BB>Forum>Föräldrafrågor>Ensamstående föräldrar Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
Grannflickan
Ordakrobat

Reggad: 18:25
Underhållsfråga
      #6784164 - 21:14 30/06/2011

Jag funderar på att söka underhåll eftersom jag har mina barn så gott som på heltid men har några frågor.

Exet har fått sommarjobb och jobbar 7 skift i rad, sen är han ledig 4-5 dagar.
Jag jobbar också skift vilket har gjort att JAG får fixa barnvakt när våra arbeten krockar.

Det har gått rätt bra hittills eftersom min dotter inte fick något sommarjobb och ställer upp så mycket hon kan och orkar.
Exet lovade att han skulle betala henne eftersom vi inte fick nattomsorg direkt utan hamnat i kö.

Han fick sin första lön nu men inte en krona har hon fått.

Han har själv sagt att han ska ha barnen sina lediga dagar men än så länge har han bara haft dem strödygn.

Han vill även ha ett av barnbidragen trots att han inte köper nåt till barnen utan ska ha pengarna för att betala räkningar.

Nu påstår han att han kollat upp saker och ting och att jag inte kan säga att jag haft barnen då jag jobbat och de antingen varit med min dotter eller hos min mamma.
Stämmer det?

Jag fick då aldrig något avdrag på underhåller för min dotter när jag jobbade och lämnade henne på dagis eller hos min mamma.

--------------------
http://www.orangutanger.se/
Kika gärna in på sidan!

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
MEJAN
Guldboomare

Reggad: 19:40
Hemort: Där jag trivs allra bäst!
Re: Underhållsfråga [Re: Grannflickan]
      #6784178 - 22:08 30/06/2011

Om barnen enligt umgängesschema är hos dig, och du löser det på ett sätt som passar dig - dvs att din dotter har hand om småbröderna - så är det DIN ensak. Om det däremot är hans dygn, och din dotter tar småbröderna då, så räknas det inte som att du har haft dem. Dock - har han lovat henne ersättning så måste han ju betala den.

Annars är det ju så, att du kan gå via FK - och då låta honom begära umgängesavdrag från underhållet - dvs han kan göra avdrag om han haft dem mer än 6 dygn på en månad, alternativt minst fem dygn i sträck - det låter egentligen som den enklaste biten.

Tänk dock på att han kan låta sina anhöriga ta hand om barnen på hans dagar, utan att du då kan säga att han inte haft dem, gällande avdrag på underhållet.

Hoppas du förstår hur jag menar.

--------------------
Det är insidan som räknas, men vem f..n vågar chansa?
AP ~ EM ~ AKK

KÄR!!!

www.mejansblogg.blogg.se

Grannflickan
Ordakrobat

Reggad: 18:25
Re: Underhållsfråga [Re: MEJAN]
      #6784200 - 06:10 01/07/2011

Vi har inget umgängesschema utan han har muntligt sagt att han ska ha dem på sina lediga dagar vilket inte sker.
Det där med avdragen vet jag redan, men frågan är ju om han kan säga att jag inte haft dem då jag jobbat?
Så har det då aldrig varit innan, när jag fått underhåll för dottern.

--------------------
http://www.orangutanger.se/
Kika gärna in på sidan!

MEJAN
Guldboomare

Reggad: 19:40
Hemort: Där jag trivs allra bäst!
      #6784258 - 10:47 01/07/2011

Om de inte varit hos honom, och blivit hämtade av barnvakt från honom kan han inte säga det. Det låter ju som om du har boendet (det huvudsakliga) och han umgänget. Då är det upp till honom att göra umgängesavdrag för de dygn han faktiskt har barnen - resten är upp till honom att skita i!

Ta det via FK - låter som om det bara blir "soppa" annars - been there, done that - det är MYCKET enklare att ta allt genom dem!

Lycka till!

--------------------
Det är insidan som räknas, men vem f..n vågar chansa?
AP ~ EM ~ AKK

KÄR!!!

www.mejansblogg.blogg.se

druantia
Beroende

Reggad: 20:25
Hemort: Södra Sverige
      #6784687 - 19:17 03/07/2011

Ja, ta det via FK, så blir det ju svårare för honom att komma undan också.

Han har haft det alldeles för bra och får faktiskt börja ta sitt ansvar nu...

--------------------
Mamma till en 04:a och en 06:a.
Bonusar en 03:a och en 06:a

Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 1 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  Viv, NettanMalmö, Jenny2002 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 1595

Hoppa till

Generated in 0.035 seconds in which 0.001 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu