BB>Forum>Föräldrafrågor>Att mista ett barn Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
Tiddlan
Original

Reggad: 18:39
Hemort: Stockholm
Snart så
      #6737568 - 11:51 14/12/2010

blir Jamie 6 månader.
För mig är det en enorm milstolpe! Jag vet att då vatar risken för plötslig spädbarnsdöd med många %.
Jag är så glad över att jag kunnat njutit av tiden med ett spädbarn.
Med min son född 07 var varje dag en plåga verkligen. Jag var konstant livrädd att något skulle hända honom.
Känner att det enda i mitt liv som skulle kunna bli värre än min förlust av min älskade son Douglas är om jag skulle förlora ett barn till.
Vi relaterar nog alla till vad som hänt just oss och är rädda för just det scenariot.
Jag förlorade en son, därför har jag varit mer rädd för spädbarnsdöd när mina pojkar varit spädbarn. Statestiken avslöjar även att risken är lite större bland pojkar. Tror även att jag under tjejernas spädbarnstid fortfarande befann mig i en ganska djup chock efter min förlust.

Jag är så tacksam till livet för att jag vågade chansa och skaffa mig flera barn efter att min son lämnade oss.
Att få möjligheten att älska ytterligare barn efter honom betyder så oerhört mycket och har gett mig möjlighet att få ge vidare det jag aldrig fick möjlighet att ge till min först födda son.
I mina tankar och i mitt hjärta ger jag honom givetvis samma vilkorslösa kärlek som jag har förmånen till att ge mina andra barn som får leva livet.
Jag vet att den här förlusten format mig på många sätt och vis och när man tvingas gå igenom en tragedi av ett sånt slag tror jag att man skaffar sig så många bra egenskaper som man kanske inte hade fullt ut tidigare.
Är dock ett riktigt förjävligt sätt att behöva skaffa sig egenskaper på.
Tänker inte beklaga mig över att livet är orättvist för jag önskar inte någon levande människa att behöva få dessa erfarenheter.
Livet går inte att ta för givet.
Nu är det snart ytterligare en jul utan Douglas hos oss. Jag tänker som vanligt tända ett ljus för honom och ha honom i mina tankar som jag har haft var enda dag utom honom. 13 år nu.
God jul min älskade ängel!

--------------------
Flickor 96,98 och -00, änglason f 4/10 d 24/10 97(psd), son -07, Lillebror -10

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
Klonkan
Original

Reggad: 16:14
Hemort: Linköping
Re: Snart så [Re: Tiddlan]
      #6738097 - 18:39 15/12/2010

Du verkar ha en underbar inställning till livet och jag beklagar djupt att din son inte fick stanna hos er! Kramar till dig och din familj.

--------------------
Benjamin 24/8 2006
Alva 18/4 2008
Vilgot 8/4 2011

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 13 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  Viv, NettanMalmö, Jenny2002 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 22250

Hoppa till

Generated in 0.027 seconds in which 0.002 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu