern varje dag under vintern då hon får hemska, torra och kliande utslag. Hon har varit känslig mot kylan sen hon föddes men han lägger aldrig någon tyngd på det. Påpekade även en gång att han måste klippa barnens naglar när han har dom, deras naglar behöver klippas 2 ggr/ vecka och alltid när dom kommer hem så är dom så långa att tånaglarna böjt sig
Dottern har dessutom börjat bita på naglarna då "Pappa inte klipper"
Jag fick till svar att barnen får sköta deras hygien själva.... vilket man inte kan kräva av en 6 resp. 7 åring. Men det skulle jag aldrig krävt av honom för nu "får" jag inte prata med honom. Ser honom aldrig heller då byte av vecka sker på fritids. Han har inte heller dykt upp på senaste utvecklingssamtal lr senast hos logopeden (där pojken går)så jag har inte kunnat haffa honom där.

Har bjutit hem honom så vi kunnat prata men han vägar. Tycker inte barnen ska behöva medla så jag har fått tagit hjälp av fröken när det kommer till läxor som inte görs när han har barnen.

Håller på att bli gråhårig, vill inte starta ngt krig så barnen drabbas, dom hör och ser ju mer än vad vi förstår.

--------------------
10/5-04 IzaBella 4015 gr +6
20/8-05 Zacharias 3630 gr +10
24/1-11 Rocky 2975 gr -3
24/7-12 Molly 3125 gr -13
Bf 3/5-14 med Pixie lr Alfonz

LillaSessan
Original

Reggad: 10:15
Hemort: Norr
      #6811231 - 18:18 01/04/2012

Det finns nog inget "nedskrivet" om tex skyldigheter att meddela tex telefon nummer men , fast när man har gemensam vårdnad har man en skyldighet att samarbeta för barnets bästa..
Hur som tycker jag att det är märkligt att man inta lämnar ut sina kontaktuppgifter till den andra föräldern

smulis_72
Platinaboomare

Reggad: 20:44
      #6811246 - 20:58 01/04/2012

Prata med familjerätten - jag har ingen egen erfarenhet men det låter som ni behöver skriva ett umgänge och vad som skall gälla.

--------------------
Linus * Emma * Oscar
KfPM*AP*EM
jag är en tyrannosaurus kärring!

Lilly7
Babyboomare

Reggad: 13:36
Hemort: Västerbotten
Re: Får han ha skyddat nr för mig? [Re: smulis_72]
      #6811264 - 08:01 02/04/2012

Så tråkigt med föräldrar som beter sig som honom!

--------------------
Mamma till 2 grabbar numera.

Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 23 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  Viv, NettanMalmö, Jenny2002 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 21406

Hoppa till

Generated in 0.054 seconds in which 0.002 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu