BB>Forum>BarnfrÃ¥gor>Förlossningsberättelser Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
Konsthallen
Original

Reggad: 11:09
Också kom Alva!
      #6764225 - 13:16 25/03/2011

Den 3 Mars var hon beräknad men ville inte titta ut fören den 8 Mars.
Söndagen den 6 Mars upptäcker jag att slemproppen ”går”.
Jahapp tänker jag och jämförde lite med Adams förlossning , när Adam födes så kom den på morgonen runt 09.00 tiden, och Adam föddes ca 23.35 på kvällen.

Så jag tar upp telefonen och ringde mamma och vi bestämde att mamma skulle hämta Adam på dagis måndag eftermiddag om något skulle hända under måndagen eller så , ingenting hände men Adam sov ändå över hos mamma om i fall att tänkte vi, och tur var väl det, för på måndag kväll vid 23 tiden börjar jag få ont i ryggen, tänkte väl inte att det skulle sätta igång då men hade ändå lite på känn.
Klockan 01.00 så ligger jag och vrider och vänder mig, klockar värkarna till 5 minuter mellan varje och får panik, ringer in till förlossningen som lugnar mig och säger att värkarna ska hålla i sig i ca 1 min men mina håller bara i sig i ca 10 sekunder. Ja happ tänker jag och lägger mig i sängen igen, kan inte sova, har ont. Knuffar till Josef och säger nu är det snart dags, han tittar på mig rynkar pannan och vänder sig om snarkar vidare. Detta upprepas ca 3 gånger under natten.
Sen går jag upp och in på toaletten, känner att jag inte pallar mer utan vill in och se att allt är okej eftersom jag gärna vill föda med lustgas inne på sjukan och inte här hemma i sängen.

Nu går jag in med raska steg och drar öronpropparna av Josef och skriker, nu ska jag in på bb vill du inte följa med så går jag själv. Öhh säger Josef och sätter sig upp, vaddå nu? Är du säker på att det är igång? Ja vad tror du! säger jag , jag har ju redan sagt till dig 100 gånger, VA säger Josef som inte förstår någonting. Ja men jag har ju väckt dig ett antal gånger redan, och då förstår jag att han inte alls vaknat utan mer drömt vidare.

Jaha nu är båda uppe och fort går det, väskorna bärs ner i bilen av Josef och jag får nätt och jämnt med mig själv, på väg till bilen får jag stanna upp ett par gånger då värkarna hugger tag i mig.
Väl framme hittar vi parkering utanför sjukhusområdet sen går vi runt staketet och in på kk.
När jag tänker springa in på toaletten så upptäcker vi en ringklocka på dörren, NEJ tänker jag hur ska detta gå, men jag hinner
Jaha också staplar man in på förlossningen och får ett rum med egen toalett, sjuksköterskan gratulerar oss , eftersom detta är ett av få rum med egen toalett.
Så kommer en annan tjej in och ska kolla hur öppen jag är. Ojdå bara 3 cm med omogen tapp, synd, detta kan ta 2 veckor till säger hon till oss, men jag ska se vad jag kan göra. Så går hon ut och pratar med en kvinna som jobbat där i många många år. Kommer in och skickar hem oss.

Väl hemma får jag ren panik, det gör då väldigt väldigt ont och jag försöker förklara för Josef att det måste vara något galet med att de skickade hem oss eftersom jag har så ont att jag knappt orkar andas.
Det går ca 30 minuter innan jag säger till Josef att kör vi inte in nu så lär de få hämta mig med ambulans. Ojdå säger Josef som sen ringer förlossningen och säger att vi MÅSTE komma in igen för Anna står inte ut.
Ja vi får komma in igen, denna gången kör han iväg mig till ingången innan han själv kör och parkerar bilen.

Jag står och frustar och pustar som en häst när jag ringer på klockan.
Kommer ihåg att jag tyckte synd om en vätt skrämd man som stod och väntade på att få komma in då han verkade vara rädd för mig hehe.

Kommer in igen och upptäcker att alla ansiktena är nya jaha nattskifte kanske?
Jag får ett nytt rum, denna gången med delad toalett.
Ett välbekant ansikte kommer in och säger Hej, jag viset inte ens att du var gravid.
Shit tänker jag , det är ju vår granne. Undrar vad hon tänker som måste ta sig en titt.
Vi tar i hand och ler mot varandra.
Tack och lov var hon den snällaste människa i världen just den dagen som lät mig stanna kvar!

De kollar mig , 4 cm mogen tapp. (detta kommer gå snabbt sa hon)
Jag får kläder, får duscha och hela den biten som bara tjejer som fött barn förstår. (detaljer kommer vid hembesök haha)

Ja happ skönt att jag fick ha toaletten nu när jag verkligen behövde den i alla fall, dröjer inte länge förens nästa rum verkar behöva den lika mycket.

Kommer ut är öppen 5 , sen 6 och ja det rullar på.

Tanken slog mig att jag kanske inte borde blivit gravid eftersom det är en nära döden upplevelse med värkarna.
Försökte även övertala samtliga i rummet om att jag inte klarade mer att detta gick inte.
Detta funkar tyvärr inte för mig eller något i den stilen försökte jag övertyga dem om, Josef frågade senare hur jag hade tänkt där? Vad skulle jag göra? Ta semester?
Lustgasen räddade mig knappt denna gången eftersom värkarna var alldeles för starka och snabba. Det som däremot fick mig att stå ut var Josef som gav mig styrka på sitt lilla vis. (vacker hemlis)
Jaha ut kom hon i alla fall den vackraste lilla tjej vi skådat 09.40 är hon född. 51 Lång och 4265 tung.
Aldrig mer tänker man väl varje gång, men jag slutade undra varför jag blev gravid denna gången när vi fick vår lilla tjej i famnen.

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
Karin79
Ordmiljonär

Reggad: 13:34
Hemort: Forshaga, Värmland
Re: Också kom Alva! [Re: Konsthallen]
      #6764334 - 20:58 25/03/2011

Grattis till Alva!

--------------------
Sofia 031215 Nils 070211 Selma 100911
http://www.bakbokmat.wordpress.com

cecott
Veteran

Reggad: 16:40
Hemort: Trelleborg
Re: Också kom Alva! [Re: Karin79]
      #6764366 - 22:44 25/03/2011

Grattis! Du visste verkligen att det var dags, coolt att man känner sin kropp så väl

--------------------
Min stolthet Sebastian föddes 23/12 -05
Bonuspojke Wille
Mina underbara tvillingar Isabelle och Kian föddes 1augusti!

Konsthallen
Original

Re: Också kom Alva! [Re: cecott]
      #6764546 - 23:21 26/03/2011

Ja man kände det verkligen på sig det kan jag lova,
det sjukaste som jag glömde skriva var väl att jag kände skillnad på krystvärkar och vanliga värkar. Hon sa " när du känner att du måste bajsa då är det dax för den lille att komma ut" haha. De han gå jag han väl få 2 värkar sen gall skrek jag till Josef att nu är det dax Nu måste de komma in, jag kan inte föda utan att de är i rummet, och in kom de och öppen var jag, bara en liten flik på varje sida om "hålet" som skulle försvinna sa dem, men undertiden de la upp en blå duk och lite annat på ett bord så började jag tvivla på mig själv och tänka att tänk om jag på något sätt lurat dem att hon ville komma ut precis nu, tänk om de går ut igen, jag började få panik, men allt gick som det skulle och ut kom hon, jobbigt att de tog lustgasen när krystvärkarna kom bara, men jag fick ha den mellan krystvärkarna. sist jag födde så sa det bara poff så var han ute kan inte minnas att jag ens krystade, koppen verkade sköta sig själv där då kändes det som om jag bara iakttog allt från sidan om, men nu var det mer verkligt, rätt häftig känsla nu efter när man inte känner det utan bara kan titta tillbaka på det.

Konsthallen
Original

#6764547 - 23:23 26/03/2011

Haha nu efteråt kom jag på att hon sa vad duktig du var, du är som gjord för detta ju, detta borde du göra oftare. JO ELLER HUR? haha Det var ju inte så lätt, det gjorde ju ont också.

Johlin
Original

Reggad: 22:58
      #6766013 - 21:44 03/04/2011

Ha ha, jag fick en liknande komentar, eller John fick rättare sagt, hon sa direkt efter Fl;
-She´s a keeper!! ha ha.
Underbar berättelse du har! Grattis till Lilla Alva!

TextAnnons
Konsthallen
Original

Re: Också kom Alva! [Re: Johlin]
      #6766020 - 00:21 04/04/2011

Tack detsamma

Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 6 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  NettanMalmö, Viv, Jenny2002 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 23501

Hoppa till

Generated in 0.064 seconds in which 0.002 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu