BB>Forum>BarnfrÃ¥gor>Förlossningsberättelser Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
cecott
Veteran

Reggad: 16:40
Hemort: Trelleborg
Isabelle och Kian
      #6794363 - 00:28 12/09/2011 Bifogad (403 nedladdningar)

Vi har som ni vet haft en turbulent graviditet och jag har inte mått så bra så dagen D var väldigt efterlängtad.

på torsdagen den 28 Juli var jag på undersökning på spec i Ystad och för att prata om eventuell igångsättning, vi höll tummarna så de blev blåa att de skulle säga ja. Min fantasiska läkare Lars konstaterade till min förvåning att jag var öppen 3 cm och gjorde en svepning (gjorde tokont). Hade visserligen haft mycket förvärkar men 3 cm var verkligen en överraskning Han trodde att det skulle sätta igång under helgen men annars skulle han göra det på måndagen därefter. Fick lite värkar under kvällen men inget kraftigt eller regelbundet, tänkte att det nog var kört att få igång det naturligt och fasade egentligen för att bli igångsatt. Läkarna hade varnat mig och man har hört så många skräckhistorier! Vi gick och väntade och väntade och väntade.

29 juli var vi hemma hos en vän och åt middag, när jag reste mig upp kände jag hur blöt jag blev i trosorna. Ringde ystad och de bad mig komma in. Åt upp min efterrätt (var chokladmousse ju) och sen bar det av hem för att hämta väskan och ta en dusch. Vi var så vansinnigt uppspelta och förväntansfulla. Kom in till BB och fick åka hem igen, ingen vattenavgång, vad det var kunde de inte säga.
Kom hem igen och tvingade ut Daniel att gå en runda, skulle fan få igång det!

Vaknade vi 5 tiden på morgonen den 30 av att det gjorde jätteont i ryggen. Gick på toa och då rann det ut ur mig. In till BB igen, NU jävlar måste vattnet gått! Men nix pix, de trodde det var ett hål längre upp som läckte fostervatten men det räknades inte som vattenavgång. Fick visa bindor varje gång jag varit på toa och de tyckte ändå att det var så pass mycket att jag skulle skrivas in.
Tog Daniel i armen och gick på en ny promenad. Vi började bli ganska lessa på att bli besvikna hela tiden.

Pratar med min otroliga bm Karin om hur vi mår. Känner vid detta laget en enorm press att få igång det av mig själv (alla vet ju hur lätt det är) är så rädd för snitt. Hon lugnar oss och säger att det syns långa vägar att jag är skapt för detta och är stark, måste bara tro på min kropp. Med de orden i huvudet bestämmer vi oss för att åka hem igen så vi kan tänka på något annat. Min fantastiska sambo tar hand om mig hemma och jag släpper äntligen min prestationsångest. Hur det än blir så blir jag ju igångsatt den 1 augusti, vi får ta det som det blir.

Den 1 augusti åker vi in på morgonen för att träffa vår läkare och bli igångsatta. Blir undersökt och man bestämmer att ta hinnorna så att vattnet går. Vi väntar och känner oss nervösa. Kan inte fatta att vi snart får se dom!
Ett par timmar senare får vi beskedet att det inte blir någon igångsättning för det saknas personal, man är ganska många med när det föds tvillingar. Vi blir så fruktansvärt besvikna. Får beskedet att det är bäst vi stannar, så blir vi igångsatta morgonen därefter. Nu har jag fått nog! Ut med mannen igen på ny promenad. (han har aldrig fått så mycket motion i sitt liv ) Vi powerwalkar runt BB om och om igen. Det gjorde hemskt ont i fogarna och vristerna kändes som om de skulle gå av, men vi gick. När vi kom upp till rummet igen pluggade jag in iphonen i öronen, satte på min musik och sen "gungdansade" jag fram och tillbaka i rummet. INGET hände. Var rätt så trött vid det här laget och mannen trodde jag mist vettet, jag hade knappt kunnat rört mig de senaste månaderna och nu dansade jag, måste ha sett ganska rolig ut Jag bad om att få ta ett bad innan kvällsmaten och de tappade upp ett lavendelbad till mig. Njöt i fulla drag, och Daniel satt bredvid mig och pratade, det var en ganska mysig stund.

Gick tillbaka på rummet och där väntade vår mat. Då var klockan 18.00 Jag hann ta en tugga sen fick jag en monstervärk. Vågade knappat hoppas på något och fortsatte äta. Det kom en ny värk och sen en till. Kunde inte äta eller sitta still. Vi skrattade mellan värkarna och började nästan tro att NU jävlar kör vi! Och det gjorde vi. Fy F*an, värkarna kom nu så tätt att det inte kändes som att den aldrig tog slut. Skrek efter lustgas och Karin kom och satte igång den. Ljuva dimma.
18.30 undersöker bm mig och jag är öppen 4-5 cm. Står och gungar vid sängkanten med lustgasen i handen och Daniel fläktar mig med en solfjäder och masserar mitt ryggslut om vart annat.
19.30 är jag öppen 8 cm. Allt är så intensivt att jag inte riktigt är med på noterna.
19.37 tar Karin hinnorna så vattnet går. De sätter in skalpelektrod på Belles huvud, hon mår inte så bra av att jag ligger på rygg så jag lägger mig på sidan. Ber dom att öka lustgasen men då blir jag bara mer yr så det funkade inte.
20.00 får jag lite tryck och bm säger att jag kan trycka lite försiktigt. Lite svår det där och göra det försiktigt. Jag tog i för kung och fosterland och bm kallade in den andra personalen som skulle vara med. Två barnmorskor, två underskötorskor, två läkare och en barnläkare. Jag ska ärligt säga att jag knappt märkte att de var där. Var fullt koncentrerad på Daniel och vår andning. Han var helt otrolig! Var så nära att få panik många gånger, men han stoppade det varje gång.
Klockan 20.10 började jag krysta på allvar, låg då på rygg i klassiskt förlossningsläge. Kände att detta funkade inte för mig alls. Bm sa till mig att jag skulle ta det lite lugnt och låta det ta sin tid, och hon skickade ut den andra personalen igen och sa att det nog kommer dröja lite till. Jovisst!
Vänder mig om på knästående i sägen och då händer allt på en gång. Två krystvärkar och 20.20 kom min fantastiska flicka med huvudet först. Fick upp henne mellan benen och herregud vad vacker hon var. Men nu blev det bråttom, var tvungen att lägga mig på rygg och göra ultraljud för att se att Kian inte ändrat läge. Man hann knappt lägga gel på magen innan jag vrålade TA HENNE DANIEL, NU KOMMER HAN!! Och mycket riktigt 20.24 kom min underbara prins, med rumpan först.
Jag kände mig som superwoman som fixat detta och äntligen fått se min otroliga ungar. Låg sen tillsammans i förlossningsrummet alla fyra och njöt tillsammans.
Isabelle var 47 cm lång och vägde 2470g
Kian var 51 cm lång och vägde 2975g
Jag är så lycklig!

--------------------
Min stolthet Sebastian föddes 23/12 -05
Bonuspojke Wille
Mina underbara tvillingar Isabelle och Kian föddes 1augusti!

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
cecott
Veteran

Re: Isabelle och Kian [Re: cecott]
      #6794364 - 00:30 12/09/2011 Bifogad (367 nedladdningar)

En bild på Isabelle

--------------------
Bonuspojke Wille

cecott
Veteran

#6794365 - 00:33 12/09/2011 Bifogad (360 nedladdningar)

Och en på Kian förstås

--------------------
Bonuspojke Wille

MaxåMejasmamma
Original

Reggad: 21:52
Hemort: Tenhult
      #6794367 - 02:47 12/09/2011

Herre jisses så underbart söta. Skönt att allt gick bra:)

--------------------
Max 2002 <3
Meja 2005 <3
Loke 2012 <3

Lilly7
Babyboomare

Reggad: 13:36
Hemort: Västerbotten
Re: Isabelle och Kian [Re: MaxåMejasmamma]
      #6794376 - 07:56 12/09/2011

Vilka sötnosar!

--------------------
Mamma till 2 grabbar numera.

trasselsudd
Järnboomare

Reggad: 15:20
      #6794379 - 09:04 12/09/2011

Tänk att man kan hitta så mycket kraft då det verkligen gäller!

Starkt jobbat
och STORT grattis

Supersöta skruttar också!

Ändrad av trasselsudd (09:05 12/09/2011)

TextAnnons
Klonkan
Original

Reggad: 16:14
Hemort: Linköping
      #6794459 - 07:22 13/09/2011

Men jösses så söta
Och starkt jobbat!

--------------------
Benjamin 24/8 2006
Alva 18/4 2008
Vilgot 8/4 2011

mamamaija
Babyboomare

Reggad: 13:54
Hemort: Har äntligen hittat hem!
      #6794468 - 08:25 13/09/2011

Wow! I mina ögon är du en superwoman! Grattis till två jättefina små bebisar. Blev nästan lite sugen på en till när jag såg dina fina bilder.

--------------------
Cecilia -95
Niklas -99
Daniel -03
Evelina -09

Maria_68
Chattoman

Reggad: 10:20
      #6794520 - 19:22 13/09/2011

Såååå söta!

Va mycket hår de hade

ANGEL06
Tungvrickare

Reggad: 12:39
Hemort: Stockholm
Re: Isabelle och Kian [Re: Maria_68]
      #6794525 - 19:52 13/09/2011

super söta..

--------------------
Berfins mamma, född 060618
Mamma älskar dig så mycket, min lilla sugarpie
BF 120520
Majblomman

cecott
Veteran

Re: Isabelle och Kian [Re: ANGEL06]
      #6794530 - 20:52 13/09/2011

Tack så mycket

--------------------
Bonuspojke Wille

TextAnnons
ela84
Babyboomare

Reggad: 19:46
Hemort: I vårt fina hus i Kjula
      #6795313 - 11:28 22/09/2011

Grattis till underverken, dom e otroligt söta

--------------------
Sandor

Och underbara Wendela 3,5år

Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 1 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  NettanMalmö, Viv, Jenny2002 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 24212

Hoppa till

Generated in 0.096 seconds in which 0.001 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu