BB>Forum>BarnfrÃ¥gor>Förlossningsberättelser Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
gottis
Ordmiljonär

Reggad: 14:02
Hemort: sundsvall
Whilda
      #6764216 - 12:05 25/03/2011

1 adent har kommmit och jag är 1 dag över tiden..
Kliver upp på morgonen med mina andra 2 prinsessor och gör frukost vid halv nio, ringer och bjuder in min syster som sälllskap då vi bor grannar
KL 10 sätter vi oss i vardagsrummet och dricker upp de sista kaffet, när min syster tar på magen och säger, nä nu Whilda får du ta och komma ut!!
Några minuter senare så säger jag till barnen ska vi gå ner och lägga oss i sängen och spea lite DS, mamma vart så himla trött Glatt följde dom med, å ytterligare 10 minuter går och jag säger spela ni tjejer för jag måste vila en stund, sagt och gjort, somnade och vaknade efter 5 minuter av att de gjorde så ooont i magen, Min älsta jänta Cornelia satte sig upp i dängen och skrek, mamma vattet går Vi ska få en syster idag...
Innan jag fattar vad som är på gång så försöke jag ta mig ur sängen och ropar på sambon att de verkar vara dags för förlossning han skyndar sig och ringer syster som fick komma tillbaka å ta dom andra 2 brudarna som var alldeles saliga
Ringer in på fl och säger att vattnet har gått med lite brunfärgad avföring i
Dom ber oss komma omgående, vilket är tur bara 10 minuter till förlossningen..12.05 går vattnet 12.30 är vi inskriven:) Räknar med att få åka hem igen då jag inte känner några värkar, men hinner bara få ett rum så kommer en bm in och säger, som ni vet blir ni kvar då vattnet är missfärgat så vi ska få ut bebis inom närmsta timmarana Både jag och sambon vart glada, tänkt YES vi ska verkligen bli föräldrar idag
Tiden går och vid 14.30 känner jag hur värkarna tar till i kraft och jag vill bara flyy De var juh så här de kändes, VARFÖR!!! Bm ger mig lustgas vilket är som en dröm, andas och drar lustgas i en 1.5 timme till, sen känner jag bara att jag måste krysta och bm som stod bakom mig ville känna efter, vilket hon inte behövde för där såg hon ett litet huvud på väg ut, och tjoff så var Whilda 16.35 ute i världen

Så våran älskade Whilda vart ett 1a advent barn, 3872 g 50 lång och helt perfekt <3

--------------------
Mamma till 3 trollungar Cornelia,Amanda och Whilda

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
Karin79
Ordmiljonär

Reggad: 13:34
Hemort: Forshaga, Värmland
Re: Whilda [Re: gottis]
      #6764333 - 20:53 25/03/2011

Det lät som en riktigt bra förlossning. Grattis till dottern!

--------------------
Sofia 031215 Nils 070211 Selma 100911
http://www.bakbokmat.wordpress.com

cecott
Veteran

Reggad: 16:40
Hemort: Trelleborg
Re: Whilda [Re: Karin79]
      #6764364 - 22:39 25/03/2011

Härlig berättelse låter ganska omtumlande grattis till tjejen!

--------------------
Min stolthet Sebastian föddes 23/12 -05
Bonuspojke Wille
Mina underbara tvillingar Isabelle och Kian föddes 1augusti!

Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 4 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  NettanMalmö, Viv, Jenny2002 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 22387

Hoppa till

Generated in 0.033 seconds in which 0.001 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu