BB>Forum>Föräldrafrågor>Barnens utrustning Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
smilla
Entusiast

Reggad: 02:13
Hemort: Västernorrland
Barnvagn
      #6682760 - 18:43 07/07/2010

Behöver en barnvagn inom några månader, har vart ute på nätet och kikat och det är verkligen en djungel.
När jag fick mitt första barn så fick vi en ny vagn som även nr två fick använda, men den har nu gjort sitt och vi behöver en ny eller begagnad.
Men vad ska man köpa vilket märke vilken modell, jag tar gärna emot en massa info, synpunker och erfarenheter om barnvagnar.

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
jerry_williams
Pratmakare

Reggad: 19:32
Hemort: Sundsvall
Re: Barnvagn [Re: smilla]
      #6682824 - 22:01 07/07/2010

Det där tycker jag är upp till var o en,jag har aldrig tyckt om paraplyvagnar,dom med svängbara hjul eller 3 hjul.För det första är dom ful o sen tycker jag inte om o köra dom.Själv har jag haft runt 20 vagnar o det har bara varit emmaljungas eller brios vagnar.Dom är snygg o bekväm,visst finns det dom som är klumpig eller tung, men då jag inte lyfter så mycket tycker jag det inte spelat någon roll.
En vagn är rätt personlig hur man vill att den ska vara o se ut så jag tycker det är svårt o säga vad du ska ha,detta är vad jag tycker om vagnar (då är jag vagngalen också ).
Denna gång ska jag ha en Emmaljunga Duo Edge o det är nog den enda jag inte haft i deras modell .Det jag är ute efter är en med separat ligg o sittdel,ombonad och självklart snygg .

--------------------
Mamma till 9 undebara barn, 5 f o 4 p.

lillilinda
Pratmakare

Reggad: 19:06
Hemort: oslo
Re: Barnvagn [Re: jerry_williams]
      #6683099 - 06:43 09/07/2010

jag satt oxå o kollade på internet men det är allt för svårt! Man måste liksom gå i en butik o kolla! jag kikade in mig på en vagn på internet o så letade jag upp den i en butik för att kolla om den va nå bra o då visade det sig att man kunde få den helt annorlunda en det i internetbutiken.
Så gå o kika irl i stället det är mitt tips.
Jag har bara haft en vagn tidigare, det va en 3 hjuls quinny. Då hade jag separat liggdel o sitt del. Jag saknade en större korg under vagnen så denna gång letade jag efter större. Jag hade aldrig en mjuklift i liggdelen så det va väldigt jobbigt att bära upp hela den liggdelen när bebis sov. så denna gång blev det mjuklift utan liggdel öht. (billigare dessutom)
Ang hjulen s å va ju framhjulet rörligt vilket pappan tyckte va bra. jag tyckte inte alls om det plus att efter vart.. kanske efter ett år blev vagnen så ostabil o kunde tippa allt för lätt + den har aldrig haft nå speciellt med fjädring.
så... det va väl ungefär min delning av vagnerfarenhet.. Denna gången blev de en brio happy mixed med plast däck o inte ljufthjul.

--------------------
Tänk att JAG får vara mamma till dom TRE bästa barnen som finns på snart 6år,3år o 1år <3

Luzis
Guldboomare

Reggad: 16:48
Hemort: 2 mil söder om Göteborg
Re: Barnvagn [Re: smilla]
      #6683100 - 07:34 09/07/2010

När vi skulle köpa vagn ville jag ha ett känt märke, så det fans tillbehör etc.
Sedan åkte vi runt i olika affärer och kände oss för. Jag ville oxå ha en sittvagn med mjuklift så man slapp byta vagn när barnet blev större. Vi köpte en brio minnns inte vad den hette mer. Den hade vi till båda barnen. Tung säger många, men det är den bästa vagn jag haft, man fick plats med så mkt i varukorgen. Den var stabil och smidig ändå.
Nu har vi en sitty som vi knappt använder och den är inte alls lika smidig och man får inte ens plats med en matkasse under vagnen.

--------------------
LINUS 2004
CORNELIA 2007
På tradera heter jag Luzis

Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 94 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  Viv, NettanMalmö, Jenny2002 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 2019

Hoppa till

Generated in 0.039 seconds in which 0.001 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu