BB>Forum>Föräldrafrågor>Ensamstående föräldrar Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
Almoza
Pratmakare

Reggad: 07:18
Hemort: Stockholm
Hjälp med nya insyns vinklar
      #6794487 - 14:28 13/09/2011

Jag har träffat en man som jag känner mer för än jag någonsin känt för någon (inte ens barnens pappa som jag var gift med i tio år). Han är som en del av mig själv och vi är så synkade i allt vi gör och säger. Våra barn trivs också jätte bra tilsammans och jag blev kallad låtsas mamma av hans dotter i helgen, Kändes super bra då hon har dålig kontakt med sin mamma och att hon känner att jag betyder så mycket för henne då är viktigt för mig.

Nu till frågan!
Jag har hittat ett hus där han bor (5 mil härifrån) och funderar på att flytta dit. Då skulle det innebära att vi köper det tillsammans eftersom jag inte har råd med det själv och han bor jätte litet just nu. Men vågar man satsa så mycket på en gång? Vi har ju aldrig bott tillsammans, bara våra barnfria helger då vi bor hos varann eller att de sover över här när han har sina barn ibland.
Det skulle ju också innebära att barnen måste byta skola och förskola. Zara och Alva har inget emot det men Moa är lite avvaktande. Hon är ju trots allt 11 år och har problem med förändringar i början eftersom hon har ADHD. Men det är just för Moas skulle jag vill göra det här då hon vantrivs med att gå i skolan och tror att allt blivit en ond cirkel som kanske en flytt kan få henne att komma ur.

Det här kommer innebära att jag måste säga upp mig på jobbet också men har fått veta att jag kan få jobb med flyttstädningar dit där jag flyttar (har jobbat med det förut) och då behöver jag nog inte jobba heltid utan kan plugga lite också som jag velat göra länge.

Hjälp mig nu tjejer hur ska jag göra, ska på visning nästa onsdag och då måste jag ju ha bestämt mig. Känns så konstigt när man måste ta såna här beslut själv!

--------------------
Linda med Moa -00, Zara -03 och Alva -07 och bonusbarnen Hampus -03 och Mimmi -04

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
Katten
Guldboomare

Reggad: 17:54
Hemort: ORSA
Re: Hjälp med nya insyns vinklar [Re: Almoza]
      #6794492 - 15:27 13/09/2011

det värsta som kan hända är att du är lycklig ett tag

--------------------
Våga-vägra-kommentarer-på-kort

Katten
Guldboomare

Reggad: 17:54
Hemort: ORSA
Re: Hjälp med nya insyns vinklar [Re: Katten]
      #6794493 - 15:28 13/09/2011

förresten en sak bara:
skriv papper på ALLT!
hur ni ska dela på ekonomi och vilka grejer som är era mm

--------------------
Våga-vägra-kommentarer-på-kort

Effi
J?rnboomare

Reggad: 12:37
      #6794498 - 15:59 13/09/2011

Jag hade nog inte börjat med att köpa hus och bytt skola utan att ha testat det nya familjelivet.

Men passar på att gratulera

--------------------
Jag heter inte mamma!

Lilly7
Babyboomare

Reggad: 13:36
Hemort: Västerbotten
Re: Hjälp med nya insyns vinklar [Re: Effi]
      #6794563 - 08:22 14/09/2011

Hur länge har ni varit tillsammans? Vad säger barnens pappa om nu flyttar 5 mil?

--------------------
Mamma till 2 grabbar numera.

Almoza
Pratmakare

Reggad: 07:18
Hemort: Stockholm
Re: Hjälp med nya insyns vinklar [Re: Lilly7]
      #6794565 - 09:20 14/09/2011

Barnens pappa flyttar precis själv så han kan inte säga så mycket och sen är de bara hos honom varannan helg så det blir inget sånt att han ska skjussa till skolan och sånt.

Vi har inte varit tillsammans så jätte länge, bara 4 månader men det här är ju något som kommer ta tid också så flytten skulle ju inte bli förrän vårterminen.

--------------------
Linda med Moa -00, Zara -03 och Alva -07 och bonusbarnen Hampus -03 och Mimmi -04

TextAnnons
lisen800
Beroende

Reggad: 21:23
      #6794576 - 12:06 14/09/2011

Grattis till nya kärleken!
Jag skulle råda dig att ta det lugnt,att flytta ihop efter 4 månader och med små barn inblandade låter för hastigt påtänkt även om barnen och ni trivs ihop.
Att dessutom byta skola/dagis/bostad på en gång kan ofta bli lite för mkt på en gång för barn.
Skynda långsamt är mitt absolut bästa råd till dig.Och tänk alltid att barnen måste gå först i allt.
Om kärleken är den rätta och stark så överlever den väntan.
Lycka till.

--------------------
Har försökt i över 4 år att få ett syskon till vår dotter ...varför blir det aldrig vår tur??
utomkvedshavandeskap dec-09

Lilly7
Babyboomare

Reggad: 13:36
Hemort: Västerbotten
Re: Hjälp med nya insyns vinklar [Re: lisen800]
      #6794645 - 08:15 15/09/2011

Jag skulle nog inte flytta ihop så fort. Tänk om det tar slut och så står ni där med ett hus tillsammans. Nej jag skulle skynda lite långsammare.

--------------------
Mamma till 2 grabbar numera.

MaxåMejasmamma
Original

Reggad: 21:52
Hemort: Tenhult
      #6794808 - 19:11 16/09/2011

Jag säger att du ska lyssna på vad ditt hjärta säger. Jag flyttade ihop med min sambo efter 4 månader. Barnen bara älskar honom och jag har aldrig haft det bättre. Så lyssna på hjärtat. Lycka till !!!!

--------------------
Max 2002 <3
Meja 2005 <3
Loke 2012 <3

Luzis
Guldboomare

Reggad: 16:48
Hemort: 2 mil söder om Göteborg
      #6794863 - 15:32 17/09/2011

Jag hade nog inte köpt hus tillsammans efter så kort tid, däremot kanske en större lägenhet eller liknande? Hus är så dyra nu och ha stora Lån och sedan kanske det inte håller är kanske inte det bästa.

Men självklart gör ni som ni vill

--------------------
LINUS 2004
CORNELIA 2007
På tradera heter jag Luzis

Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 5 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  Viv, NettanMalmö, Jenny2002 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 2109

Hoppa till

Generated in 0.071 seconds in which 0.001 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu