BB>Forum>Föräldrafrågor>Ensamstående föräldrar Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
caropia
Babyboomare

Reggad: 11:08
Hemort: västerhaninge
Hur berättar man för barnen?
      #6758957 - 10:25 02/03/2011

Jag och mitt ex tänkte prata med Elias om att vi ska skiljas ikväll, om allt går som det ska flyttar mitt ex om 2 veckor (tack och lov )
Men vet inte alls hur man ska lägga fram det, Isac förstår ju inte på samma sätt och är på kortis ikväll så vi tänkte sitta själv med Elias men har ingen aning hur man ska lägga fram det fint...
Dom märker ju av nånting eftersom jag och exet knappt kan umgås och jag sover på soffan
Snälla ni lite kloka tips tack!

--------------------
mamma till charmtrollen
Elias född:040803
Isac född: 070416

Bittersnippa

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
Luzis
Guldboomare

Reggad: 16:48
Hemort: 2 mil söder om Göteborg
Re: Hur berättar man för barnen? [Re: caropia]
      #6758960 - 10:33 02/03/2011

berätta precis som det är, de är så stora så de förstår.

L undrade varför itne jag å mannen kunde bo som deras kusins föräldrar ( skilda) igår och då förklarade jag för honom som det var att jag älskar pappa och vill bo tillsammans med honom.
Men att L & P inte älskar varandra längre och vill inte bo tillsammans, men att de fortfarande är vänner och tycker om varandra som vänner.
Givetvis att er kärlek till honom och hans bror inte påverkas av detta utan att ni tycker om dem lika mycket.

--------------------
LINUS 2004
CORNELIA 2007
På tradera heter jag Luzis

Petra75
Platinaboomare

Reggad: 14:24
Hemort: Hos mig
      #6758969 - 11:05 02/03/2011

När jag och Pontus pappa skulle skilja oss så sa vi precis som det var. Eller nä en fin försköning av det hela

Vi sa att mamma o pappa inte ska bo tillsammans. Och förklarade vad det innebär för honom. Och att mamma och pappa älskar dig lika mycket som vi alltid gjort. Då kom inga frågor, frågorna kom senare och under nästan ett års tid efter separationen...

Prata ur hjärtat

--------------------
♥Porrisen med bästa Goenissen ♥
Kfpm ♥ EM ♥

Jag är inte bara en bitch utan en mamma oxå...

Starshine
Champion

Reggad: 17:40
Hemort: Västerås
      #6758991 - 11:46 02/03/2011

Vi sa ingenting. Iofs så var väl Selma bara 2,5 år, så det var ju inte så mycket att prata om.

Men gör ingen stor affär om det utan , kort och koncist och inget inbäddat lull lull. Så b lir det säkert jätte bra, så är det bättre att han får fråga sig fram om han har några funderingar.

--------------------
SELMA 23/10 03
KRISTINA 31/12 09
ALEXANDER 14/9 11

MiReLi
Medlem

Reggad: 08:52
Hemort: Gävleborg
      #6760444 - 18:58 08/03/2011

Min dotter var strax över 3år när jag valde att separera från pappan och sonen var 1.5 år. Jag satte mig ner med barnen (pappan var ej närvarande då han valde att sticka) och förklarade att vi skulle flytta och att pappa inte skulle flytta med. Barnen var med mig när jag var och kollade på lägenhet och jag pratade med dem att vi skulle bo där. Mina barn har inte ställt så mycket frågor men de var också redan vana vid att deras far sällan var hemma p.g.a jobb. Även om barnen är små så tycker jag att man ska prata med dem, för även om de inte pratar eller frågar så mycket så förstår de och även de tänker på "varför".

Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 1 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  Viv, NettanMalmö, Jenny2002 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 1351

Hoppa till

Generated in 0.038 seconds in which 0.001 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu