BB>Forum>Föräldrafrågor>Ensamstående föräldrar Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
trasselsudd
Järnboomare

Reggad: 15:20
Hur släpper man det bara?
      #6759110 - 17:58 02/03/2011

Två på jobbet som hörde om helgens misslyckade umgänge sa att jag inte ska ringa o höra om han är påväg,
inte hjälpa till med skjuts den väg som han SKA fixa enligt avtalet osv.

Dom sa att jag bara ska släppa det helt o sen blir det umgänge då det blir och annars blir det inte.

Men då kan man ju inte planera ngt alls den tid Moa ska träffa sin pappa, för det kanske inte ens blir av.
Och sen har jag ju inte velat att Moa ska behöva stå och vänta utan att det blir någonting.

Men är det ända sätter?
Är det så det ska vara?
Bara vänta och se vad som händer den lördag som han borde ha henne?
Och hur gör man för att fixa det?

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
vemmi
Ordmiljonär

Reggad: 08:14
Hemort: Linköping
Re: Hur släpper man det bara? [Re: trasselsudd]
      #6759111 - 18:01 02/03/2011

Hur gammal är Moa? Du behöver kanske inte säga till henne att pappa ska komma, utan om han kommer så blir det en positiv överraskning för henne?

Usch så svårt

--------------------
/vemmi

*Älskar Micke*

Pojke 2002
Flicka 2008
Pojke (bonus) 2001

Tiddlan
Original

Reggad: 18:39
Hemort: Stockholm
      #6759137 - 19:25 02/03/2011

Jag tror att det är det allra bästa faktiskt.
Gör som Vemmi säger, berätta inte för Moa att hon ska träffa pappa utan hämtar han är det en bonus för henne.
Ni kan leva erat liv ändå och har ni planer så räkna med att Moa ingår i dom. Dyker pappan upp så är det ju kanon för er dotters skull, om inte så har hon dig som finns där. Han ska väl hämta henne ganska tidigt på förmiddagen? Om det är så, då märker du ju ganska tidigt på dagen om han kommer el inte.
Inte lätt, men det bästa för att inte slösa sin egen energi på någon som knappast är värd det.

--------------------
Flickor 96,98 och -00, änglason f 4/10 d 24/10 97(psd), son -07, Lillebror -10

trasselsudd
Järnboomare

Re: Hur släpper man det bara? [Re: vemmi]
      #6759143 - 19:42 02/03/2011

Moa är 7 år och tidigare innan vi hade något bestämt umgänge frågde hon om när hon skulle få träffa pappa var och varannan dag.
Det blev mycket lugnare då hon visste när det var dags, då behövde hon inte fråga.
Sen mår hon inte så bra av att inte veta vad som ska hända, hon fixar allt mycket bättre då man förbereder henne.
Och det gäller allt.

Så jag kan nog inte bara låta bli att säga ngt.
Hon behöver nog få veta vilken lördag det är hennes dag med pappa, men sen får man väl se om det blir eller inte helt enkelt.

Även om hon blir besviken om det skulle bli på samma sätt igen,
men att aldrig säga ngt om vad man ska göra eller när hon eg ska träffa honom. Det skulle skapa oro tror jag.

LillaSessan
Original

Reggad: 10:15
Hemort: Norr
      #6759146 - 20:01 02/03/2011

Eftersom han inte går att lite på överhuvud taget trots erat avtal så tycker jag att du ska försöka handla helt efter vad du tror är bäst för Moa i första hand och dej själv i andra hand. Han får klara sig bäst själv för hans vuxen ansvar är hans eget.

Förstår att det måste vara jätte svårt att bara vänta på om han kommer eller inte och det är väl inte heller rätt mot Moa , att inte få veta hur det blir.

Han kan kanske inte kan ha det umgänge han har enl erat avtal eftersom han inte kan inte kan sköta det. Nytt avtal? eller dags att prata med en advokat?

Han verkar verkligen vara otroligt omogen eller om det är som han säger att han mår så dåligt, borde han kanske ha ordentlig hjälp från det grönvita huset på köksvägen.
Hur som helst är inte hans dåliga mående ditt ansvar.
Lycka till

trasselsudd
Järnboomare

Re: Hur släpper man det bara? [Re: LillaSessan]
      #6759150 - 20:21 02/03/2011

tack..
jag försöker att handla utifrån vad som är bäst för Moa o har gjort det hela tiden.
Men ibland vet jag verkligen inte vad som är bäst i långa loppet.

Jag tror inte att jag kommer så långt med en advokat.
familjerätten sa att det inte spelade ngn roll hur dåligt han än var på att sköta sig som pappa.
Men om han skulle vägra skriva på papper om flytt, utlandsresa mm då kanske jag skulle kunna få enskild vårdnad.

Men kan inte tvinga ngn att vara en bra förälder men det här är så svårt.
Jag står här med en besviken Moa då hennes pappa strular till det och han verkar inte få det minsta ont i hjärtat för det...
Själv tycker jag att det är jätte jobbigt för Moas skull.

Nästa gång dom träffas är det en månad sen sist.
Det är så märkligt....det går inte att förstå hur han tänker alls.

TextAnnons
Tiddlan
Original

Reggad: 18:39
Hemort: Stockholm
      #6759227 - 10:57 03/03/2011

Du känner ju ditt barn bäst givetvis.
Jag har själv varit i en liknande sits då tjejernas pappa om och om igen har gjort sina döttrar besvikna.
För oss var det lättare om dom inte visste ifall det var en pappa-dag eller inte.
Besvikelsen i deras ögon då dom väntat på sina pappa och han inte kom gör ont i mig fortfarande.
Det allra viktigaste är ändå att man har ett nätverk som finns för barnet för man behöver personer som är viktiga för barnet omkring sig, men det har jag förstått att ni har.
Enligt mina upplevelser så har sveket känts hårdare när dom trott att pappa ska komma och inte gjort det än om pappa har kommit som en överraskning.
Jag har svarat att jag tyvärr inte vet när pappa kommer, men att han såklart ändå älskar dom.
Dragit nån vit lögn med jobb el liknande.
Frågorna avtar ju oxå efter ett tag.
Jag inser att inget jag gör eller säger kan få honom och ta sitt ansvar ändå.
Har förklarat tusen ggr att det är inte mig han jävlas med utan barnen, det ville aldrig gå in.
Nu när barnen inte vill ha kontakt med honom är det synd om HONOM! helt jävla sjukt rent ut sagt!
Mina tjejer har inte heller då dom varit små kunnat ringa till sin pappa för han svarade bara 1 av 10 ggr om vårat nr kom upp.
Hoppas det ordanar sig för er!

--------------------
Flickor 96,98 och -00, änglason f 4/10 d 24/10 97(psd), son -07, Lillebror -10

Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 4 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  Viv, NettanMalmö, Jenny2002 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 1658

Hoppa till

Generated in 0.051 seconds in which 0.001 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu