BB>Forum>BarnfrÃ¥gor>Förlossningsberättelser Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
Lellaan
Nykomling

Reggad: 21:32
Hemort: Norrtälje
Moa kom till världen 9 april 2011
      #6786631 - 21:50 12/07/2011

Lördagen den 9 April på natten, runt halv tre-tre tiden vaknade jag av att jag hade ont i magen. Som kramp och molvärk kan man säga. Klev upp och gick och kissade och märkte då att slemproppen hade gått. Eller i alla fall delar utav den. Gick och lag mig igen och försökte somna om, men det gick inte för det värkte med jämna mellanrum. Låg där i ca två timmar innan jag langade iväg ett mess till mamma om att hon skulle komma upp med alvedon och en glödlampa. Haha, lampan på toan hade nämligen gett upp. Berättade för henne att det nog snart var dax, men vi bestämde att avvakta ett par timmar, så hon gick och lag sig igen och det gjorde även jag. Fick mig dock ingen sömn överhuvudtaget, men värkarna blev inte heller värre, så det var rätt lugnt då trots allt.

Där låg jag hela dagen - nedbäddad i sängen och bara väntade och väntade på att värkarna skulle bli värre. Det sista jag ville var ju att komma in till förlossningen och därefter bli hemskickad igen, så jag låg och kved mig hemma istället. Försökte lindra smärtan med både alvedon och varm dusch, men inget hjälpte särskilt mycket. Runt femtiden på eftermiddagen blev det bara värre och värre för varje sekund kändes det som. Värken satt sig i ryggen, och helvete vad ont jag hade. Runt sextiden körde mamma in mig, och i bilen när vi klockade värkarna var det bara ett par minuter mellan.............

Fortsättningen hittar ni här;
Bloggen

--------------------
http://theresemessing.blogg.se

Ändrad av Lellaan (21:52 12/07/2011)

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
Lellaan
Nykomling

Reggad: 21:32
Hemort: Norrtälje
Re: Moa kom till världen 9 april 2011 [Re: Lellaan]
      #6786632 - 21:51 12/07/2011

Direkt länk för fortsättning;
http://theresemessing.blogg.se/category/forlossningsberattelse.html

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 10 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  NettanMalmö, Viv, Jenny2002 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 22041
Kalenderhändelse: 00:00

Hoppa till

Generated in 0.027 seconds in which 0.001 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu