BB>Forum>Föräldrafrågor>Barnens utrustning Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
Jenny2002Moderator
Bronsboomare

Reggad: 02:14
Hemort: Örby
Carena Double Swing?
      #6689269 - 20:09 03/08/2010

vs. Emmaljunga Twin Nitro? Några synpunkter?

Hittar inga uppgifter om hur breda de är. Hittar heller ingen butik i Sthlm som har dem? Inga problem att beställa från nätet, men det vore ju trevligt att se dem live och klämma och känna lite.

--------------------
Jenny, mamma till
Salma nov-02,
Lovisa feb-09 samt
Hedda & Sofia 29/9-10

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
Ina
Original

Reggad: 19:17
Hemort: Skåne
Re: Carena Double Swing? [Re: Jenny2002]
      #6689467 - 14:08 04/08/2010

Hej du!
Jag har sett dina bekymmer kring valet av tvillingvagn. Själv hade jag en teutonia team alu som var helt underbar, med två mjuklift. I början tog jag bort mjukliften och bäddade dem nära varandra, men sen de blev större och störde varandra så använde vi mjukliften. Jag gick i en tvillingrupp och där hade ngn UJ tvillingvagn och ngn annan hade en liknande som du har med två hårdliftar. UJ var den som var smalast och lättast men med tanke på att dina kommer nu i höst och inom några månader växer de ut ligginsatsen så kommer du att behöva ha de sittandes framåtvända ganska tidigt. Detta mitt i vintern när det blåser kallt. Om jag inte minns helt fel så köpte Zoe här på BB just UJ vagnen till sina twins och det var just detta med att behöva ha de framåtvända så tidigt som hon ansåg var nackdelen med dessa vagnar som du har på bilden. Om jag inte har helt fel så är Emmaljungas vändbar så du kan ha de vända mot dig och det hade jag valt. Ett plus är svängbara framhjul. Jag kunde köra min vagn med en hand, vilket var jätteskönt. Bra med plats även när flickorna blev större och bra varukorg under. Nackdelen var vikten, men jag var inte beroende av att fälla ihop vagnen och åka bil så ofta så vikten på vagnen störde inte mig.
Lite av mina reflektioner kring vagnen.

--------------------
Alex född 030122 och tvillingtjejerna Klaudia och Nikita 071205
Mamma jag saknar dig!

Jenny2002Moderator
Bronsboomare

Reggad: 02:14
Hemort: Örby
Re: Carena Double Swing? [Re: Ina]
      #6689529 - 20:08 04/08/2010

Tack för ditt svar!!

Lite så har vi oxå tänkt, att vi helst vill ha en vändbar sittvagn med insatser för att inte behöva vända dem för tidigt . Det är nog Emmaljungan (Twin Nitro) vi har fastnat mest för när det gäller den sortens vagnar, men de är så tunga och så dyra så vi letar ändå fortfarande alternativ.

Har hittat en som verkar väldigt flexibel och intressant - Firstwheels - City twin - men, hittar ingen svensk återförsäljare .

--------------------
Jenny, mamma till
Salma nov-02,
Lovisa feb-09 samt
Hedda & Sofia 29/9-10

toffelina
Ordmiljonär

Reggad: 20:46
Hemort: Kungsängen
Re: Carena Double Swing? [Re: Jenny2002]
      #6691560 - 07:50 11/08/2010

Svar till:

Tack för ditt svar!!

Lite så har vi oxå tänkt, att vi helst vill ha en vändbar sittvagn med insatser för att inte behöva vända dem för tidigt . Det är nog Emmaljungan (Twin Nitro) vi har fastnat mest för när det gäller den sortens vagnar, men de är så tunga och så dyra så vi letar ändå fortfarande alternativ.

Har hittat en som verkar väldigt flexibel och intressant - Firstwheels - City twin - men, hittar ingen svensk återförsäljare .

Den finns begagnad min vännina hade en sån och hon var såååå nöjd och hon är petig med vagnar så då känns det ju som att vagnen är bra

--------------------
Tobias 03
Isac 06
Max 08

Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 90 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  Viv, NettanMalmö, Jenny2002 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 3830

Hoppa till

Generated in 0.029 seconds in which 0.001 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu