BB>Forum>BarnfrÃ¥gor>Speciella barn Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
Pandora_83
Veteran

Reggad: 15:40
Hemort: Värmland
Blev bara möte på bup, kö till utredning...
      #6781755 - 17:28 15/06/2011

Jag som trodde att vi skulle få komma igång med en utredning nu. Vi var på möte på bup idag. Mötet var utan barn och varade nästan 2 timmar. Gick igenom allt material som dom hade. Det visade sig att vi står i kö för utredning och att det kan ta ytterligare 6-7 mån!! innan vi blir kallade....jisses vilken tid detta tar!!. Men vi har iaf fått en kontakt-person på bup som vi kan ringa under tiden om vi har funderingar eller behöver hjälp med något. Känns skönt det iaf =).

--------------------
Emilia 080204
2940g 46 cm
(37+4)
Enya 110719
3150g 48 cm
(38+3)

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
Hellene
Tungvrickare

Reggad: 21:48
Re: Blev bara möte på bup, kö till utredning... [Re: Pandora_83]
      #6781760 - 17:38 15/06/2011

Tyvärr är det så det ser ut på de flesta håll i landet och det kan (ännu mer tyvärr) ta upp emot ett år om man har otur. Det är ganska ont om psykologer med kompetens att utreda småbarn och även om man ev kan åberopa vårdgarantin är det inte säkert att det går fortare iaf i slutänden. Min mamma är utredande barnpsykolog i Sthlms län och där har småbarn förtur till utredning, men inte ens där kan man alltid erbjuda utredning inom ett halvår.

Hoppas att ni får påbörja utredningen snarast möjligast och att ni ändå känner att ni har stöd från BUP om det skulle behövas tidgare. Och lycka till med nya bebisen förstås !

--------------------

Pandora_83
Veteran

Reggad: 15:40
Hemort: Värmland
Re: Blev bara möte på bup, kö till utredning... [Re: Hellene]
      #6781964 - 21:21 16/06/2011

Okej, ja det verkade vara ett högt tryck nu med många utredningar. En stor ökning sa psykoterapeuten som vi var hos. Tack..vi tar en dag i sänder och väntar på att bebisen skall komma =).

--------------------
Emilia 080204
2940g 46 cm
(37+4)
Enya 110719
3150g 48 cm
(38+3)

Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 2 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  Jenny2002, NettanMalmö, Viv 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 1018

Hoppa till

Generated in 0.025 seconds in which 0.001 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu