BB>Forum>BarnfrÃ¥gor>Förlossningsberättelser Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
Lily
Tungvrickare

Reggad: 05:04
Hemort: Karlstad
Måns kommer till jorden!
      #6766628 - 09:04 06/04/2011

Helt plötsligt, 2130 den 4 februari fick jag förvärkar, som på en kvart, 20 minuter stegrade till ganska rejäla värkar!

Jag hade tänkt att sätta mig i duschen men som tur var sa jag till mattias att vi måste nog åka in! Kl 22 packade mattias det vi behövde (mer typ slängde in sakerna i bilen), o så for vi. Det var tur för jag hade aldrig kommit in till förlossningen om jag satt mig i duschen...

Blev inskrivna 2230 och jag har så fruktansvärt ont, TENS-apparaten på max under värkarna. Tyvärr är det fullt på förlossningen och jag har massa olika folk som springer hos mig och jag får inte kontakt med någon direkt.

Smärtan stegras snabbt och jag har väldigt tätt mellan värkarna. Jag vill ha lustgas men hör och häpna den FUNGERADE inte!!! Mina värkar gick upp i topp på fem sekunder har jag fått förklarat för mig efteråt, så jag fick ingen effekt av den. Jag började få lätt panik för jag hade ingen smärtlindring och det var fruktansvärt intensivt med jättestarka värkar. Dessutom börjar bebisen må dåligt i magen och de tar ett blodprov från huvudet, som tack o lov var bra.

Jag genomlider värkar som jag trodde jag skulle nästan dö av, inga pauser mellan värkarna Får äntligen en ny barnmorska som stannar i rummet. Jag var öppen 8cm o sen strax in på det kände jag hur det tryckte på utav tusan.

Tre krystvärkar sen, kl 0049, var världens finaste MÅNS äntligen hos oss!!!!!! Han hade navelsträngen två varv runt halsen, så det var det som spökade när hjärtljuden inte hämtade sig ett tag där.

Den värsta förlossning jag har vart med om, så fruktansvärt intensiv och ingen smärtlindring. Har en långdragen förlossning och en drömförlossning enligt "boken" i bagaget, så jag var jättechockad över den här förlossningen. Vågar nog inte föda vaginalt igen

MEN! Vi fick världens mest underbara bebis!!!!!!!!!!!!!

--------------------
Gabriel 2002, Tim 2004 och Måns 2011!!!!

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
Klonkan
Original

Reggad: 16:14
Hemort: Linköping
Re: Måns kommer till jorden! [Re: Lily]
      #6766658 - 10:32 06/04/2011

Ojoj så intensivt! Men en söt liten Måns fick ni allt Stort grattis igen vännen!

--------------------
Benjamin 24/8 2006
Alva 18/4 2008
Vilgot 8/4 2011

Karin79
Ordmiljonär

Reggad: 13:34
Hemort: Forshaga, Värmland
      #6766674 - 11:17 06/04/2011

Oj vad snabbt det gick! Synd att det dröjde ett tag innan någon barnmorska kunde ta hand om er. Grattis till lille Måns!

--------------------
Sofia 031215 Nils 070211 Selma 100911
http://www.bakbokmat.wordpress.com

Flowie
Järnboomare

Reggad: 23:28
      #6766780 - 08:16 07/04/2011

Jättefin berättelse men tråkigt att det skulle bli så jobbigt för dej vännen. Kram!

--------------------
Kevin - 2003
Leo - 2005
Emelie - 2011

ema
Original

Reggad: 10:05
Hemort: Skåne
      #6767046 - 22:22 07/04/2011

Det låter preciiiis som min förlossning med vår Måns..!! Hemskt e det när man inte hinner hämt sig mellan värkarna.. och bebis inte mår bra i magen.. Härligt att det gick bra iaf!!

--------------------
♥ Flickan -06 ♥
♥ Pojken -10 ♥

Lily
Tungvrickare

Reggad: 05:04
Re: Måns kommer till jorden! [Re: ema]
      #6767083 - 08:10 08/04/2011

tack igen för gratulationer!

ema: jasså men vad lustigt! kanske är något som varje liten MÅNS ställer till med hihi

--------------------
Gabriel 2002, Tim 2004 och Måns 2011!!!!

Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 7 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  NettanMalmö, Viv, Jenny2002 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 23340

Hoppa till

Generated in 0.056 seconds in which 0.001 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu