BB>Forum>Föräldrafrågor>Familjeliv Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1 | 2 | (Visa alla)
JennyE
Ordmiljonär

Reggad: 12:18
Hemort: Gbg
Re: Jag tycker inte att det är samma! [Re: MEJAN]
      #6781962 - 21:15 16/06/2011

Tycker det säger allt om ditt svar att du radar upp grej efter grej som du har det värre än jag och sedan säger att du bara försöker komma med råd och lösningar och stötta mig. Att jag inte verkar villig att ta emot råd. -Vilka råd har du gett mig?!
Så du menar att om din sambo åkte iväg på jobb imorgon så skulle du inte få ett dugg mer att göra? Det skulle inte bli någon skillnad för dig alls?! Inget som skulle få dig att tycka att läget blev jobbigt och tungt även om du inte hade förbjudit honom att åka. Och du skulle bara tycka att allt var frid och fröjd med att vänta och längta och undra och oroa dig?! Du skulle vara helt ok med att ha honom i stridande förband i en krigszon. Du måste vara superkvinna och jag bockar och bugar.

--------------------
Erik dec-03, född vecka 39
Emma feb-07, född vecka 36
Elias nov-08, född vecka 29

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
MEJAN
Guldboomare

Reggad: 19:40
Hemort: Där jag trivs allra bäst!
Re: Jag tycker inte att det är samma! [Re: JennyE]
      #6782215 - 21:59 17/06/2011

Svar till:

Tycker det säger allt om ditt svar att du radar upp grej efter grej som du har det värre än jag och sedan säger att du bara försöker komma med råd och lösningar och stötta mig. Att jag inte verkar villig att ta emot råd. -Vilka råd har du gett mig?!
Så du menar att om din sambo åkte iväg på jobb imorgon så skulle du inte få ett dugg mer att göra? Det skulle inte bli någon skillnad för dig alls?! Inget som skulle få dig att tycka att läget blev jobbigt och tungt även om du inte hade förbjudit honom att åka. Och du skulle bara tycka att allt var frid och fröjd med att vänta och längta och undra och oroa dig?! Du skulle vara helt ok med att ha honom i stridande förband i en krigszon. Du måste vara superkvinna och jag bockar och bugar.

Det är lugnt - du behöver inte tycka som jag - lycka till!!! Jag är i mina ögon definitivt en superkvinna - det är enligt mig alla som lever själv med sina barn utan support eller pappor som ställer upp - och jag är stolt över att ha varit där så länge och klarat det så bra som jag har gjort.

En dag du kanske är stolt över att du faktiskt har fixat detta - i stället för sur över att du känner att livet är jobbigt just nu!!!

Men du - spara dina bockar och bugningar - jag behöver inte dem!

Btw - min sambo ÄR iväg mycket på jobb - men jag är så van att klara allt själv, så det funkar bra ändå!

--------------------
Det är insidan som räknas, men vem f..n vågar chansa?
AP ~ EM ~ AKK

KÄR!!!

www.mejansblogg.blogg.se

smulis_72
Platinaboomare

Reggad: 20:44
Re: Jag tycker inte att det är samma! [Re: JennyE]
      #6782270 - 13:29 18/06/2011

Spontant tycker jag det är som att jämföra äpplen med päron - påminner om varandra men är inte ens släkt.

Du har en tuff tid just nu när du skall finna rytmen och anpassa er till ert nya liv men om en månad har ni funnit er tillrätta och allt kommer flyta. Du lär dig prioritera och försaka.

En separation har precis samma kaos till en början om än lite mer - det innebär ofta nytt boende, hitta rutiner som passar och desutom bearbeta sorgen efter det misslyckande som en separation många gånger är.

Du måste fokusera på vad du kan och hinner - resten får stå tillbaka - du kan inte ta hänsyn till vad din man hade tyckt, för han är inte här. Du måste se till att er vardag funkar för er - utan att tänka på vad han skulle vilja. Självklart kan du inte gå och köpa en ny bil direkt kanske men måste du så måste du.

Du har det inte värre än en separerad - men inte bättre heller men det är olika situationer.

glaset är inte halvtomt - det är halvfullt

(se inte omöjligheterna - se det positiva och gör det bästa av situationen! )

--------------------
Linus * Emma * Oscar
KfPM*AP*EM
jag är en tyrannosaurus kärring!

Sidor i denna tråd: 1 | 2 | (Visa alla)

Extra information
0 registrerade och 36 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  Viv, NettanMalmö, Jenny2002 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 50706

Hoppa till

Generated in 0.035 seconds in which 0.002 seconds were spent on a total of 15 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu