BB>Forum>Övrigt>Diskutabelt Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
Lasseman
Veteran

Reggad: 19:11
Hemort: Älvsjö
Scientists offered cash to dispute climate study
      #6597260 - 23:14 07/01/2010

Scientists offered cash to dispute climate study
Scientists and economists have been offered $10,000 each by a lobby group funded by one of the world's largest oil companies to undermine a major climate change report due to be published today.

Letters sent by the American Enterprise Institute (AEI), an ExxonMobil-funded thinktank with close links to the Bush administration, offered the payments for articles that emphasise the shortcomings of a report from the UN's Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC).

Travel expenses and additional payments were also offered.

http://www.guardian.co.uk/environment/2007/feb/02/frontpagenews.climatechange

För jävligt och jag har sett brevet, så gör länder och bolag som inte vill minska sina rika inkomster och förstörde det i Köpenhamn, svenskar är utan tvivel med i denna härva.
Nu är det kallt här men för varmt på andra ställen.
Det här bör vi väl agera om för oss och våra barn?

--------------------
Jag brukar alltid svara men inte alltid direkt.

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
johannamedbarn
Tungvrickare

Reggad: 08:48
Re: Scientists offered cash to dispute climate study [Re: Lasseman]
      #6597606 - 16:23 08/01/2010

Det är ju som det alltid är i alla frågor. Det finns alltid grupper som förlorar på den fakta som forskare i olika frågor får fram och som inte vill att denna fakta ska komma fram då. Men dock är man redan så insatt i denna fråga att det nog påverkar väldigt lite om ngn försöker underminera de fakta man fått fram Dessutom har oljebolagen ingen framtid, våra oljeresurser är nästan helt slut och det tar så långtid för ny olja att bildas att mänskligheten antagligen är utdöd innan nya oljeresurser återfinns. Våra barn kommer att se dagen då oljan är helt slut..så det ligger verkligen inte långt in i framtiden..eftersom oljebrist kommer att uppstå långt innan kommer priserna för tex bensin mm öka så pass att vi är tvingade att hitta allternativa energikällor lååångt innan den faktiskt är slut Så jag vet inte vad oljebolagen faktiskt skulle ha att käna på att försöka trolla bort de vetenskapliga raporter som finns ang detta. Sedan är det större problemet inte politik utan gemene man!! Det är vi i västvärlden som är de största miljöbovarna och nästan ingen är berädd att ändra livsstil Själv är jag inte ngn av de större konsumenterna, bor ganska litet, har ingen bil och väljer nästan alltid att gå/cykla framför bussen, har aldrig flugit osv. Men om alla på jorden levt som MIG hade vi behövt TRE jordklot för att det skulle gå...så jag som faktiskt lever ganska "snålt" ur denna synvinkeln lever ändå låååångt över våra resurser. De som flyger ibland, bor stort, har bil och konsumerar mycket kommer upp i runt 9 jordklot..alltså om alla på jorden ska leva som en normal svensk måste vi skaffa ca 8 jordklot till. Men hur många är då berädda att ända sin livsstil?? Vi är aldeles för upptagna med att fundera över hur många julklappar våra barn ska få, att köpa nyaste spelkonsollerna, bilarna, ha det stora huset osv för att bry oss om hurvida detta påverkar våra barn och barnbarns framtid negativt på ngt vis...det lämnar vi åt dem att ordna upp åt oss sedan

--------------------

Fyra fina pojkar <3

Lasseman
Veteran

Reggad: 19:11
Hemort: Älvsjö
Re: Scientists offered cash to dispute climate study [Re: johannamedbarn]
      #6602587 - 04:46 15/01/2010

Kan du lufta upp texten lite med nya stycken, så det blir mindre kompakt och lättare att läsa?

--------------------
Jag brukar alltid svara men inte alltid direkt.

Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 9 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  NettanMalmö, Viv, Jenny2002 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 2014

Hoppa till

Generated in 0.025 seconds in which 0.001 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu