BB>Forum>Föräldrafrågor>Ensamstående föräldrar Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
trasselsudd
Järnboomare

Reggad: 15:20
En fråga..
      #6808598 - 11:02 21/02/2012

Pappan till min tös bröt umgängesavtalet då han slutade höra av sig och komma och hämta M i början av förra året.

Han hörde inte av sig igen förrän till jul då jag hade skrivit ett långt sms/mail o mess på fb (visade sig att han bytt både mail o telefonnummer utan att säga ngt och ngn adress till honom hade jag inte heller).

Han sa själv att det jag skrev gav honom en spark i baken och NU skulle han minsann vara annorlunda och finnas där för M.
Dom träffades i början på januari, men sen har han inte hört av sig annat än svarat på sms då jag skrivit.
Han har inte ringt henne eller träffat henne.

Då han träffar henne känns det som att jag ställt ut M 3 mil hemifrån efter E4an mitt i natten och sedan åker hem.
Han är en total främling och saknar allt vad ansvarskänsla heter.

Nu är det snart 2 månader sen dom träffades igen och jag tycker inte alls att han visar att han vill vara mer pappa än tidigare.
Han har nekat M umgänge under nästan hela förra året...kan han KRÄVA att jag ska ställa upp på att dom ska träffas nu när det var han som bröt umgänget eller kan jag hänvisa till familjerätten och ett nytt umgängesavtal då han får för sig att han ska träffa henne igen?

Ska han kunna vara som gubben i lådan och vara "pappa" då det passar.
Han är ju inte ens pappa då dom träffas, drar med nya bruden och...jag vet inte hur mycket dom eg får ut av det men hon SER honom iaf.

Gör jag fel om jag säger att jag vill ha ett umgänge på papper innan det blir något mer?
Ger det mig "minuspoäng"

Jag har inte nekat dom att träffa hittills just för att M vill träffa honom.
Men nu pratar hon inte så mycket om honom längre.

Mobiltelefon gick sönder och alla kontakter var sparade i telefonen så dom följde inte med simkortet till nästa telefon.
Nu har jag inte hans nya nummer och det finns inte på hitta. se då det är oregistrerat.
Så vi har inte haft någon kontakt alls på ett bra tag, eftersom att hag inte hört av mig till honom.

...så?....

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
Wilbes
Guldboomare

Reggad: 07:57
Hemort: på mälardalens högskola känns ...
Re: En fråga.. [Re: trasselsudd]
      #6808604 - 11:29 21/02/2012

Nej du säger ju inte nej bara att du vill ha det ordnat på papper hur det ska se ut för att det ska bli så bra som möjligt för M eftersom att det tidigare försöken till att låta honom ha umgänge inte fungerat som det borde!

Men är du väldigt osäker kontakta familjerätten och innan dess du får tag på dem så säger du bara att du behöver kolla upp en sak om det nu är så att bio. pappan hör av sig...

Önskar dig lycka till, blir nog en smäll här snart med när vi ska ansöka om adoption här... så kan tänka mig in i hur det känns...

Kram

--------------------
// Jessica mamma till 2 små troll och fru till min underbara make

LillaSessan
Original

Reggad: 10:15
Hemort: Norr
Re: En fråga.. [Re: trasselsudd]
      #6808631 - 14:03 21/02/2012

Du kan säga nej om du anser att umgänget inte är för hennes bästa och det är nog viktigt att du ianslutning till det kontaktar familjerätten.

Lilly7
Babyboomare

Reggad: 13:36
Hemort: Västerbotten
Re: En fråga.. [Re: LillaSessan]
      #6808718 - 08:29 22/02/2012

Det viktiga är att du inte nekar eller försvårar umgånge men det gör du ju INTE genom att vilja ha det på papper. Du gör absolut inget fel!

--------------------
Mamma till 2 grabbar numera.

trasselsudd
Järnboomare

Reggad: 15:20
Re: En fråga.. [Re: Lilly7]
      #6808725 - 10:00 22/02/2012

vad bra

Hoppas att det läggs till listan att HAN försvårat umgänget vi hade genom att inte alls komma och hämta M.
Så det inte är bara jag som kan hamna i dålig dager om jag gör något...

Jag vet att han drar sig för att prata med myndigheter och inte kommer att kontakta familjerätten i första taget.
Så ett umgänge på papper kan vara långt bort, men det är ju inte mitt ansvar.

Och om jag nekar honom att bara dyka upp då han känner för det så kan han ju för första gången säga till folk att han inte får träffa M utan att ljuga!
Det skulle han nog tycka kändes bekvämt kan jag tänka mig.
Att det är mitt "fel" att dom inte träffas, då kan ju han fortsätta leva sitt eget liv och fortsätta slippa ta ansvar.

Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 5 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  Viv, NettanMalmö, Jenny2002 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 20729

Hoppa till

Generated in 0.048 seconds in which 0.002 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu