BB>Forum>BarnfrÃ¥gor>Förlossningsberättelser Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
mamma2011
Nykomling

Reggad: 08:25
När "lilla" Jack på 5060 gram ren kärlek anlände
      #6800559 - 09:23 29/11/2011

Allt började med att jag vaknade 04.02 den 14 Juni av att hela jag blev blöt av något. Trodde det var fostervatten men det fick jag berättat för mig att så var inte fallet på förlossningen?!
Iaf så kom vi in på förlossningen efter många om och men med en virrig blivande pappa Och dom tog en kurva på mig och då var klockan runt 5 halv 6 på morgonen. Var öppen 1 cm. Så då tog dom ytterligare en kurva för att värkarbetet hade satt igång under tiden vi var där inne. Efter ett tag så blev jag kallsvettig och trodde jag skulle svimma och bad min sambo att han skulle leta på en kräkpåse. Och det var med nöd och näppe att han hann fram med påsen innan den lilla frukost man hade fått i sig kom upp..
Sen fick vi åka hem, värkarna gjorde ganska ont men det gick bra så länge jag satt upp. Att ligga ner var dödsdömt! Vet inte än idag varför det gjorde så ont att ligga ner..
Timmarna gick och jag kunde inte slappna av eftersom jag hade knappt sovit något innan jag vaknade av allt vatten. Så när klockan var runt 8-9 på kvällen samma dag så ringde vi till förlossningen och berättade att det inte skulle gå att sova eftersom jag inte kunna ligga ner. Så dom tyckte att jag kunde komma in och ta en kurva och bli undersökt och få en sovdos om det visade sig att vi skulle bli hemskickade igen.
In kom vi runt klockan 10, självklart så var den närmaste vägen dit blivit avstängd så fick kringla runt på småvägar med massa fartgupp som gav mig en och en annan värk varje gång vi guppade över Kan säga att jag hade tur med att sambon inte kastade ur mig ur bilen då jag skällde på honom och beskyllde han för att köra som en biltjuv (gick i kanske 45-50km/h som max)
Iaf så när vi kom in så blev jag undersökt och woops så var jag öppen 4cm och tänkte YES nu kan dom inte skicka hem mig!! MEN det kunde dom.. Så hem for vi igen och jag tog den där sovdosen och försökte ligga ner, men jag grät som ett litet barn när jag låg ner. Efter en timmes pinande med att ligga ner så fick jag ynka 45 min sömn. Den sovdosen var inte mycket värt tänkte jag!
Så ringde förlossningen igen och krävde att nu skulle jag läggas in!! Då var klockan runt 1 på natten den 15e.
Kom in och så blev det ännu en undersökning och kurva och då var jag öppen 5cm. Dom gjorde också ett ultraljud för att se så jag hade bra med vatten och hur stort barnet var. Allting såg bra ut och dom beräknade att han skulle väga MAX 3700gram OKEJ, tänkte jag. Skönt att det inte var någon liten bjässe!
Iaf så lades jag in på ett förlossningsrum efter att ha stått i kö på ett i ca 1 timme. Så spräckte dom hinnorna så allt forsade ur. Jag började bli riktigt less nu och barnmorskorna tjatade på mig om lustgasen men jag tvärvägrade!
Sedan blev det skiftbyte, självklart, och då hände det grejer! Det blev ett jäkla hejjande på mig att jag skulle ta lustgasen och till slut så tog jag den och den blev min bäste vän! Men tyvär så var den inte tillräcklig mot smärtan och när man har sovit ca 3 timmar på 48 timmar och inte ätit ett skvatt förutom den där frullen som kom upp igen så mår man allt annat än bra! När klockan var runt 4 på morgonen så var jag öppen 8 cm och dom föreslog EDAn, som jag självklart tackade nej till dum som man är! Men till slut så pep jag fram att jag kunde testa den och när narkosläkarn kom så grät jag en skvätt för jag är så grymt nålrädd!
Inte bättre blev det heller att han lära sticka fel 3 ggr innan han GAV UPP!! Så då hade jag ett hårt tag om lustgasen och andades till slut konstant i den Då kan ni tänka er hur ledsen man blev när dom tog av mig den!!
Kl 7 var jag fullt öppen och jag hade krystvärkar. Jag tröck och tröck och aaah ni förstår.
Hände inte ett dugg och till slut kändes det som att kroppen inte samarbetade alls med mig och barnmorskan tröck genom vaginan på ändtarmen för att få mig att krysta men inget hände!
Så då skulle dom sätta in ett instrument som mäter värkarna i livmodern. Det var inte skönt!! Sen vet jag inte vad som hände men dom fick för sig att ta ett blodprov på lillemannen i magen och det visade att han inte mådde bra.. Så då fick jag veta att det skulle bli kejsarsnitt och då brast det! Jag tänkte att "nu är han död, nu är han död".. Det kändes som en evighet innan vi hamnade på operationsbordet kl 11.
11.49 föddes våran "lilla" son som vägde 5060gram och var 58cm lång! De 3 läkarna som gjorde ultraljudet såg vi aldrig till igen efter att han var född Dom hade ju gissat fel på "bara" 1300-1500gram

36 timmar höll värkarbetet på och jag skulle med lätthet göra om det. Man får ju världens finaste present för det <3

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
Starshine
Champion

Reggad: 17:40
Hemort: Västerås
Re: När "lilla" Jack på 5060 gram ren kärlek anlände [Re: mamma2011]
      #6800682 - 18:00 30/11/2011

Skoj att få läsa!

Kul med flera som får stora barn, Selma var 58 cm lång och vägde 5220 g, Alexander kom tätt efter med sina 55 cm och 4955 g. Stina däremot var lilla räkan på 52 cm och 4045 g.

--------------------
SELMA 23/10 03
KRISTINA 31/12 09
ALEXANDER 14/9 11

Lilly7
Babyboomare

Reggad: 13:36
Hemort: Västerbotten
Re: När "lilla" Jack på 5060 gram ren kärlek anlände [Re: Starshine]
      #6801613 - 12:56 06/12/2011

Bra kämpat!

--------------------
Mamma till 2 grabbar numera.

Mamma_till_Theo
Original

Reggad: 14:17
Hemort: nånstans i sverige
Re: När "lilla" Jack på 5060 gram ren kärlek anlände [Re: mamma2011]
      #6805240 - 20:40 16/01/2012

Bra jobbat:)! Tänkte, varför drog dom inte ut han med klocka när du var fullt öppen? Men kanske var bra ändå, när han var så stor..

--------------------
* Theo 060505 *
*LillSkrutt 110826*

Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 6 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  NettanMalmö, Viv, Jenny2002 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 22209

Hoppa till

Generated in 0.04 seconds in which 0.001 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu