BB>Forum>Barnfrågor>Stora barn & Tonåringar Föregående tråd Tidigare Visa alla trådar Innehåll Nästa tråd Nästa Trådat Trådat  
Hoppa till första olästa inlägg. Sidor i denna tråd: 1
Tezz_81
Original

Reggad: 11:45
Hemort: Nånstans i detta land
1 vecka har snart gått
      #6521008 - 19:56 26/08/2009

Sen min stora tjej började skolan, i våras gjordes en basutredning på henne och man skulle sätta in extra hjälp på henne. Det var även tal på att hon skulle gå om 4:e klass. Hon har mycket svaårigheter i engelskan. Jag har inte hört ett ljud från skolan och vad dom planerar för henne. Idag skulle hon läsa högt i engelskan hon gick ifrån och satte sig på toaletten för att hon inte klarar av det.

--------------------
Glöm dina bekymmer imorgon kommer nya.

Inläggsfunktioner: Skriv ut inlägg   Påminn mig!   Meddela moderator  
TextAnnons
Kickan_73
Fingerflink

Reggad: 21:46
Hemort: Hemma med min sambo och döttra...
Re: 1 vecka har snart gått [Re: Tezz_81]
      #6521099 - 21:00 26/08/2009

Ring och prata med skolan, rektorn, och fråga vad de har tänkt på stödinsatser för din dotter. Berätta att du är orolig och att dottern gick ut från klassrummet.

--------------------
KICKAN
Mamma till två underbara döttrar, en 04:a och en 06:a

Jenny2002Moderator
Bronsboomare

Reggad: 02:14
Hemort: Örby
      #6521111 - 21:13 26/08/2009

Vad jobbigt för henne . Om inte skolan meddelar dig ngt är det nog bäst att du ligger på och kräver svar om vad de har planerat, så att de inte låter det ramla mellan stolarna eller falla i glömska. Hoppas din tjej får hjälp så att det blir lättare för henne.

--------------------
Jenny, mamma till
Salma nov-02,
Lovisa feb-09 samt
Hedda & Sofia 29/9-10

Tezz_81
Original

#6521149 - 21:36 26/08/2009

Ja jag har försökt ringa hennes lärare fler tal gånger denna veckan men man får inte fatt i henne. Min dotter har en lärare i engelska, men man tycker faktiskt att något måste ju ändå förmedlats fram hur hon har det med engelskan. Jag tycker henne skola har brist så mycket vilket är lite tråkigt, och ingen information nås hem till mig. Utan vill jag har någon information så måste jag jaga fatt i folk i flera veckor för att få svar. Detta med hennes läxor med, min dotter ljuger om att hon inte har läxor eller säger att hon redan gjort dom och det är stora konflikter med läxor. Skolpsykologen tycker min dotter har för mycket läxor som är för svårt för henne att klara av. Trotts detta har hon fått hem de samma läxor som de nadra i klassen har. Och jag har pratat med henne lärare om detta med. Men inget verka hända men idag gick det för långt då min dotter hade gått ifrån lektionen och låst in sig på toaletten, fröken hade bara knackat på och sagt att du kan komma ut nu och sedan gått.

--------------------

Tezz_81
Original

#6521343 - 09:43 27/08/2009

Fick ringt skolpsykologen och ett åtgärdsprogram ska skrivas åt henne. Hon skulle maila för att skynda på det lite. Och även försöka vara med när detta skrivs, och framföra att de är viktigt att informationen kring min dotter kommer fram till mig med. Sen tyckte hon att de är lite dåligt att de är brister kring att informationen inte kommer fram till andra lärare som de som ahde hänt i går.

--------------------

Ann111
Beroende

Reggad: 23:04
Hemort: Stockholm
      #6521874 - 20:40 27/08/2009

Grrr, blir arg av att bara läsa. Så ska det inte gå till!!! Bra att skolpsykologen är vaken iaf. Kräv att personalen som arbetar runt din tjej ska få utbildning och handledning om din tjejs behov (om tydlighet, framförhållning osv).

--------------------
Tjej augusti -06

Sidor i denna tråd: 1

Extra information
0 registrerade och 12 anonyma användare besöker detta forum.

Moderator:  Jenny2002, NettanMalmö, Viv 

Skriv ut denna tråd

Rättigheter
      Du kan inte skapa nya trådar
      Du kan inte svara på inlägg
      Html är aktiverat
      BBKod är aktiverat

Betyg:
Trådvisningar: 1691

Hoppa till

Generated in 0.04 seconds in which 0.001 seconds were spent on a total of 14 queries. Zlib compression enabled.

Annonsera på BB | Kontakta BB | Abuse | Regler
Copyright © Babyboom.nu