BB>Forum>BarnfrÃ¥gor>Förlossningsberättelser Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
Milla29
Beroende

Reggad: 11:34
Hemort: Örebro
Auroras ankomst 3 v för tidigt
      #6799326 - 20:10 14/11/2011

Hade haft vad jag trodde va förvärkar under fredagkvällen den 4november, samt åter igen vad ja trodde va förvärkar från kl 14 den 5 november.
För dte va ju faktiskt 3 veckor o 1 dag kvar till BF så inte hade ja en tanke på att dte va riktiga värkar

När vi kom in vid 21 tiden den 5/11 så kopplade dom först in CTG o sen kollade dom hur öppen jag var kl 22 o då va ja öppen 3 cm o lite av tappen va kvar men inte mycket. Men dom tyckte mina värkar va så passa täta o kraftiga att vi skulle stanna. Vi som va säkra på att bli hemskickade
Kl 00 va ja öppen 4 cm, o då tänkte jag att det här kommer ta minst 12 timmar till, då hade jag oxå börjat med lustgas. Kl 01 bad ja om EDA o den blev satt kl 02.30 ungefär o blev då kollad oxå o va öppen 5 cm. Fick vila i ca 20 min sen började jag få krystnings känslor, o det tryckte på som bara den. Då säger barnmorkan att dte e hinnblåsan som buktar o att hon ska ta hål på den, men precis när hon ska göra det så går vattnet av sig själv. Skvätter ner väggen sängen golvet...allt nedanför mina lår blir dränkt!

Sista timman går allt jätte fort o öppnar mej dom 5 sista cm på typ en timma, o kryst känslorna va enorma o svårt att stå emot att krysta när BM sa att ja inte fick. Men tillslut när jag fick OK att krysta så tog det ca 30 min så vad vår lilla flicka född kl 04.32
Hade jätte svårt att tro att det va en tjej då både jag o min sambo under hela graviditeen trott att det skulle bli en kille. Hade ju inte kolla kön på UL.
Sprack ingenting o vår lilla tös skrek direkt o mådde jätte bra!

Tycker att jag fick en dröm förlossning o e så nöjd!! Men hua..det gjorde ont dte ska man inte förneka! E glad över att min sambo va den klippa ja behövde under hela tiden o att vår BM va toppen bra!!

--------------------
IVF:are men spontan gravid.
Aurora född 6:e nov-11

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
cecott
Veteran

Reggad: 16:40
Hemort: Trelleborg
Re: Auroras ankomst 3 v för tidigt [Re: Milla29]
      #6799351 - 07:13 15/11/2011

Så skönt att du är nöjd med allt, stort grattis!

--------------------
Min stolthet Sebastian föddes 23/12 -05
Bonuspojke Wille
Mina underbara tvillingar Isabelle och Kian föddes 1augusti!

hoppitossan
Bronsboomare

Reggad: 22:25
Hemort: Eksjö
      #6799353 - 07:31 15/11/2011

Låter som en bra förlossning, men som du säger det går ju inte komma ifrån att det gör jävulsk ont

--------------------
Ottilia f. juni 2008

Ellen f. maj 2012

Karin79
Ordmiljonär

Reggad: 13:34
Hemort: Forshaga, Värmland
      #6801942 - 01:48 08/12/2011

Vilken fin berättelse!

--------------------
Sofia 031215 Nils 070211 Selma 100911
http://www.bakbokmat.wordpress.com

Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 1 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  NettanMalmö, Viv, Jenny2002 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 21990

Hoppa till

Generated in 0.041 seconds in which 0.001 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu