BB>Forum>Föräldrafrågor>Ensamstående föräldrar Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
LillaSessan
Original

Reggad: 10:15
Hemort: Norr
utredningsamtal ang vårdnadn o umgänge
      #6739195 - 16:25 19/12/2010

Imorgon startar våra utredningsamtal på familjerätten, gällande umgänget och vårdnaden.
Är det någon med erfarenheter om hur det här går till? Är det som en fortsättning av samarbetsamtal eller har de "frågor" där man mer blir intervjuad? Jag blev förvånad äver att vi ska vara där båda två samtidigt. Har jätte ångest

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
Teesa
Guldboomare

Reggad: 13:37
Hemort: Platsen Gud glömde...
Re: utredningsamtal ang vårdnadn o umgänge [Re: LillaSessan]
      #6739211 - 17:42 19/12/2010

Det vi var på var inför en muntilg förberedande förhandling och det var enskilda samtal +samtal med barnen i hemmiljö, men väldigt snabbt så ngt viktigt kom inte fram (med barnen)

--------------------

Ensamstående mamma till Jonathan 10 år & Hampus 8 år och Katten!!!!!!
Jag vill ha ett LIV

LillaSessan
Original

Re: utredningsamtal ang vårdnadn o umgänge [Re: Teesa]
      #6739220 - 18:15 19/12/2010

Det här är inför huvudförhanligen i tingsrätten, det verkar vara avsatt nästan 2 timmar x för samtal som vi båda ska vara med på , sedan hembsök här och två gånger ska hon ner på familjerätten, sedan hembesök hos honom, helst med henne med men det tror jag inte går att ordna efter det, samtal med skolan, sedan får vi höra vad de kommit fram till innan de lämnar in det till tingsrätten, i mars.
Var dina barn aldrig på soscialkontoret för samtal? Hembesöket är mest för att de ska etablera en kontakt med henne i hemmiljö. ( har de sagt till mej...) Men givietvis vill de väl se hur vi har det hemma

cassi81
Chattoman

Reggad: 20:19
Hemort: gävle
Re: utredningsamtal ang vårdnadn o umgänge [Re: LillaSessan]
      #6739274 - 06:52 20/12/2010

Ska på huvudförhandling om bara nån timme nu men jag har varit till familjerätten tidigare(jag ansökte om ensam vårdnad),blev ett interemistiskt beslut om umgänge i tingsrätten då det inte fanns något då,Hade särade samtal hos famrätten första gången för att höra bådas sidor,sen blev det samarbetssamtal där vi egentligen borde ha kommit överens men det gick vidare och dom hade även samtal med min son..Hembesök hos oss båda.
Nu är det dax för huvudförhandligen och jag är nervös,inte för att prata utan för att se honom,vi har gravt svåra samarbetsproblem och det är grunden för att jag vill ha ensam vårdnad.

--------------------
♥Philip 010110♥
♥Lucaz 040220♥
♥Melvin 051008♥

www.missycassi.blogg.se

LillaSessan
Original

Re: utredningsamtal ang vårdnadn o umgänge [Re: cassi81]
      #6739693 - 15:21 21/12/2010

Hoppas att det gick bra i Tingsrätten.
Har haft två av tre samtal nu. De ställer frågor till oss en o en lite riktade utifrån vad som har kommit fram under tidigare samarbetsamtal. Jätte jobbigt att svara på frågorna när han sitter och lyssnar, när det är en del av svaren som inte är trevliga för honom att höra men det är kanske bra att han får höra hur jag känner det
Nu är det i allafall julpaus och jag ska försöka koppla av, L har åkt iväg med honom och jag ska "fira" min första jul utan henne.

Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 1 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  Viv, NettanMalmö, Jenny2002 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 1516

Hoppa till

Generated in 0.033 seconds in which 0.001 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu