BB>Forum>BarnfrÃ¥gor>Tvillingar Trillingar eller fler Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
Ämma
Veteran

Reggad: 17:59
Hemort: Umeå
En liten fundering...
      #6648503 - 09:25 07/04/2010

På mitt inskrivningssamtal med bm i vecka 12 upptäcktes det att mitt blodvärde var rekordlågt. Under mina tidigare graviditeter har det också legat lågt, men då omkring 120. Nu låg det på 97! Och jag har inte ätit annorlunda än tidigare Nu undrar jag om detta eventuellt skulle kunna tyda på att det är två därinne (något som är mycket vanligt i min släkt)? Är det någon som känner igen detta med väldigt lågt hb-värde?

--------------------
Mamma till Hedvig och Ejla
Lillebror i magen!

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
ÅsaMarie
Pratmakare

Reggad: 21:28
Hemort: Stockholm
Re: En liten fundering... [Re: Ämma]
      #6648559 - 12:15 07/04/2010

Jag hade inte lågt järnvärde när jag väntade Viggo, däremot när jag väntade Isac och Saga. Två tar ju mer järn än en... samtidigt så kan det ju bero på att du av andra anledningar har sämre järnvärde, kosten etc. Men har du en massa tvillingar i släkten så ökar ju chansen!!! Spännande! Det är underbart att ha tvillingar!!!

--------------------
Viggo, februari 2003 samt Isac och Saga, september 2005

Ämma
Veteran

Re: En liten fundering... [Re: ÅsaMarie]
      #6648561 - 12:21 07/04/2010

Kosten har jag inte ändrat på. Möjligtvis har jag ätit lite nyttigare nu. Mer grönsaker och så...men det borde ju inte påverka det negativt. Jaja! Vi får väl se Det är lätt att tankarna skenar iväg... Är i vecka 14 nu med en mage som är lika stor som när jag var i vecka 17-18 med min minsta flicka. Jag får helt enkelt tålmodigt vänta till RUL om ett par veckor!

--------------------
Lillebror i magen!

ÅsaMarie
Pratmakare

Reggad: 21:28
Hemort: Stockholm
Re: En liten fundering... [Re: Ämma]
      #6648565 - 12:36 07/04/2010

Men då är det ju mer saker som pekar på att det är två.... dåligt järnvärde, tvillingar i släkten och en stor mage. Förvisso inte självklart två men troligt.... Jag gjorde ett vul i vecka 12 och fick veta det då. Anledningen var problem med tidigare graviditeter. Hade jag inte fått veta det då så hade jag inte haft någon tanke på att det var två vid rutin ul i vecka 18 mer än då möjligen att jag var gigantiskt stor för den veckan... hade npg mer trott att jag var längre gången... Har inte en tvilling i släkten så det fanns liksom inte på världskartan för mig....

--------------------
Viggo, februari 2003 samt Isac och Saga, september 2005

Ämma
Veteran

Re: En liten fundering... [Re: ÅsaMarie]
      #6648571 - 13:02 07/04/2010

Ibland önskar man att man ägde en egen ultraljudsmaskin! Vill ju kolla NU! Tack för ditt svar ÅsaMarie Får väl se om jag återkommer till det här forumet om ett par veckor...

--------------------
Lillebror i magen!

Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 1 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  Jenny2002, NettanMalmö, Viv 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 22594

Hoppa till

Generated in 0.048 seconds in which 0.002 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu