BB>Forum>Övrigt>Diskutabelt Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
Konsthallen
Original

Reggad: 11:09
Nu vet jag faktiskt inte hru jag ska göra!!!!
      #6793284 - 00:16 05/09/2011

Hur ska jag göra, nu har ännu ett år gått och vi har inte frågat någon om de vill följa med hem och leka.

Min son börjar nollan om ett år och jag har bara så dåligt samvete.
Han börjar visa att han vill leka med oss, men jag vill inte/hinner inte leka med hans leksaker, jag känner inte att det är sånt man gör med sina barn.
Okej om man bygger lego eller spelar spel eller ritar eller sånt, men inte springer runt med gubbar i en borg.
Nu fick han en borg av sin morfar så nu har jag sagt att jag ska försöka bjuda hem någon från dagis.

Men jag vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt.

Vi bor mitt i stan och här är verkligen ingenstans min 5 åring kan gå själv och jag vill absolut inte lämna honom hemma hos någon själv , jag känner inte föräldrarna tillräckligt väl för det och min man hade blivit tokig om jag lämnat honom så nej det kan vi glömma.
Barnen får gärna komma hem till oss men jag kommer aldrig kunna lämna min son hos dem.
Känns pinsamt tycker jag.

Men vem vet situationen kanske ändras när och om vi lär känna någon bättre.

Fast kalas är han ju själv på och där lämnar vi honom... Hur gör ni?

Vem låter ni era barn få vara själv hemma hos och hur väl ska man känna föräldrarna?

Ändrad av Konsthallen (00:17 05/09/2011)

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
Sessan
Platinaboomare

Reggad: 05:30
Hemort: Stockholm
Re: Nu vet jag faktiskt inte hru jag ska göra!!!! [Re: Konsthallen]
      #6793290 - 06:03 05/09/2011

Vi har väl haft ungefär samma typ av dilemma eftersom vi också bor mitt i stan och vi har alltid stannat hos barnet när det varit och lekt hos okända. Inte för att vi tror att de skulle göra barnet något utan mer för att de inte ska behöva känna att de är barnvakt åt mitt barn. Det har inte varit förrän man känt den andre föräldern som vi lämnat barnen hos varandra.
Jag frågade på dagis vilka barn som Alexander lekte mest med och kom bäst överens med och sedan tog jag kontakt med föräldrarna till de barnen och frågade ifall de hade lust att låta barnen leka med varandra även utanför fritids/dagis och sedan rullade det på av sig själv.

--------------------
Light travels faster than sound, that is why some people appear bright until you hear them speak
HaJ-medlem + KfPM, AP i kvadrat

Teesa
Guldboomare

Reggad: 13:37
Hemort: Platsen Gud glömde...
      #6793306 - 08:25 05/09/2011

När Jonathan gick sista året på dagis börjde barnen själva fråga om de fick följa med och då ringde jag föräldrarna och barnen följde med. Nu är det ju lättare i en byhåla med 1900 inv "alla känner alla"
I början var jag alltid med för Jonathan ville det.
Hampus kompisar har jag ringt och bjudit hit,

--------------------

Ensamstående mamma till Jonathan 10 år & Hampus 8 år och Katten!!!!!!
Jag vill ha ett LIV

pim-pim
Ordmiljonär

Reggad: 00:02
Hemort: Stockholm
      #6793353 - 14:31 05/09/2011

Jag tog inte med något Barn hem från dagis när dom va 5 hade inte tid eller ork men när dom började 6års så har jag haft med en del tjejer som dom leker med & det har fungerat bra Vänta annars tills han börjar 6 års Kanske kan bli lättare då med kompisar.

--------------------
pim-pim Mina Älskningar 7 år 6/7
Felicia & Elin 04 & Alexander 09-mina Älskningar

Luzis
Guldboomare

Reggad: 16:48
Hemort: 2 mil söder om Göteborg
      #6793355 - 14:50 05/09/2011

I början var jag med hos kompisen eller om vi träffades på en lekplats i närheten. Sedan när man känner barnet och föräldrarna bättre har de fått vara där korta stunder själva (någon timme eller 2) Samma har varit när de har haft kompisar här de första gångerna.
Hos deras kompisar som de eker mkt med är de själva flera (2-4beror på) timmar (om inte vi föräldrar passar på att umgås samtidigt)
Alla lekträffar är "planerade" förutom hos grannarna där de går emellan hela tiden.

Fråga honom vilka han leker med på dagis, sedan ringer eller pratar du med den föräldern och bjud över barn + förälder/ föräldrar på en fika eller liknande första gången.

--------------------
LINUS 2004
CORNELIA 2007
På tradera heter jag Luzis

Fladdermusen
Original

Reggad: 22:07
Hemort: Våningen ovanför.....
      #6793364 - 16:05 05/09/2011

Vi har haft andras kidds här sen dom va 4 år & vår son har lekt hemma hos dem utan problem & man hämtar på dagis sen kommer man & hämtar dem hos deras lek kamrat & det funkar fint & man ska känna dem väl & det som är viktigaste av allt är att barnen ska vara trygga med helheten.

Man får pröva sig fram ta ca 1 tim till en början för att sen öka på tiden om man nu så önskar.

Din son finner snart lekkamrater så va ej ledsen över det.

Lycka till/Fladdermusen

TextAnnons
Konsthallen
Original

Reggad: 11:09
Re: Nu vet jag faktiskt inte hru jag ska göra!!!! [Re: Fladdermusen]
      #6793371 - 16:28 05/09/2011

Jag tog faktiskt tag i saken idag, så de kommer hem till oss i veckan Ska bli kul för min son

Lilly7
Babyboomare

Reggad: 13:36
Hemort: Västerbotten
      #6794033 - 09:07 09/09/2011

Min son har varit hemma själv hos andra sen han var 5 ungefär. Jag har bara frågat föräldrarna till de barn han leker mest med om det är okej. Så har vi varvat lite hemma hos oss och dem.

--------------------
Mamma till 2 grabbar numera.

MaxåMejasmamma
Original

Reggad: 21:52
Hemort: Tenhult
      #6794261 - 17:13 10/09/2011

Mina barn har lekt hemma hos folk sen de va 4 år. Ibland hos oss och ibland hos andra. Funkar finfint...

--------------------
Max 2002 <3
Meja 2005 <3
Loke 2012 <3

Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 1 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  NettanMalmö, Viv, Jenny2002 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 22829

Hoppa till

Generated in 0.076 seconds in which 0.001 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu