BB>Forum>Föräldrafrågor>Familjeliv Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
JennyE
Ordmiljonär

Reggad: 12:18
Hemort: Gbg
Halvtidsreflektioner
      #6791912 - 23:58 23/08/2011

Sitter här och reflekterar nu när halva tiden har gått på makens utlandsjobb.
Efter en kaosartad start när allt bara vart sååå jobbigt så kändes det som att nu har jag helt ok koll på allt här hemma. Jag behöver inte längre leta efter grejer hela tiden som maken hade vetat vart de fanns tex. Jag har lagt om schema på barnens fritidsaktiviteter för att de inte ska krocka och har fått in en bra veckorutin så att allt flyter på rätt så bra.

Så kom han då hem på sin första hemma-period. Och allt ställdes på ända igen... Helt plötsligt skulle han ha en plats igen här hemma bland alla rutiner som jag satt upp för att passa mig. Barnen blev glada över att han kom hem men ville att jag skulle natta dem som de var vana vid. -Ska man ta fighten eller bara göra?! Barnen är ledsna men pappa ville ha tillbaka så mycket av kontakten som möjligt och han blev ledsen när de inte ville. Hur man än vänder sig har man häcken bak...

Och så åkte han igen utan att vi riktigt hade hunnit tillbaka in i någon sorts vardag och så började anpassningen till livet som ensam om...

Nu fyra veckor efter att han åkt tillbaka är det åter balans i tillvaron här hemma. Och nu är det bara fyra veckor kvar tills han kommer hem igen och vi ska göra samma resa en gång till.
På ett sätt känns det som att han lika gärna kunde vara borta tills han är klar där nere men på ett annat så vill jag bara ha hem honom fort fort om så bara för en liten tid.

Helgen som var var de ute på ett riktigt farligt uppdrag. Han sa givetvis inget rätt ut till mig om vad de skulle göra eller vart eftersom det är hemligt men det finns ju osäkra och mer osäkra och extremt osäkra platser som de kan befinna sig på. Detta var nog den värsta sorten.

-Nu ska vi åka iväg ut ett par dagar. Du kommer ihåg vart alla papper och usb stickan finns va?! Jag vill att du ska veta att jag älskar er allihop...

På usb stickan finns hans inspelade avsked till barnen om han inte skulle komma tillbaka. Pappren är hans testamente och hans begravningsönskemål...
Som jag grinade efter han la på. Har gått hela helgen och tänkt på om det var det sista samtalet och hoppats på att det ska vara han varje gång telefonen ringde.
Tack och lov gick uppdraget bra och de är nu tillbaka på sin vanliga plats som tillhör de normalt osäkra platserna.

Livet är just nu en riktigt berg och dalbana. Längtar efter vardag och att få gnälla på att hans strumpor luktar illa.

Längtar efter att få somna i soffan med huvudet i hans knä medans vi tittar på film och han stryker mitt hår..

Längtar efter att slippa vara starkast och uthålligast. Att alltid orka. Och att orka hålla de andra uppe. Barnen och hans föräldrar, hans vänner och syskon. Längtar eter att få en liten stund för mig själv när det inte känns som att jag också "överger" barnen. Längtar efter att detta ska vara över. För denna gången.

--------------------
Erik dec-03, född vecka 39
Emma feb-07, född vecka 36
Elias nov-08, född vecka 29

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
LitenLotta
Chattoman

Reggad: 13:54
Hemort: Nossebro
Re: Halvtidsreflektioner [Re: JennyE]
      #6791927 - 09:10 24/08/2011

kraam..

måste medge att jag fnissade till lite när jag läste det om när han kom hem å allt blev uppåner..

känner igen mig..

När de är borta saknar man sönder sig men när de kommer tillbaka så pajjas rutiner å då önskar man att de kunde åka igen... hahaha

skönt att uppdraget gick bra å jag kan inte ens tänka mig den oron som helgen innebar för dig..

Tiden går fortare än vad man tror.. Håll ut!!

--------------------
2 bonus - Pauline 01 Pontus 04
Lina 050925
Liam 101111

skytten
Bronsboomare

Reggad: 10:07
Hemort: Hässelby
      #6791974 - 12:57 24/08/2011

skönt att allt funkar bra.. tårarna började spruta när jag kom tilld et om usb stickan och allt det.. hoppas allt går bra för han och er.. kramar..

--------------------
Mamma till prinsarna Rasmus 2006 och Zacharias 2008...

Karin79
Ordmiljonär

Reggad: 13:34
Hemort: Forshaga, Värmland
      #6791999 - 17:04 24/08/2011

Det var en gripande reflektion. Tack för att du ville dela med dig av den.

--------------------
Sofia 031215 Nils 070211 Selma 100911
http://www.bakbokmat.wordpress.com

Maria_68
Chattoman

Reggad: 10:20
      #6792023 - 20:46 24/08/2011

Skönt att du och barnen har hittat rutiner som fungerar för er.

Usch så ledsamt att läsa om usb och pappren..

Sen kan inte jag fatta hur man kan ha den typen av arbete när man har familj o barn.

JennyE
Ordmiljonär

Re: Halvtidsreflektioner [Re: LitenLotta]
      #6792099 - 10:31 25/08/2011

Ja det är konstigt det där med tid. Ibland går det super fort och ibland står tiden still.
Helgen kändes superlång medans måndag till torsdag bara försvann...

Skönt att det inte bara är jag som tycker att det ibland är jobbigt när de kommer hem fast man längtar hela tiden medans de är borta.

--------------------

TextAnnons
JennyE
Ordmiljonär

Re: Halvtidsreflektioner [Re: Maria_68]
      #6792101 - 10:54 25/08/2011

Ja det var inte så roligt i början när det inte alls funkade. Stackars lillebror bodde i bilen där ett tag för att hämta och lämna och flänga hit och dit.
Nu funkar det betydligt bättre med dem grejerna.

Jag skulle inte heller klara av att ha ett sådant jobb eftersom det för mig skulle innebära för mycket tid borta från barnen. Men maken älskar sitt jobb som han hade långt innan vi fick barnen. Det är utmanande och han är dessutom väldigt duktig på det. Det är liksom en del av honom och jag tror att han hade blivit väldigt olycklig av att ge upp det innan han känner att han är färdig med det. Någon gång kommer han kanske till en punkt när han själv vill något annat men inte ännu. Han är medveten om vad han "betalar" för sitt val men jobbar mycket hårt på att kompensera för det så fort han får chansen.

Jag kan förstå honom men skulle aldrig välja som honom.

--------------------

jesslin
Järnboomare

Reggad: 07:49
Hemort: Mariehäll, Stockholm
      #6792473 - 05:59 29/08/2011

Kram. Läste artiklen om er i söndagsbilagan för en tid sedan så jag förstår av den att döma och vad du skriver här att det är tufft emellanåt. Och såklart håller jag alla tummar och tår att han kommer tillbaka helskinnad från sitt uppdrag.

--------------------
Älskade Sofia 12/10-04 född 54 min efter BF.
Älskade Emilia 13/6-08 född 11 dagar före BF.

JennyE
Ordmiljonär

Re: Halvtidsreflektioner [Re: jesslin]
      #6792562 - 00:28 30/08/2011

Tack! Det går upp och ner det där med hur jobbigt det är. Ibland är det helt ok och ibland vill jag inte mer. Jag hoppas att jag iallafall tar med mig några styrkor vidare i livet efter att vi har tagit oss igenom detta.

--------------------

Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 19 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  Viv, NettanMalmö, Jenny2002 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 21898

Hoppa till

Generated in 0.075 seconds in which 0.001 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu