BB>Forum>Föräldrafrågor>Efter förlossningen Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
Maroschka
Pratmakare

Reggad: 22:45
Hemort: Norrland
Vad har jag gjort med mig själv?
      #6798009 - 12:02 28/10/2011

Jag valde att prova Cerazette när jag nu fick tillbaka mensen. Jag såg att biverkningar kan vara bland annat mellanblödningar och då jag aldrig haft det förut så tänkte jag att jahapp, man blöder lite grann någon dag eller 2 mellan mens. Jag började som man ska på mensens första dag och när mensen var slut så dröjde det bara ca 3 dagar innan det började och MY GOD som jag blödde, och det slutade aldrig. Jag har ju läst dett det kan rätta till sig efter ett tag så jag fortsatte. Jag började samtidigt känna mig lite konstig. Jag kunde inte förklara hur men jag kände mig liksom....tom. Jag grät ofta för mig själv och fick en slags "skitsamma-attityd". Efter ett tag frågade min man vad i hela friden som händer då jag var så konstig. Jag tänkte aldrig på pillren utan skyllde på trötthet men efter att han googlat och läst så var det ganska tydligt att det nog berodde på pillren. Då jag fortfarande efter typ 2 veckor blödde och mådde skit psykiskt så valde vi att sluta med dom. Nu ca 2 veckor efter det så mår jag bra mycket bättre i skallen men jag slutar inte blöda! Jag har haft "mens" i över en månad nu Det kommer inte lika mycket nu utan för tillfället mest bara massvis med röd/bruna jätte flytningar så jag ber ju för att det håller på avta men vad tusan.....vad jag önskat att jag aldrig börjat med dom pillren

--------------------
Jakob 060415
Olivia 080618
Vilda 101214

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
alberta77
Chattoman

Reggad: 15:44
Hemort: Borås
Re: Vad har jag gjort med mig själv? [Re: Maroschka]
      #6798010 - 12:57 28/10/2011

Jag mådde precis likadant nu innan jag slutade med skiten. Som tur var slutade mina blödningar väldigt fort. Jag tycker verkligen inte du ska blöda så mycket utan att kolla upp det. Har du tänkt prova något annat? Jag funderar på spiral men är livrädd att jag ska må lika med det. Det konstiga är att jag ätit cerazette flera gånger innan och mått kanon med dem... Jag har fortfarande magkatarr efter pillren som inte vill ge med sig. Skitpiller

--------------------
Felicia(040813)Vincent(051231)Molly(081017)Stella(110117)

MIAB
Guldboomare

Reggad: 09:13
      #6798092 - 09:01 30/10/2011

Jag har gått på dom i 4 månader nu och mår skitbra!
Hade småblödningar första månaden men sen har jag inte haft en enda droppe blod efter det.
BM sa till mig att vissa har turen att må kanon med dessa medans andra mår skit.Hon sa också att även om jag blödde så skulle jag testa dom i minst 3 månader för kroppen behöver få ställa om sig.
Jag tar inte dessa för att inte bli gravid eftersom maken är så gott som steril utan för att slippa dessa monster blödningarna jag hade varje månad.
Och nu funkar allt perfekt och jag mår kanon

Så det funkar olkia för olika personer.

--------------------
Mamma till Gabriella -92 Marcus -98 Emma -04
Blev fru den 18/7-09

Tiddlan
Original

Reggad: 18:39
Hemort: Stockholm
Re: Vad har jag gjort med mig själv? [Re: alberta77]
      #6798098 - 11:26 30/10/2011

Alberta77 tycker du ska testa en kopparspiral.
Visst hör man en del skräckisar ang blödningar osv av den.
Jag var livrädd, men jag satte in en iaf, och minns inte att jag någon gång blödde mer än vanligt vid mens, ingenting emellan.
Fördelen är ju att det inte är några hormoner i kopparspiralen så det påverkar ju inte psyket och problemen upphör ju i princip direkt då man tagit ut den.

--------------------
Flickor 96,98 och -00, änglason f 4/10 d 24/10 97(psd), son -07, Lillebror -10

Konsthallen
Original

Reggad: 11:09
      #6798821 - 00:51 08/11/2011

Ja jag tog dem cokså precis , precis efter att Alva fötts nästan och hej och hå vad finnaran kom över hela fejan, det blev en hormon chock som hette duga al over my face... Blev även jätte trött och gnällig på allt.
Inga mer hormoner för min del, det får bli kopparspiral... har dock inte vågat sätta in någon ännu...

Tezzis
Original

Reggad: 18:32
      #6802496 - 19:27 11/12/2011

Jag hade också dom och jag blödde jämt.. tog ju aldrig slut..

--------------------
Sebbe 2003
Cornelia 2006
Leo 2007

TextAnnons
2barnsmorsan
Tungvrickare

Reggad: 11:14
      #6805138 - 23:41 14/01/2012

jag har kopparspiral blöder i 3 dagar var 3:e månad typ hur skönt som helst.. rekommenderar verkligen

--------------------
Mamma till två underbara busungar

Grynsan
Platinaboomare

Reggad: 23:45
Hemort: Tokstan
      #6808017 - 16:38 14/02/2012

Jag började också med dom efter att jag fick Isabelle och det var katastrof, jag blödde 2 veckor, sen var jag mensfri 1 vecka, sen blödde jag 2 veckor igen, och sen fri en vecka, osv....så höll det på hela tiden, efter 6 månader gav jag upp, men då ammade jag inte längre och kunde återgå till vanliga p-piller igen.

--------------------
Isabelle -03
Bonussönerna:
Sean -03
William -99

Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 0 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  Viv, NettanMalmö, Jenny2002 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 21692

Hoppa till

Generated in 0.068 seconds in which 0.001 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu