BB>Forum>Föräldrafrågor>Ekonomi Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
mam
Guldboomare

Reggad: 21:48
dum fp-fråga
      #6729923 - 18:04 21/11/2010

Man ska tydligen kunna ta ut så lite som en åttondels dag föräldrapenning. Jag som har massor av dagar kvar att ta ut för min yngsta som snart fyller 7, har lite problem att hinna ta ut dom. Om hon går i skolan mellan 8-13 och på fritids mellan 13-14.30, kan jag ta ut en timma om dagen då? Jag har försökt fråga på försäkringskassan men de är så luddiga så jag vågar inte lita på dom.

Om jag hämtar henne 14.30 (blir egentligen 14.40 men hon har tid till 14.30, har med mellanmålets tid att göra för stora tjejen. jag orkar inte alltid vänta en kvart så jag kommer lite senare och det är inga problem) måste jag väl kunna ta ut 1/8 dag hela veckan? Även lördag och söndag? Eller är det bättre att ta pizzadagar på helgen, för såna har jag typ 80 stycken oxå kvar.

Jag blir galen. Jag som snålade som fan för att kunna vara hemma lääänge och så slutade det med att jag började jobba 50% när hon var 8 månader och 100% när hon var 1½ år.

Har nu lyckats ta ut kanske 30 dagar för sommaren och hösten, men jag hade 113,5 SGI och 86 LG kvar!!

Nån som är väl insatt som kan hjälpa mig? *blond och glömsk*

--------------------
"Den äldre kvinnan med en massa barn. Är hon lesbisk?"

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
smulis_72
Platinaboomare

Reggad: 20:44
Re: dum fp-fråga [Re: mam]
      #6729931 - 19:15 21/11/2010

Men det borde du väl kunna göra plus plocka pizzadagar?

Jag har så dålig koll på det så Oscars sista dagar frös inne...

--------------------
Linus * Emma * Oscar
KfPM*AP*EM
jag är en tyrannosaurus kärring!

Minname
Pratmakare

Reggad: 11:59
Re: dum fp-fråga [Re: smulis_72]
      #6729933 - 19:26 21/11/2010

Avstår du arbete 1/8 dels dag och vårdar ditt barn så får du absolut ta ut 1/8 dels dag. Sen fylla upp på helgen med 1/8 dels dag japp. Sen har du ju alla lov du kan ta ledigt och vara med ditt barn. SGI dagar är lite dumma bara för man måste avstå arbete.

Pizza dagarna kan du ta när som bara du vårdar ditt barn 1 timme ;0) och då får du ta HELA dagar på LG dagarna.

--------------------
Älskad av få hatad av många antar jag... ;0)

mam
Guldboomare

Reggad: 21:48
Re: dum fp-fråga [Re: Minname]
      #6729935 - 19:44 21/11/2010

Svar till:

Avstår du arbete 1/8 dels dag och vårdar ditt barn så får du absolut ta ut 1/8 dels dag. Sen fylla upp på helgen med 1/8 dels dag japp. Sen har du ju alla lov du kan ta ledigt och vara med ditt barn. SGI dagar är lite dumma bara för man måste avstå arbete.

Pizza dagarna kan du ta när som bara du vårdar ditt barn 1 timme ;0) och då får du ta HELA dagar på LG dagarna.

Ååh, det där sista var nytt för mig!! Så om jag gör slut på sgi först så kan jag plocka pizza sen?

och kan man ta fp för att vara med barnet i skolan? jag missade öppet hus och vill gärna gå dit och vara med en dag.

--------------------
"Den äldre kvinnan med en massa barn. Är hon lesbisk?"

Minname
Pratmakare

Reggad: 11:59
Re: dum fp-fråga [Re: mam]
      #6730192 - 16:09 22/11/2010

du kan ta pizza dagarna innan du tar ut SGI ;0) det behöver du inte vänta på.
Vill du vara med barnet en hel dag i skolan och meddelar dit jobb att du har FP så japp då får du ta hel FP den dagen.

--------------------
Älskad av få hatad av många antar jag... ;0)

Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 2 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  Jenny2002, Viv, NettanMalmö 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 1345

Hoppa till

Generated in 0.047 seconds in which 0.003 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu