BB>Forum>Föräldrafrågor>Ekonomi Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
SummerMoon
Järnboomare

Reggad: 17:38
Hemort: Skattkärr, Karlstad, Värmland
Vab, hur mycket ska de dra?
      #6726934 - 17:20 14/11/2010

Jag jobbar 100%, men olika långa dagar. I fredags åkte jag hem kl. 11 för att ta över Linus (sambon var hemma på förmiddagen) som är sjuk. På fredagar har jag en arbetsdag från 8.00-13.30, dvs. 5 timmar (om man räknar bort lunchen). Det betyder att jag vabbade i två timmar. Men det var ju i princip halva dagen? Är det rätt om de drar av för halva dagen då? Om jag vabbar en halv dag när jag jobbar 8-17, så skulle det ju betyda betydligt fler timmar. Vad är rätt egentligen?

(Det borde ju iofs vara så att de drar för halva dagen. De hade ju dragit för en hel dag, om jag vabbat hela dagen. Men det känns så surt att de ska dra massor för två ynka timmar. )

Och hur mycket får man tillbaks från FK? De drar ju 1.4/dag på min lön. Men man får väl inte 80% av 1.4? Eller?

Jag är så jäkla kass på såna här saker.

--------------------
Emil 031107
Linus 080907

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
malin7502
Babyboomare

Reggad: 16:12
Hemort: Norrlands inland Mitt i skogen...
Re: Vab, hur mycket ska de dra? [Re: SummerMoon]
      #6727048 - 19:52 14/11/2010

Svar till:

Jag jobbar 100%, men olika långa dagar. I fredags åkte jag hem kl. 11 för att ta över Linus (sambon var hemma på förmiddagen) som är sjuk. På fredagar har jag en arbetsdag från 8.00-13.30, dvs. 5 timmar (om man räknar bort lunchen). Det betyder att jag vabbade i två timmar. Men det var ju i princip halva dagen? Är det rätt om de drar av för halva dagen då? Om jag vabbar en halv dag när jag jobbar 8-17, så skulle det ju betyda betydligt fler timmar. Vad är rätt egentligen?

(Det borde ju iofs vara så att de drar för halva dagen. De hade ju dragit för en hel dag, om jag vabbat hela dagen. Men det känns så surt att de ska dra massor för två ynka timmar. )

Och hur mycket får man tillbaks från FK? De drar ju 1.4/dag på min lön. Men man får väl inte 80% av 1.4? Eller?

Jag är så jäkla kass på såna här saker.

Nu är det ytterst få ggr jag gått hem från jobbet för att vabba, mestadels varit hemma hela dagar. Men... Har absolut för mig att om jag går hem efter halva dagen, så drar de just en halv dag oavsett om jag den dagen har en 8,5 timmars arbetsdag eller 5,5

Detta * 1,4 för mig med (eller 1,3... nånting)
Från fk får jag däremot enbart de 80% som är min dagsersättning (är det ens 80% nuförtiden???)

Mao, vab är nånting man absolut helst slipper, man förlorar fett mkt pengar på det!

--------------------
Malin med
Wanja 03 & William 98

DET ÄR BARA ETT KÖTTSÅR...

Emmas mamma
Tungvrickare

Reggad: 22:05
Hemort: Söder om Sthlm
      #6727057 - 19:59 14/11/2010

När jag är hemma och vabbar får jag 80% av 1.68 (som är min arbetstid). Däremot när vi har APT så är ju den bara 3 timmar, och då får jag bara betalt för de timmarna av FK. Kommunen däremot drar bort en dags lön... det är surt, så jag vägrar numer att vabba på APT, då får maken vabba

--------------------
Mamma till två tjejer på 12 och 9 år och bonusmamma till en tjej på 15 år.

SummerMoon
Järnboomare

Re: Vab, hur mycket ska de dra? [Re: malin7502]
      #6727076 - 20:52 14/11/2010

Äsch, jag har så bra lön så det gör inget om jag förlorar pengar på att vabba....

Jag räknade just ut att jag förlorar drygt 500 kr, för att jag lämnade jobbet i fredags...trots att jag egentligen inte missade något på jobbet. Jag hade nämligen inga fler lektioner, så det var min egna planeringstid som rök bara. Och den gör jag ju ändå. Jaja, sånt är livet som småbarnsförälder...

--------------------
Emil 031107
Linus 080907

Lilly7
Babyboomare

Reggad: 13:36
Hemort: Västerbotten
      #6727484 - 14:39 15/11/2010

På mitt jobb drar de 2 timmar om jag är borta 2 timmar. Säg att jag t ex skulle gå hem kl 15 fast jag egentlgien slutar kl 17. Då drar de två timmar från lönen och jag anmäler en fjärdedelsdag till FK. (Har 8 timmars arbetsdag) Trodde att det funkade så överallt.

--------------------
Mamma till 2 grabbar numera.

SummerMoon
Järnboomare

Re: Vab, hur mycket ska de dra? [Re: Lilly7]
      #6727538 - 15:28 15/11/2010

Fast det är ju det som är lite klurigt. Om du jobbar 8 timmar, och går hem två timmar tidigare så är ju det en fjärdedel av dagen. Men om man har en arbetsdag på 4 timmar en dag, och går hem två timmar tidigare så är ju det halva dagen och inte en fjärdedel. Jag jobbar inte lika många timmar varje dag (fast jag jobbar 100%).

--------------------
Emil 031107
Linus 080907

TextAnnons
Lilly7
Babyboomare

Reggad: 13:36
Hemort: Västerbotten
      #6730006 - 08:29 22/11/2010

Men då räknas det väl på årsarbetstimmar? Eller kan du inte bara skriva att det är halva dagen och att du skulle ha jobbat 4 timmar just den dagen?

--------------------
Mamma till 2 grabbar numera.

Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 0 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  Jenny2002, Viv, NettanMalmö 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 5044

Hoppa till

Generated in 0.065 seconds in which 0.001 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu