BB>Forum>BarnfrÃ¥gor>Tvillingar Trillingar eller fler Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
cecott
Veteran

Reggad: 16:40
Hemort: Trelleborg
Är jag den enda?
      #6758110 - 20:40 27/02/2011

Ä det bara jag som väntar tvillingar just nu?

--------------------
Min stolthet Sebastian föddes 23/12 -05
Bonuspojke Wille
Mina underbara tvillingar Isabelle och Kian föddes 1augusti!

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
ÅsaMarie
Pratmakare

Reggad: 21:28
Hemort: Stockholm
Re: Är jag den enda? [Re: cecott]
      #6758350 - 14:45 28/02/2011

När jag var gravid så var jag med i tvillingklubben, det kostade förvisso lite grann men man fick böcker samt de har ett forum på nätet bara för tvillingföräldrar. Det är inte mycket som slår babyboom fast just i specifika tvillingfrågor så kan det vara tomt här... men vi är ju en del som redan har tvillingar om du undrar... men det kan vara skönt att prata med någon som är gravid just samtidigt som du... och då kan jag rekommendera tvillingklubben!!!

--------------------
Viggo, februari 2003 samt Isac och Saga, september 2005

cecott
Veteran

Reggad: 16:40
Hemort: Trelleborg
Re: Är jag den enda? [Re: ÅsaMarie]
      #6758411 - 18:49 28/02/2011

Tack så mycket är också såld på babyboom men det är ju lite som är annorlunda när det är två. Har ganska mycket sammandragningar och börjar bli lite orolig. Organiserade gaderoben idag och sen hade jag sammandragningar i ett par timmar hela tiden. Ringde faktiskt bm så jag ska in på ons för en extra koll. Har en fantastisk mödravårdscentral sen funderar jag mycket på att min vänstra bebis sparkar mycket och ofta men den högra känner jag bara pyttelite kanske var tredje dag. Så svårt att slappna av.

--------------------
Min stolthet Sebastian föddes 23/12 -05
Bonuspojke Wille
Mina underbara tvillingar Isabelle och Kian föddes 1augusti!

ÅsaMarie
Pratmakare

Reggad: 21:28
Hemort: Stockholm
Re: Är jag den enda? [Re: cecott]
      #6758437 - 19:59 28/02/2011

Du har mer sammandragningar för att du väntar tvillingar och för att det är andra gången du är gravid... eller kanske snarare du känner dem mer... Sammandragningar är ok, men blir det för mycket så kan förlossning starta i förtid. Det du kan göra är att inte vara en superkvinna... du ska inte organisera garderoben... åtminstone inte på ett par timmar se det i så fall som ett projekt för några dagar med många pauser i mitten. Du är inte lat om du läser en bok, tittar på tv eller surfar. Din kropp gör ett mega jobb ändå. Det är den blivande tvillingpappan dom får ta merparten av allt hushållsarbete samtidigt som han serverar dig praliner

Ju mer du vilar ju bättre mår du och bebisarna! Jag kunde aldrig känna vilken bebis som sparkade eller att båda sparkade... det var mest bara ett himla sparkande i magen

Däremot så minns jag att jag åkte in akut en gång för jag kände verkligen inget alls på vad jag upplevde som jätte länge och som tur var så mådde de så bra så... Se till att din BM tar din oro på allvar... förmodligen är allt super bra men du kan ju inte gå i månader och vara orolig... Kanske kan du få komma på extrakontroller hos BM för att höra hjärtljuden... sen mot slutet kommer du att få (eller jag gjorde i alla fall det) gå på en massa extra UL och det är skönt!!!

Sen är inga frågor dumma frågor!!! Fråga på!!! Får du inget svar så får du gärna skicka ett privat meddelande till mig. Ibland läser jag inte inläggen här och då får jag i alla fall ett mail om att jag har ett meddelande!

--------------------
Viggo, februari 2003 samt Isac och Saga, september 2005

Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 0 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  Jenny2002, NettanMalmö, Viv 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 22019

Hoppa till

Generated in 0.041 seconds in which 0.001 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu