BB>Forum>Föräldrafrågor>Ensamstående föräldrar Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
trasselsudd
Järnboomare

Reggad: 15:20
Pratat med familjerätten idag
      #6809864 - 16:45 12/03/2012

Jag berättade om hur det obefintliga umgänget ser ut, hur lite han hört av sig eller ens träffat M senaste tiden och att umgänget helatiden stått och fallit med mig. Dom har iaf träfats då jag ringt och kollat och fixat kring det, men då jag slutat lägga ner tid på det så har umgänget uteblivit.

Hon på familjerätten sa att det absolut inte är bra att lämna ett barn sådär ovetande och bara dyka upp då det passar umgängesföräldern.
Sen att det gick 11 månader en gång och nu passerat 2 månader sen sist dom träffades då han sa att NU skulle han minsann ta tag i det här med att träffas ofta och höra av sig...ja det tyckte hon var väldigt dåligt.

Hon sa att om han plötsligt ringer kan jag absolut neka honom att träffa henne och sedan om han verkligen vill träffa henne så kan jag kolla om han vill träffas hos familjerätten för ett nytt samarbetssamtal där dom får känna honom på pulsen (som hon uttryckte det) och se om han verkligen fixar att ta det ansvar som umgänget kräver.

Jag undrade om det verkligen var möjligt att M skulle bli direkt flyttad till honom som står som den andra vårdnadshavaren om något skulle hända mig.
Men hon sa att det skulle göras en utredning innan man flyttar ett barn från en trygg och invand miljö.
Visar det sig då att pappan inte funnits där så blir det minst troligt han som ska ha hand om henne även om han säkert kommer att tycka sig ha rätten på sin sida.

En sak jag glömde fråga är om det är ok att den andra vårdnadshavaren inte lämnar ut några kontaktuppgifter alls.
Om jag behöver en underskrift och inte fått några kontaktuppgifter, räknas det direkt som att han inte är villig att samarbeta eller är det på mitt ansvar att ringa hans släktingar här i stan för att försöka få tag på honom?

Om jag flyttade, bytte nummer osv utan att kontakta honom så skulle jag bli betraktad som olämplig i en domstol vid en vårdnadstvist och vårdnaden skulle kunna gå till honom.
Visserligen bor jag med hans barn och därför är det lite skillnad men ändå...

Varken nu när han hade henne eller våren 09 då han hade henne varannan helg fick jag fått veta vart han bor än fast han haft hand om MITT barn.
Är sånt verkligen ok?

Då han blev helt jäkla galen och skrek att han såg rött (för att han ringde mig då han hade henne och undrade vad jag gjore på stan och vem jag var med....då jag var själv) och blev vansinnig och skrek att jag skulle komma och hämta henne då han hade henne en av sina helger, då vägrade han att berätta vilket hus han bodde i när jag väl befann mig i närheten.
Jag fick springa in i flera olika trapphus innan jag hittade rätt ställe så att jag kunde hämta hem min lilla tös som då var 5 år.

Skulle vara intressant att veta vad jag ska göra då jag behöver nå honom för tex en underskrift och jag inte vet varken hans nummer eller vart han bor.
Och mailen hade han ju också bytt.
Jag tycker att det lutar åt samarbetsvägran och totalt ointresse.
Vill inte han veta om M råkar ut för något och ligger på akuten tex?
Ska man inte kunna nå honom då?

Ändrad av trasselsudd (16:46 12/03/2012)

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
LillaSessan
Original

Reggad: 10:15
Hemort: Norr
Re: Pratat med familjerätten idag [Re: trasselsudd]
      #6809887 - 20:41 12/03/2012

Lycka till, hoppas att du känner dig stärkt av ditt samtal.
Jag har svårt att se att mågon skulle tycka något annat än att han har svåra samarbetsproblem.

När det gäller kontaktuppgifyer är det självklart att han bör meddela sin adress till dej, så att du kan nå honom vidbehov (anser jag)
När det gäller sjukvården, polisen etc kan de utan problem ta fram den adress som han är skriven på via befolkningsregistret. Sen är det ju en annan sak om han bor där.....

trasselsudd
Järnboomare

Re: Pratat med familjerätten idag [Re: LillaSessan]
      #6809895 - 07:10 13/03/2012

Svar till:

Lycka till, hoppas att du känner dig stärkt av ditt samtal.
Jag har svårt att se att mågon skulle tycka något annat än att han har svåra samarbetsproblem.

När det gäller kontaktuppgifyer är det självklart att han bör meddela sin adress till dej, så att du kan nå honom vidbehov (anser jag)
När det gäller sjukvården, polisen etc kan de utan problem ta fram den adress som han är skriven på via befolkningsregistret. Sen är det ju en annan sak om han bor där.....

Ja precis, vet inte om han står skriven där eller om hans senaste tjej gör det...Men ingen av dom finns att hitta på hitta.se eller Eniro. Så jag har inte kunnat kolla vart han bor.
Sen att det går att hitta via rätt myndighet är ju en sak,
men borde han inte av eget intresse se till att jag som tar hand om hans barn får tag på honom?
Jag vet inte om jag kommer att anstränga mig och ringa polisen eller ngt om det skulle hända något särskilt.
Vill han att jag ska höra av mig kan han ju se till att ge mig lite kontaktuppgifter tycker jag.
Är det min skyldighet att letarätt på honom då jag kanske har annat att lägga mitt fokus på?
Förmodligen ska jag göra allt som står i min makt för att nå honom iaf om det händer Moa något.
Men har man gjort sig okontaktbar tycker inte jag att det ska ligga på mitt ansvar.

Men behöver jag någon underskrift som är viktig så får jag väl gå via polisen...

Ändrad av trasselsudd (07:28 13/03/2012)

mapo51
Original

Reggad: 09:59
Hemort: Solna
      #6809905 - 09:28 13/03/2012

Om du har hans personnummer så kan du få fram hans folkbokföringsadress genom att ringa skatteverket.
Du kan även hitta honom på Ratsit.se, de har folkbokföringsadresserna.

--------------------
Mamma till Albin född dec-07 och Joel född okt-10

trasselsudd
Järnboomare

Re: Pratat med familjerätten idag [Re: mapo51]
      #6809910 - 09:40 13/03/2012

på ratsit står adressen han hade för 3 år sen...den adressen blev han vräkt från eftersom att han aldrig betalade hyra.

Ändrad av trasselsudd (09:41 13/03/2012)

mapo51
Original

Reggad: 09:59
Hemort: Solna
      #6810720 - 10:30 23/03/2012

Om det är hans gamla adress som står på ratsit så är det den adressen som folkbokföringen också har. Ratsit tar sina uppgifter från Skatteverket och det antar jag att även polisen gör.

--------------------
Mamma till Albin född dec-07 och Joel född okt-10

TextAnnons
trasselsudd
Järnboomare

Re: Pratat med familjerätten idag [Re: mapo51]
      #6810743 - 13:19 23/03/2012

Det är hans tjej som står på lägenheten

druantia
Beroende

Reggad: 20:25
Hemort: Södra Sverige
      #6810797 - 22:42 23/03/2012

Ja, men oavsett så måste han ju vara folkbokförd någonstans. Bara för att hon står på lägenheten betyder ju inte det att han inte kan vara folkbokförd där..

--------------------
Mamma till en 04:a och en 06:a.
Bonusar en 03:a och en 06:a

trasselsudd
Järnboomare

Re: Pratat med familjerätten idag [Re: druantia]
      #6810999 - 12:09 28/03/2012

Vart man än kollar står han bara på sin gamla adress
Mariehemsvägen 21 B lgh 1204
och där har han ju inte bott på snart 3 år.

om han var folkbokförd där hon bor så skulle det ju gå att hitta honom på ngt sätt.

Måste man stå skriven på en adress för att tex anv c/o ?

Ändrad av trasselsudd (12:14 28/03/2012)

LillaSessan
Original

Reggad: 10:15
Hemort: Norr
      #6811018 - 19:05 28/03/2012

Man behöver inte vara skriven på adressen om man använder c/o. På
Birthday.se brukar man kunna se den adress som man är folkbokförd.

Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 0 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  Viv, NettanMalmö, Jenny2002 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 21702

Hoppa till

Generated in 0.082 seconds in which 0.001 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu