BB>Forum>BarnfrÃ¥gor>Speciella barn Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
Pandora_83
Veteran

Reggad: 15:40
Hemort: Värmland
En aning irriterad!!!!
      #6779348 - 10:56 07/06/2011

Idag skulle min dotter börja på förskolan igen efter 4 veckors ledighet. 30 min innan hon ska vara på förskolan ringer som och frågar om hon verkligen ska ha heltid och de tider som står. Ja säger jag.Då undrar dom om min sambo inte är arbetslös. Jag säger att han har praktik heltid. 07.00-16.00. Han hade tydligen nämnt för dom förra veckan när vår dotter var och hälsade på hos barnen på förskolan att han hade slutat på den praktik han hade och skulle få en ny. Den veckan var ju vår dotter ledig så då behövde jag inte lämna in något nytt schema. Dessutom hade min sambo som sagt var fått en ny praktik som började idag när vår dotters heltidsschema började.

Dessutom säger dom att det är bättre att hon kommer till 09.00.Det ringde dom och säger 09.30 samma dag. Dom skulle gå till en annan förskola på sångstund. Men va bra att någon ringer och meddelar detta då!!!. Sen frågade dom om jag kunde komma och lämna dottern på den andra förskolan.....vilket jag sa absolut NEJ!! till. För det första måste sådant förplaneras så att Emilia vet om det innan att hon ska till ett annat dagis med sina lärare och barnen. Sen ska lämning och hämtning ske med en stor trygghet och stöd från personalen eftersom vår dotter har dom problem hon har. Detta gjordes upp på ett utvecklingssamtal för 4 veckor sedan. Fick iaf kasta mig iväg på stående fot till hennes förskola så att hon skulle hinna gå med barnen till den andra förskolan och att lämningen skulle kunna ske i hennes trygga miljö på hennes förskola. Som tur var så sa en lärare att jag tar med de andra barnen ut så att lämningen blir lugnare för Emilia. Grattis!! äntligen är det någon som fattat vinken! Blir bara så irriterad på detta.Lämningen gick rätt ändå.Hon blev lite ledsen men inget annat.Mina gravidhormoner gör ju sitt för humöret he, he. Ville bara skriva av mig och få klaga lite... nu blev det lugnare igen...

--------------------
Emilia 080204
2940g 46 cm
(37+4)
Enya 110719
3150g 48 cm
(38+3)

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
Karin79
Ordmiljonär

Reggad: 13:34
Hemort: Forshaga, Värmland
Re: En aning irriterad!!!! [Re: Pandora_83]
      #6779697 - 11:30 08/06/2011

Det där tycker jag var fruktansvärt dåligt av förskolan. Så där dålig framförhållning får man bara inte ha.

--------------------
Sofia 031215 Nils 070211 Selma 100911
http://www.bakbokmat.wordpress.com

Luzis
Guldboomare

Reggad: 16:48
Hemort: 2 mil söder om Göteborg
Re: En aning irriterad!!!! [Re: Karin79]
      #6779791 - 16:11 08/06/2011

Jag hoppas du sa det till DEM också???

--------------------
LINUS 2004
CORNELIA 2007
På tradera heter jag Luzis

Pandora_83
Veteran

Reggad: 15:40
Hemort: Värmland
Re: En aning irriterad!!!! [Re: Luzis]
      #6780230 - 20:37 09/06/2011

jo jag tror att dom förstod. Men tyvärr så gav dom sig inte ang. vårt schema. Dom hade ringt och dubbelkollat med ansvariga på kontoret. Visst hade vi rätt till heltid på dagis. Men när hon på kontoret sa att vi har rätt till heltid så tog jag för givet att att heltid är som när man jobbar alltså 40 timmars vecka. Hon gav ingen annan information heller. Nu visade det sig att vi hade rätt till den heltid vi hade när jag jobbade på senaste dagis-schemat. Där hade vi bara 25 timmar uppsatt i genomsnitt. Så nu fick vi tydligen inte ha mer än 25 timmar när jag går på graviditetspenning.På nuvarande schema hade vi fler än 25 timmar. Dessutom sa dom att det börjar att bli färre barn nu från denna vecka och framöver. Vissa dagar hade våran dotter dagis tid 10.00- 16.30 så min sambo skulle kunna hämta henne eftersom jag är höggravid och hon får utbrott av och till så man får bära henne hem ibland.Vilket jag inte orkar i nuläget. Men då var det tydligen inga andra barn kvar så länge så hon får vara ensam med läraren och hon behöver ju träna på att vara tillsammans med barnen. Att hon skulle komma senare t ex till middagen 11.30 fungerar inte heller för henne för då blir det mitt i rutinerna. Så ja nu fick det bli 10.00-15.00 varje dag så måste jag hämta och lämna själv ändå.Fyy vad svårt detta är.Det bästa för henne är ju att gå dom tider som är nu. 10.00-15.00. Men det bästa för mig vore att slippa att hämta henne vissa dagar och inte behöva ha det att passa utan att man bara kan vila upp sig, åka ut och inte behöva stressa för att passa tider. Verkade nästan som att dagis tyckte att hon typ skulle vara hemma hos mig när jag ändå går hemma eftersom det är så få barn framöver.Dom sa det inte rakt ut..men det kändes så.Det blir nog bra i slutänden. Men nu ändrar jag inte på schemat nått mer iaf!! Hon får bara vara där 4 veckor till...sen stänger hela dagis i 4 veckor så då måste hon vara hemma igen.Så dessa kommande 4 veckorna är den tid jag skall kunna vila och mentalt förbereda mig inför kommande förlossning.Vilket jag behöver för det har varit så mycket nu på sistone.

--------------------
Emilia 080204
2940g 46 cm
(37+4)
Enya 110719
3150g 48 cm
(38+3)

Luzis
Guldboomare

Reggad: 16:48
Hemort: 2 mil söder om Göteborg
Re: En aning irriterad!!!! [Re: Pandora_83]
      #6780237 - 21:23 09/06/2011

Låter som vårt gamla dagis, totalt omöjliga med tider. Är så glad att vi flyttade och fick nytt dagis.

--------------------
LINUS 2004
CORNELIA 2007
På tradera heter jag Luzis

Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 3 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  Jenny2002, NettanMalmö, Viv 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 1420

Hoppa till

Generated in 0.041 seconds in which 0.001 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu