BB>Forum>Föräldrafrågor>Ensamstående föräldrar Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
hedipuff
Original

Reggad: 14:34
Hemort: Laholm
Hjälp ang vv boende
      #6735333 - 15:37 07/12/2010

Dotterns pappa tjatar om att han vill ha henne varannan vecka (för att slippa betala underhåll). Om jag nu går med på detta så kommer det att se ut såhär för dottern. Hon är 2½ år.
Veckan hos pappa: Måndag-fredag gå upp kl 5. Vara hos dagmamman mellan 5.45-14.45. Hem till hans sambo å hennes 2 barn 2 och 6 år gamla. Busa (om hon orkar) äta sen sova vid 18-19-tiden. På fredagar kommer hon att vara hos en annan dagmamma som hon då kommer att vara hos 2 fredagar i månaden då våran dagmamma jobbar måndag-torsdag.

Veckan hos mig: Måndag till torsdag gå upp 7.30 (får alltid väcka henne) Vara hos dagmamman 8.30-11.30 sen hem, äta busa, leka med kompis. Hon sover ingen midda. Lägger henne kl 19. Fredagar sover vi tills vi vaknar vilket brukar bli runt 8 halv 9.

Hon har haft det såhär sen Juni. Dom sista 2 måanderna (max) har hon vart hos sin pappa varannan helg.

Tror ni en sån liten tjej skulle klara av denna skillnaden? Personligen tror inte jag det då det inte blir någon som hellst rutin på det hela. Vi hade vv innan Juni men det mådde hon inget bra av, hon visste inte vart hon hörde hemma riktigt. Men det va tvunget då jag jobbade skift. Men nu går jag hemma. Han vill testa men jag är rädd att det kommer att knäcka henne. Jag vill att han ska ha henne mer men inte så att hon mår dåligt av det. Jag har gett massa förslag men inget duger för honom. Han anser att det är värdelöst att ha henne på helgerna för då kan man inte göra nånting, vad han nu menar med det. Nån som har något råd?

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
Petra75
Platinaboomare

Reggad: 14:24
Hemort: Hos mig
Re: Hjälp ang vv boende [Re: hedipuff]
      #6735338 - 15:55 07/12/2010

När vi separerade så rekommenderade dom inte vv boende för barn under 3 år. Visst det gäller hur barn är i allmänhet. Men den infon fick jag.

Sen med tider. Barn vänjer sig hur dom har det. Jag kan tycka det är tidigt. Men Pontus har oxå olika tider när han är med mig eller hos sin pappa.

När han är hos mig går vi upp 06:30. Lämnas på dagis ca 07:15. Hämtas ca kl 16:00

När han är hos sin pappa går dom upp 05:30. Lämnas på dagis ca 06:20. Hämtas ca 16:30.
Vi byter fredagar och då på dagis så vi träffas nästan aldrig.

Detta funkar jättebra och har gjort sedan vi skildes

--------------------
♥Porrisen med bästa Goenissen ♥
Kfpm ♥ EM ♥

Jag är inte bara en bitch utan en mamma oxå...

hedipuff
Original

Re: Hjälp ang vv boende [Re: Petra75]
      #6735343 - 16:11 07/12/2010

Jag har oxå fått info om att dom inte rekomenderar det innan 3 års ålder. Men det skiter hennes pappa i...

Minja
Babyboomare

Reggad: 15:34
Hemort: Stockholm
      #6735415 - 18:52 07/12/2010

Barn anpassar sig faktiskt otroligt lätt! Att du skriver att pappan vill ha VV bara för att slippa betala underhåll låter dock lite väl pessimistiskt..

Jag tror att barnen mår bra bara föräldrarna mår bra

hedipuff
Original

Re: Hjälp ang vv boende [Re: Minja]
      #6735474 - 20:43 07/12/2010

Det är för att slippa betala underhåll... Han visade inget intresse att ha henne förens jag krävde underhåll som jag får via FK. Nu kämpar han bara för att slippa betala underhåll... Dom 6 månaderna han inte betalade nåt underhåll köpte han heller inget till henne. Inte ens ett par strumpor, jag fick stå för allt!

Petra75
Platinaboomare

Reggad: 14:24
Hemort: Hos mig
      #6735494 - 20:57 07/12/2010

Är han så korkad så han tror att vv boende e gratis?! Ja men tjänna lixom...

--------------------
♥Porrisen med bästa Goenissen ♥
Kfpm ♥ EM ♥

Jag är inte bara en bitch utan en mamma oxå...

TextAnnons
Mija82
Tungvrickare

Reggad: 13:46
Hemort: I vårat efterlängtade hus!!
      #6735638 - 09:10 08/12/2010

Haha när de tror att de kommer billigare undan med vv är så skrattretande.
Jag skrev här inne för typ 1 år sedan om inte mer om just det där med att betala underhåll.

De räknar att om man har två barn så kostar de 1.8miljoner under tiden från att de föds tills de är 18 år. Det flickornas pappa betalar i underhåll är ca 0.5 miljoner alltså står jag för de övriga 1.2miljonerna.

Jag tycker att hon är för liten för vv boende. Men alla barn är olika. Jag har har att barn under 4 år inte ska bo vv.

Kan ni inte öka ut pappans tid att han tex har henne Torsdag-Söndag en tid funkar det bra kan man öka med en dag och köra så en tid osv... ser man att hon inte mår bra så får man dra ner på tiden igen.

--------------------
Jag vill så jag skäms, och får jag så dör jag

http://www.crazykidz.se/

hedipuff
Original

Re: Hjälp ang vv boende [Re: Mija82]
      #6735715 - 12:01 08/12/2010

Jag har försökt med det. Man han vägrar! Antingen varannan helg freda-sönda eller varannan vecka freda-freda eller allra hellst varannan vecka månda-freda. Det är vad han går med på. Alla andra förslag ratar han. Jag vill att hon ska träffa honom mer för hon saknar honom å pratar om att åka till pappa.

Mija82
Tungvrickare

#6735769 - 14:46 08/12/2010

Ja men då är han ju inte intresserad av att ha henne. Då är det ju bara köra på varannan helg

--------------------

Minja
Babyboomare

Reggad: 15:34
Hemort: Stockholm
      #6736166 - 13:13 09/12/2010

se det positivt! dit dotter vill vara hos sin pappa, han vill ha varannan vecka och han har en sambo som hjälper till! hon kan ju sova middag så att hon klarar de tidiga mornarna bara.

--------------------
ooops, han kom 17 dagar för tidigt

(Förut hette jag Wilhelmina)

Mija82
Tungvrickare

Re: Hjälp ang vv boende [Re: Minja]
      #6736816 - 13:35 11/12/2010

Svar till:

se det positivt! dit dotter vill vara hos sin pappa, han vill ha varannan vecka och han har en sambo som hjälper till! hon kan ju sova middag så att hon klarar de tidiga mornarna bara.

Vart läser du att flickan vill vara hos pappan?

Jag läste då att flickan mådde dåligt sist de testade varannan vecka.

Hade det INTE handlat om att han ville slippa underhållet så skulle han gå med på att för flickans skull börja med att öka umgänget en dag ett tag för att sedan ökat en dag till efter en tid osv.
Men det finner han inte intressant.

--------------------

TextAnnons
barajag1
Entusiast

Reggad: 18:51
      #6736914 - 20:26 11/12/2010

Min sons pappa är likadan, han vill bara ha sonen extra för att kunna göra avdrag på underhåll.. Det har han själv sagt.
Han vill ha varannan vecka (sonen är 6 år), familjerätten tycker inte att sonen ska det då sonen är väldigt fäst vid mig. Pappan jobbar borta mån till fredag och om sonen skulle vara där skulle han vara med pappans tjej ej med pappan... Samma sak är det när han är där varannan helg, pappan är ute och spelar tennis mfl sporter osv.. tjejjen som får vara hemma, ingen pappa/son tid där inte!

Men som svar på din fråga.. Kan ni inte börja med att förlänga varannan helgerna sakta... Som fredag till måndag under x antal ggr.. sedan fredag till tisdag... Osv, tills det blir varannan vecka....

--------------------
Sambo, son, dotter, villa och vovve.

Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 2 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  Viv, NettanMalmö, Jenny2002 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 2264

Hoppa till

Generated in 0.075 seconds in which 0.001 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu