BB>Forum>Barnfrågor>Stora barn & Tonåringar Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
Irre
Tungvrickare

Reggad: 17:23
Hemort: Norra Sthlm
Lära sig simma...? 7-år
      #6799050 - 22:15 10/11/2011

Hej! Det går trögt för Anton att lära sig simma. Han har gått i simskola i flera omgångar men den kommunala simskolan där vi bor är helt kass. Jättestora grupper, en "lärare" som inte verkar bry sig så värst.. I vintras var vi på Kanarieöarna och Anton fick chansen att gå på Fritidsresors simskola 5 ggr. Den var helt fantastisk! Anton som knappt vågat doppa huvet lärde sig att vara under vattnet jättelänge och flöt och tyckte det var jättekul! Hade han fått fortsatt där så hade det nog lossnat ordentligt, men nu slutade den efter bara 5 ggr, så nu är vi tillbaka på noll igen nästan Det var tydligen en simskoleteknik som heter Swimmix. Jag har googlat om den på nätet, men de har tydligen gått i konkurs, så jag har inte hittat nåt som liknar den. De utgår från att barn i den åldern har lättast att lära sig ryggsim och crawl och att bröstsimmet får komma senare. Har ni några bra tips på hur man kan hjälpa honom att komma igång med simningen? Jag är själv tyvärr ingen bra förebild för jag har alltid hatat att bada och simma och känner mest bara ångest när jag tänker på simskolan man själv gick i som barn... Men nu ska jag försöka tvinga mig iväg med honom en gång i veckan så vi får träna lite själva. Jag vill ju att han ska kunna litegrann i alla fall tills nästa år när träningen börjar med skolan... Alla tips mottages tacksamt!

--------------------
Mamma till Anton (13/2-04) och Amanda (25/2-08).

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
Protoria
Pratmakare

Reggad: 12:23
Hemort: Uppland
Re: Lära sig simma...? 7-år [Re: Irre]
      #6799143 - 22:10 11/11/2011

Finns det ingen privat simskola han kan gå på. Min son går via en simförening och lär sig simma, dessutom går vi och simmar själva med honom. Övning ger färdighet.

Lycka till

--------------------
Mamma till Björn 03, Adrian 07 och Clara 12

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 9 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  Jenny2002, NettanMalmö, Viv 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 1163

Hoppa till

Generated in 0.019 seconds in which 0.002 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu